Biztosan te is hallottad már a remarketing kifejezést, de pontosan nem tudtad, hogy ez micsoda, valamint, hogyan tudod beépíteni a saját marketing aktivitásodba. Cikkünkben megmutatjuk, hogyan tudod a javadra fordítani ennek alkalmazását.
A remarketing jelentése és működése
A remarketing lényege, hogy azokat a látogatókat tudod...
Buy Now, Pay Later, röviden BNPL, magyarul azt jelenti, vásárolj most, fizess később. A webáruházak működésekor ez egy olyan megoldás, amellyel tudja növelni a bizalmat a látogató irányába. Nézzük, hogy pontosan mi ez a módszer, milyen előnyei és hátrányai vannak.
BNPL jelentése, rövid bemutatása
Mint ahogyan azt a bevezetőben is...
A webshopok közötti verseny mindig éles volt, mely hónapról-hónapra, évről-évre mélyül. Emiatt szükség van a folyamatos megújulása, árakciók alkalmazására 1-1 jeles eseménykor, mint például húsvét vagy karácsony. Az akciókra az egyik legnépszerűbb megoldás a kupon. De ezek a kuponok milyen mértékben hatnak a vásárlásokkor a vásárlókra? Cikkünkben...
Az elmúlt években egyre növekvő tendenciát mutat a webáruházakból való rendelésekkor az át nem vett termékek aránya. Ha téged is érdekel, hogy ezt milyen módon tudod ezeknek a számát csökkenteni, olvasd végig blogcikkünket, igyekeztünk olyan tippeket és módszereket bemutatni, melyekhez nem kell nagy erőfeszítés.
Mi az az át nem vett csomag...
Akár már létezik a webáruházunk, akár még csak fontolgatjuk, hogy belevágunk az „internetes kereskedésbe” a következőkben hasznos információkat tudhatunk meg a webáruház készítésének és üzemeltetésének, előírásairól, szabályairól, a webáruház készítés jogi feltételeiről.
Megszaporodnak 2023-ban a hatósági próbavásárlások és a kormányhivatalok...
Napjainkban, amikor az online eltöltött idő rendkívüli mértékeket ölt, nem szabad figyelmen kívül hagyni az online történő hirdetéseket. Bár lehet ugyanannyira hasznos egy offline hirdetés is, mint például egy óriásplakát vagy molinó, a legtöbb időt mégis a telefonunkba bújva töltjük, tehát itt tudják leginkább elérni a hirdetők a potenciális...
2023. július 1. nagy dolgokat tartogat, mivel ezen a napon egy hatalmas változás fog bekövetkezni a digitális analitika terén. Ezen a napon fog megtörténni az átállás Google Analytics 4-re, a korábban alkalmazott Universal Analytics helyett.
Bemutatkozik a Google Analytics 4
A 2000-es évek eleje óta a Google Analytics a webhely- és...
Számtalanszor merül fel a kérdés minden vállalkozóban, hogy biztosan megéri Facebook hirdetésekre költeni. A válasz egy egyszerű igennél vagy nemnél sokkal komplexebb, hiszen több tényezőt szükséges megvizsgálni, melyekre cikkünkben részletesen kitérünk.
Valóban haldoklóban a Facebook?
Már több, mint 10 éve olvashatjuk a különböző...
Ideális esetben webáruházas (és egyéb) kereskedelem során nem fordul elő az, hogy a raktárban olyan termékek sokasága található, melyeket nem tudtál eladni. A valóságban azonban előfordulhat, hogy egy kollekció, garnitúra, termék nem olyan népszerű a vásárlóknál, mint amire számítottál, vagy csak egyszerűen túl sokat rendeltél be bizonyos...
A ChatGPT egy mesterséges intelligencia rendszer, amelynek utasításokat lehet adni, kérdéseket lehet feltenni, és megoldja, megválaszolja azokat. A ChatGPT funkcióit rengeteg különböző területen lehet hasznosítani, a webáruházas kereskedelemmel kapcsolatban általában az egyik legelső kérdés, hogy szövegírásra, termék leírások készítésére...
Az utóbbi hetekben szinte a csapból is a ChatGPT folyik, aki egy kicsit is közelebbi kapcsolatban van az internettel, szinte biztosan hallott már róla. A ChatGPT egy olyan mesterséges intelligencia (MI) program, amely chatbotként működik. A felhasználók kérdéseket tehetnek fel, instrukciókat adhatnak neki, a program pedig ezek alapján elkészíti a...
Az online kereskedelem népszerűsége töretlenül emelkedik, egyre többen indítanak webáruházat, és a legtöbb kereskedő a már meglévő webáruházát is rendszeresen fejleszti, hogy minél jobban meg tudjon felelni a vásárlók igényeinek. A webshop működtetés egyik fontos része a fizetési lehetőségek jó megválasztása és működése, erről a témáról lesz szó...
A webáruházas kereskedelem egyre több ember érdeklődését kelti fel, köszönhetően többek között annak, hogy egyre több vásárló vásárol online, hogy a személyes vásárlás egyre jobban háttérbe szorul. Nem minden esetben olyan egyszerű azonban egy webáruházat elindítani. Ehhez fogunk néhány tippet adni.
Nagyon fontosak az árult termékek...
Manapság már egy jól működő webáruháznak nem csak a termékek eladása a feladata, hanem az is, hogy a kereskedelmi tevékenység minél több részét önállóan el tudja végezni. Minél kevesebb egyéb szoftverre legyen szükség és minél kevesebb idő ráfordítással lehessen a webáruházat működtetni. Az egyik fontos funkció, amivel sok webáruház még nem...
A Google Search Console a Google egyik teljesen ingyenes szolgáltatása, melyet weboldal tulajdonosok tudnak igénybe venni. Egy pár perces folyamat során igazolni kell, hogy az adott weboldal a te tulajdonodban van, ezt követően pedig a Google azonnal elkezdi gyűjteni az információkat. Ma már szinte minden weboldal számára kötelező a Search Console...
Webáruházas kereskedelem során nagyon fontos, hogy minden vásárló megtalálja azt a szállítási módot, amelyik számára a legjobban megfelelő. A házhoz szállítás egyértelműen a kedvenc szállítási módszer ugyan még most is, de csomagautomaták népszerűsége is folyamatosan emelkedik.
Mi az a csomagautomata?
A csomagautomaták olyan...
Valószínűleg mindenki hallotta már a mondást, hogy milyen jó lenne alvás közben pénzt is keresni. Leegyszerűsítve ez a passzív jövedelem, kicsit jobban kifejetve pedig a passzív jövedelem olyan bevételforrás, amivel egy kezdeti befektetés után nem kell sokat foglalkozni, mégis folyamatosan, megbízhatóan hozza a pénzt. Számos ilyen tevékenység,...
A webáruházas kereskedelem az egyik legnépszerűbb kereskedelmi formának számít, köszönhetően rengeteg előnyének és az internet rohamos elterjedésének. Egy webáruházat nagyon egyszerűen el lehet indítani, azonban néhány fontos dolgot érdemes végiggondolni, megtervezni webshop nyitás előtt. Az egyik ilyen, hogy hogyan fognak eljutni a megrendelt...
2022. január 1-jével megváltoztak a jótállás és a kellékszavatosság szabályai hazánkban. A változások az árukra és a digitális szolgáltatásokat is érintik, ami azt jelenti, hogy a webáruházas, online kereskedelemre is hatással vannak. Az aktuális szabályozás a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben található meg részletesen. Mutatjuk, hogy mit kell...
A webáruházról általában egy olyan weboldal jut az emberek eszébe, ahol rengeteg termék közül lehet válogatni. Vannak azonban olyan kereskedők is, akiknek nincs ilyen széles termékpalettája, hanem egy terméket árulnak. Egy terméket is lehet természetesen webáruházban árusítani. Következzenek az egytermékes webshop indításának tudnivalói.
Az...
A webáruházas kereskedelem minden eddiginél népszerűbb, köszönhetően többek között az online vásárlás előnyeinek, valamint a koronavírus helyzetnek. Ennek következtében nagyon sokan vannak, akik a közelmúltban webáruházat indítottak, vagy most tervezik online boltjukat. A sikerhez nem elég azonban csak egy webáruház indítása, hanem számos teendő...
A webáruházból rendelő emberek többsége elvárja, hogy a vásárlási folyamat minden lépéséről tájékoztatva legyen, hogy a lehető legtöbb információval rendelkezzen azután, hogy leadta a rendelését. Ezeket az információkat tranzakciós e-mailek segítségével lehet megosztani a vásárlókkal.
A tranzakciós e-mailek nem marketing, reklám levelek, hanem...
A webáruházak menüpontjai, menürendszere általában a termékekről szól, a legfontosabb kategóriákat szokás a menübe kitenni, hogy az érdeklődők könnyedén megtalálják őket. Sokan elkövetik azonban azt a hibát, hogy kizárólag kategóriákat, termékeket tesznek ki a menübe, egyéb fontos információkat azonban nem. Cikkünkben ezeket a fontos információkat...
Az emberek nagy része rengeteg időt tölt el a különböző közösségi média oldalakon, így nem véletlen, hogy a sikeres webáruházak, vállalkozások is jelen vannak céges, webáruházas oldalakkal, hirdetésekkel a különböző platformokon. Ha induló vagy kisebb webshopod van, akkor valószínűleg arra nincs kapacitásod, hogy minden közösségi média oldalon...
A webáruházas kereskedelem helyzete soha nem volt olyan jó, mint most, és a jövőben az emberek még nagyobb része fog online vásárolni. Emiatt egyre többen vannak azok, akik ki szeretnék használni az online kereskedelem lehetőségeit egy saját webáruház indításával. A webáruház indításának egyik legelső lépése, hogy ki kell találnod, milyen...
Webáruház indítás, működtetés során a webshop minden részére, aloldalára kiemelt figyelmet kell fektetni. Egy ilyen oldal a 404-es oldal is, amivel ideális esetben senki nem fog találkozni, de a gyakorlatban, különösen nagyobb, több terméket árusító webshopoknál elkerülhetetlen, hogy egyes látogatók 404-es oldalra érkezzenek. Úgy kell tehát a 404-...
Webáruház indításakor általában nagy szerepet kap maga a webshop, a funkciók, a termékek, azonban egy dologról sokan elfeledkeznek, nem tulajdonítanak neki nagy jelentőséget, ez pedig a webáruház logójának megtervezése. Rengeteg webshopot láthatunk logó nélkül, vagy a logó helyén egy felirattal elindulni, működni, ezt azonban el kell kerülni,...
A webáruházas keresőoptimalizálás egyik fontos részét jelenti, hogy webshopod felületén legyen egy blog, ahol rendszeresen teszel közzé cikkeket, híreket, érdekességeket. Korábbi cikkünkben már írtunk arról, hogy a bejegyzéseket hogyan kell tartalmilag, formailag elkészíteni. Ebben a cikkben arról lesz szó, hogyan kell a keresőoptimalizálást (SEO-...
A kiskereskedelmi cégek már régóta tudják, hogy a webáruházas kereskedelem kiváló lehetőséget jelent számukra cégük bővítéséhez, bevételeik növeléséhez. Az utóbbi időben azonban egyre több nagykereskedelmi webáruház indul, egyre több nagykereskedő látja meg a lehetőségeket az online kereskedelemben.
Folyamatos kapcsolat az ügyfelekkel
A...
Az internetes videók rendkívül népszerűek, de mégis alig használt marketing megoldásnak számítanak a webshopok körében. Azzal már szinte minden webáruház tulajdonos tisztában van, hogy minőségi, kiváló képeket kell használni a webshop felületén, a következő szint pedig az, hogy videókat is használsz akár a webshop felületén, akár egy saját Youtube...
A webáruházas, online kereskedelem népszerűsége az utóbbi években jelentősen megnövekedett, azonban az utóbbi hetekben a világ teljesen átalakult. A koronavírus miatt számtalan fizikai bolt, üzlet kényszerült arra, hogy teljesen bezárjanak, vagy csak rövidített munkaidőben tudnak csak nyitva lenni. Bármelyikről is van szó, a probléma ugyanaz,...
A koronavírus az élet minden területén éreztetni hatását, munkahelyek szűnnek meg, sporteseményeket halasztanak el, és rengeteg ember kényszerül arra, hogy otthon kell maradnia, hogy nem hagyhatja el a lakását. Az óvintézkedések, teendők az egész világ gazdaságát visszavetik, szinte minden cég, vállalkozás át kell, hogy gondolja a terveit, kell,...
A webáruházas, az internetes kereskedelem népszerűsége töretlenül növekszik mind a vásárlók, mind a kereskedők körében. Akik webáruházat szeretnének indítani, azok először általában a felhasználói megjelenés, a webshop készítő korábbi munkái alapján bíznak meg egy webáruház készítőt. Azonban nem csak az a fontos, hogy a webshop látogatói mit...
Internetes vásárlás esetén a vásárlók gyakran egy egyszerű karton dobozban, vagy akár egy zacskóban, szatyorban kapják meg a megrendelt termékeket. A nagyobb, híresebb webshopok már régóta tudják, hogy a megfelelő csomagolással is előnyöket lehet szerezni, de egyre több kisebb cég, webáruház is rájön arra, hogy megéri odafigyelni arra, hogy milyen...
Ideális esetben a webáruházadban megjelenített minden egyes termékből teljes készlettel rendelkezel, hogy ne ess el egy eladástól sem amiatt, hogy nincs a megvásárolt termékből egy sem raktáradban. Gyakorlatban azonban ez nem így működik. A népszerű termékek hamar elfogyhatnak, a kevésbé keresett termékeket pedig nem biztos, hogy azonnal pótolni...
Egyre több webáruház tulajdonos jön rá arra, hogy nem csak szövegekkel, képekkel lehet fejleszteni webáruházát, hanem a videó készítés is kiváló lehetőséget nyújt a látogatók, érdeklődők figyelmének felkeltésére. Ha ötleteket keresel, hogy milyen videókat készíts webshopodra, akkor jó helyen jársz.
Termékvideók
Az egyik legegyszerűbb...
A webáruházas kereskedelem egyik hátránya a vásárlók szempontjából, hogy vásárlás előtt nem tudják személyesen megnézni, megfogni a kinézett termékeket, hanem csak akkor, amikor már megérkeztek azok hozzájuk, amikor már kifizették azokat. Pont emiatt a jogszabályok szerint 14 napos elállási joggal rendelkeznek az internetes vásárlók, amit sokan ki...
A webáruházad bevételeinek maximalizálásához elengedhetetlen, hogy különböző termékajánlási módszereket alkalmazz webshopok legfontosabb oldalain. Ezek segítségével olyan termékeket lehet a látogatók figyelmébe ajánlani, melyek érdekelhetik őket, de nem biztos, hogy maguktól megtalálnák a azokat. Különböző termékajánlási lehetőségek vannak a...
Nem elég egy webáruházat elkészíteni, hanem a a működés során figyelni kell arra, hogy minden megfelelően működjön, hogy minden rendben menjen. A karbantartás hiánya olyan problémákhoz vezethet, melyek következtében kevesebb lesz a látogató, kevesebben fognak vásárolni, így mindenképpen figyelni kell arra, hogy webshopod rendben legyen. Lássuk,...
Egy webáruház keresőoptimalizálása több különböző folyamatból, teendőből áll. Gyakori hiba, hogy a webshop tulajdonosok csak a technikai javításoktól és a linképítéstől várják az eredményeket, és megfeledkeznek egy hasonlóan fontos tényezőről, a SEO szövegírásról.
Mi is az a SEO szövegírás?
A SEO szövegírás lényege, hogy úgy kell...
Az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) a webáruház egyik kötelező dokumentuma, aloldala. Arra, hogy az ÁSZF-nek mit kell tartalmaznia, jogi előírások vonatkoznak. Ha lehetőséged van rá, érdemes egy jogban jártas személlyel, céggel elkészíttetni webshopod Általános Szerződési Feltételek oldalát. Mivel azonban rengeteg hasonlóság van az egyes...
A Black Friday (magyarul Fekete Péntek) az internetes kereskedelem egyik legjelentősebb napja. A Fekete Péntek az amerikai hálaadás nap utáni pénteket jelenti. Ekkor a kereskedők és a webáruházak jelentős része akciókkal, kedvezményekkel áll elő a vásárlók számára. Mivel ezekre az akciókra a vásárlók is számítanak, így ezen a napon a vásárlási...
Az internetezők jelentős része a Google-t használja navigációként, a Google segítségével találja meg azokat a weboldalakat, webáruházakat, melyek érdeklik. Annak ellenére, hogy a Google gyakran több száz találatot is megjelenít, a felhasználók túlnyomó többsége, 90-95 százaléka nem kattint át már a Google találatok második oldalára sem. ...
Egy webáruház elkészítésekor általában két feladatot kell szem előtt tartani. Az egyik, hogy úgy készítsd el webshopod, hogy minél több látogatót tudj szerezni vele, ezt röviden keresőoptimalizálásnak hívjuk. A másik feladat, hogy ezeket a megszerzett látogatókat vásárlókká tudd konvertálni, tehát minél több eladásod legyen. A termékleírások a...
Az internetes vásárlás népszerűsége töretlenül növekszik, az emberek jelentős része vásárol rendszeresen online, webáruházakból. A keresletnek köszönhetően egy több webáruház indul, így egyre több webshop közül lehet kiválasztani azt, amelyikből vásárolni szeretnél. A rengeteg ismeretlen webáruház azonban veszélyeket is rejt magában, így ügyelni...
Az online marketing feladata, hogy minél több látogató találjon rá webáruházadra, ami egyben több vásárlót, ügyfelet, bevételt is fog jelenteni számodra. A rendelkezésre álló online marketing megoldások száma folyamatosan bővül, valamint segítségükkel egyre jobb eredmények érhetők el. Lássuk, hogy milyen online marketing megoldások állnak a...
Adatvédelmi tisztviselő kinevezése a webáruházak túlnyomó többségénél nem kötelező a GDPR szerint. Annak ellenére, hogy adatvédelmi tisztviselő kinevezése általában nem előírás internetes kereskedelem esetén, nagyobb webáruházaknál és bizonyos adatkezeléseknél szükség lehet rá. Lássuk, mit kell tudni az adatvédelmi tisztviselőről és feladatairól...
Az internetes kereskedelem népszerűsége folyamatosan növekszik mind a vásárlók, mind a kereskedők körében. Az online, webáruházból történő vásárlás azonban a rengeteg előny mellett számos hátrányt is jelent a vásárlóknak, pl. azt, hogy nem lehet megfogni, személyesen megtekinteni a kinézett termékeket vásárlás előtt. Képek, videók, termékleírások...
A webáruházak, ahogy az internet többi része is, folyamatosan fejlődnek, rendszeresen állnak elő különféle eszközökkel, funkciókkal, melyek segítenek a bevételek növelésében. Az egyik ilyen funkció, amely egyre jobban elterjed a webshopok körében is, a chatbot funkció.
Mi is az a chatbot?
A chatbot egy olyan kommunikációs csatorna,...
A hazánkban is megjelent Google Shopping (Google Vásárlás) hirdetések gyökeresen átalakíthatják a webáruházak marketingjét. A Google Shoppingnak köszönhetően minden eddiginél könnyebb lesz egy webshop termékeinek hirdetése, ráadásul ezek a hirdetések valószínűleg jobb teljesítményt is fognak hozni, mint a Google Ads szöveges hirdetései....
A Google Shopping (Google Vásárlás) a Google fizetett hirdetéseken alapuló szolgáltatása, amely most már hazánkban is elérhető. A Google Shoppingról írtunk már bővebben az előző linken. A legfőbb különbséget a Google Shopping és az Ads hirdetések között az jelenti, hogy a Vásárlás rendszerében nem csak szöveges hirdetéseket lehet megjeleníteni a...
2019. júniusában megérkezett a több külföldi országban már évek óta rendkívül népszerű Google Shopping Magyarországra is, Google Vásárlás néven. Ha hirdetni szeretnél, akkor kezdetben még csak a fiókot lehet létrehozni, a Google Shopping kampányt elkészíteni, a szolgáltatás maga azonban még nem működik teljesen, a hirdetések még nem jelennek meg....
A landing page (magyarul landoló oldal) a webáruház, weboldal egy olyan aloldala, ahova egy linkre, hirdetésre kattintva megérkezik a látogató. A landing page elkészítéséről, kialakításáról korábban írtunk már egy bejegyzést. Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy milyen előnyei vannak a landing page készítésnek.
A landing page feladata, hogy...
Annak ellenére, hogy egy webáruház esetén a fő figyelmet a termékek kapják, több különböző aloldal megfelelő elkészítésére is érdemes odafigyelni. Az egyik ilyen aloldal a Gyakran Ismételt Kérdések (röviden GYIK) oldal elkészítése.
A GYIK oldal előnyei
Egy jól megtervezett, kialakított GYIK oldal rengeteg előnnyel rendelkezik a webshop...
Bármilyen webáruházzal is rendelkezel, valószínűleg nagy a verseny az adott területen a rivális webshopok között. Ahhoz, hogy ebből a versenyből hosszú távon győztesen tudj kijönni, szükség van arra, hogy webáruházaddal rendszeresen foglalkozz, azt folyamatosan fejleszd. Lássuk, hogy mit tudsz tenni, ha meg szeretnéd előzni a konkurencia...
Amíg régen elég volt egy webáruházat elindítani, minimálisan foglalkozni vele és gyűjteni a pénzt, addig manapság már rengeteg feladatod van, ha sikeres webshopot szeretnél működtetni. Az egyik ilyen teendő a közösségi média oldalak kihasználásra. Lássuk, hogy milyen előnyökkel járnak ezek az oldalak a webáruházak számára.
A népszerű...
A hírlevél, az e-mail marketing még ma is az egyik, ha nem a legsikeresebb marketing megoldás a webáruházak számára. Nem véletlenül követnek el a sikeres webshopok mindent annak érdekében, hogy minél több feliratkozójuk legyen. Nem elég azonban a hírlevél listát bővíteni, hanem olyan e-maileket is kell küldeni az emberek számára, melyekkel...
Egy vállalkozás indítása általában nem egyszerű feladat, bármilyen témáról is legyen szó. Manapság az egyik legnépszerűbb vállalkozás típus a webáruház indítása, köszönhetően az előző linken bemutatott előnyöknek. Az egyik fő pozitívum webshop indítás esetén, hogy akár főállású munkavégzés mellett is lehet webáruházat indítani. Cikkünkben arról...
Az internetes vásárlás jellemzője, hogy a vásárlók rengeteg olyan webáruházzal találkoznak, melyről korábban még nem hallottak, valamint olyan termékeket is kinézhetnek maguknak, melyekről még nem rendelkeznek személyes tapasztalattal. Ilyenkor a vásárlók nagy része azt csinálja, hogy vásárlói véleményeket keres az interneten, melyek segítségükre...
A webáruházak működésének az egyik legfontosabb folyamata a vásárlási folyamat, ugyanis hiába jutnak el a látogatók a vásárlásig, ha ott valamilyen okból meggondolják magukat. Ennek oka nagyon gyakran a kötelező vásárlás előtti regisztráció szokott lenni. Természetesen vannak olyan esetek, webshopok, amikor célszerű kötelezővé tenni a...
A 2018. május 25-én bevezetésre került GDPR gyökeres változtatásokat hozott az adatkezelésekben minden vállalkozás számára. Az internetes adatkezeléseket is jelentősen átalakította a GDPR, mely elsősorban az adatkezelések bejelentésében és az új, részletes adatkezelési tájékoztatókban jelenik meg.
A GDPR előtti szabályozás szerint minden...
A visszafordulási arány az olyan látogatók arányát mutatja meg, akik csak egy aloldalt látogatnak meg webáruházadban (amelyikre megérkeznek), és továbbkattintás nélkül elhagyják webshopod. Az esetek túlnyomó többségében a magas visszafordulási arány rossz teljesítményt jelent, ugyanis a cél webáruházak esetén, hogy a látogatók elérjenek a fizetési...
A keresőoptimalizálás, SEO minden profittermelő webshop számára fontos helyet foglal el a tevékenységek, teendők között. A legfontosabb oldal egy webshop esetében a főoldal, melynek keresőoptimalizálásáról már írtunk korábbi cikkünkben. A fontossági sorrendben, a főoldal után, a következő szint a kategória oldalak, melyek optimalizálásával kiváló...
Ha vállalkozásod az interneten, webáruház segítségével kereskedik, akkor ez a webáruház jelenti a vállalkozás egyik, ha nem a legértékesebb részét. Ennek megfelelően mindent el kell követni annak érdekében, hogy a webshop működése zavartalan, problémáktól mentes legyen. Ha valamilyen súlyos hiba történik webshopodon, akkor jelentős bevételtől,...
A webáruházas vásárlás népszerűsége folyamatosan növekszik a vásárlók körében, évről évre a kereskedelem egyre nagyobb része történik az interneten keresztül, webáruházak segítségével. Az online vásárlás számos előnnyel rendelkezik a vásárlók számára, azonban az egyik, ha nem a legnagyobb hátránya, hogy fizetés előtt nem tudja a vásárló...
A sikeres webáruházaknak sok ismertetője van, az egyik ilyen tulajdonság, hogy ki tudják használni a korábbi vásárlókban rejlő lehetőségeket, hogy megtartják vásárlóikat. A visszatérő vásárlók előnye, hogy sokkal kevesebbe kerül egy régi vásárlót megtartani, mint egy újat szerezni. Ennek megfelelően mindent el kell követni, hogy aki vásárol...
Egyre több olyan ember van, aki jobban szeretne saját vállalkozást működtetni, mint másnak dolgozni. Szerencsére ma már számtalan lehetőség van vállalkozás indítására, bejegyzésekben arról lesz szó, hogy miért érdemes webáruházat indítani, ha vállalkozni szeretnél.
Mi is az a webáruház?
A webáruház, webshop olyan internetes piactér, ahol...
Gyakori probléma webáruház készítéskor, indításkor, hogy az elkészült webshop csak a feltöltött termékeket tartalmazza, minimális információval, és nem jönnek a látogatók, nincsenek vásárlók. Ilyenkor az egyik legjobb dolog, amit tenni lehet, az a tartalommarketing. Erről lesz szó cikkünkben.
A tartalom és a SEO
A SEO (...
Az egyes webáruházak között egyre nagyobb a verseny. Ma már nem elég csak minőségi termékeket árusítani, lehetőleg minél olcsóbban, hanem egyéb megoldásokat is kell találni, hogy vásárlókat csábíts webshopodhoz. Egy ilyen megoldás a blog készítés, amely számos előnnyel rendelkezik a webáruházak számára. Cikkünkben a blog készítés előnyeiről lesz...
Az internet világa folyamatosan változik, fejlődik. Nincs ez másképp az internetes kereskedelem, a webáruházak körében sem. Ha összehasonlítjuk a 8-10 évvel ezelőtt készült webshopokat a mai webáruházakkal, gyakran ég és föld a különbség ránézésre is. De nem is kell 8-10 évet visszamenni, a néhány évvel ezelőtt készült webáruházak között is...
Amikor egy webáruház tulajdonos elkezd foglalkozni a marketinggel, akkor általában két lehetőség áll rendelkezésére: a keresőoptimalizálás és a Google Ads (korábbi nevén Google Adwords). Mivel a webáruházak számára az egyik legfontosabb feladat a látogatók szerzése, így minden lehetőséget ki kell használni, hogy minél több ember látogasson...
A sikeres webáruházak két feladatot tudnak kiválóan ellátni: az egyik az emberek webshopra történő csábítása, a másik pedig ezen látogatók vásárlókká történő konvertálása. A látogatószerzés általában keresőoptimalizálással, fizetett hirdetésekkel, az egyes látogatók vásárlókká történő konvertálása pedig átalakításokkal, javításokkal történik....
A webáruházak működésének egyik velejárója, hogy a vásárlók visszaküldenek megrendelt, megvásárolt termékeket. Természetesen az nem megoldható, hogy soha senki ne küldjön vissza megrendelt termékeket, korábbi cikkünkben, sőt, az eladások, bevételek növelésére is jó hatással van, ha a visszaküldési feltételek minél előnyösebbek a vásárlók számára...
Rengeteg olyan webáruházzal találkozhatsz, melyeknél a termékoldalak szinte teljesen üresek, nem tartalmaznak mást, mint a termék nevét, árát és egy képet. Ezek a webáruházak valószínűleg nem túl sikeresek. A profittermelő webshopok ismertetője, hogy a termékoldalak az eladásokat elősegítésére vannak kialakítva, ami más néven a konverzió. Lássuk,...
Napról napra egyre több webáruház készül és indul el, és mindegyiknek az a célja, hogy minél több látogatót szerezzen, eladást generáljon. Rengeteg olyan webshop van azonban, amely nem foglalkozik a keresőoptimalizálással, vagy foglalkozik vele, de nem jól teszi azt. Bejegyzésünkben a leggyakoribb keresőoptimalizálási hibákról lesz szó, és arról,...
A gyorsan fejlődő webáruházak számára eljön az a pillanat, amikor már csak a webáruház fejlesztésével nem lehet rohamos fejlődést elérni. Ilyenkor a kérdés, hogy milyen megoldással lehet növelni webshopod bevételeit. Az egyik lehetőség az okostelefonos applikáció, ennek előnyeiről lesz szó.
Nem elég a reszponzív, mobilbarát webáruház?
A...
Manapság már az online vásárlók szinte elvárják, hogy a webáruházakban a szállítás ingyenes, de legalábbis minél olcsóbb legyen. Ahogy azt egy korábbi cikkünkben bemutattuk, az ingyenes szállítás csak a vásárlóknak lehet ingyenes, a webshop üzemeltetőjének azt ugyanúgy ki kell fizetni. Ennek ellenére gyakran megéri ingyenes szállítást biztosítani...
A jól működő, profittermelő webáruházak ismertetője, hogy a webáruház minden része tudatosan van megtervezve és elkészítve. Sok webshop nem figyel rá, azonban nem maradhat ki az optimalizálásból a fizetési folyamat sem. Hiába jut el sok ember addig, hogy már fizetne webáruházadban, ha nem küldi el a rendelést, nem lesz bevételed belőle. Lássuk,...
Manapság, amikor rendkívül nagy a verseny a hasonló webáruházak között, minden alkalmat meg kell ragadni arra, hogy webáruházad látogatóit, felhasználóit, vásárlóit maradásra, későbbi vásárlásra bírd. Az egyik ilyen megoldás az első e-mail, amit az ügyfelek számára kiküldesz. Ez lehet többféle e-mail is, pl. regisztráció utáni e-mail, hírlevél...
Az egyik leggyakoribb oka a kosárelhagyásoknak, hogy a vásárlók a vásárlási folyamat késői fázisában találkoznak olyan díjakkal, melyeket túl soknak ítélnek meg, és abbahagyják a vásárlást. A legtöbbször előforduló költség a szállítási díj. A webáruház szempontjából célszerű egy külön szállítási információk aloldalt készíteni, és azt jól látható...
Minden webshop folyamatosan azon dolgozik, hogy több bevételre tudjon szert tenni. Ennek elérésére több lehetőség is van. Az egyik a látogatószerzés, vásárlószerzés, melyekkel új embereket lehet webshopodra csábítani, akiket aztán vásárlóvá próbálsz konvertálni. A másik lehetőség, hogy azt próbálod elérni, hogy aki már biztosan vásárol, minél több...
Az internetes kereskedelem népszerűsége évek óta töretlenül emelkedik, egyre többen vásárolnak online. Ha Magyarország területéről, magyar webshopból rendelsz, akkor nem kell plusz költségekkel számolni, és könnyebb azt is eldönteni, hogy melyek a megbízható webáruházak. De mi a helyzet, ha másik EU-s országból jön a csomagod, vagy akár az EU-n...
A webáruházas kereskedelem két fontos folyamatból áll: az első feladat, hogy a látogatókat rávedd arra, hogy vásároljanak nálad, majd a következő feladat, hogy az egyszeri vásárlók visszatérjenek webshopodra, és még többször vásároljanak a jövőben.
A legtöbb egyszeri vásárló az ünnepi időszakban érkezik a webáruházakhoz, mivel ilyenkor...
Amikor elkészíted webáruházad, akkor feltételezed, hogy a látogatóknak, vásárlóknak mire lesz szükségük, és az alapján készíted el a webshopod. Ha elindítod webáruházad és jönnek az emberek, akkor már lehetőséged van arra, hogy tőlük kérj visszajelzéseket, melyek alapján javíthatod webshopodat, és extra bevételekre tehetsz szert. Cikkünkben a...
A közösségi média jelentős szerepet játszik az emberek mindennapjaiban. Ennek megfelelően a nagyobb cégek már évek óta jelen vannak, hirdetnek az egyes platformokon. Hazánkban a Facebook a legnépszerűbb közösségi média oldal, így itt ma már szinte kötelező minden webshopnak, vállalkozásnak jelen lenni rajta, de a Twitter és az Instagram...
Lassan jön a karácsonyi időszak, ami jelentős forgalomnövekedést szokott okozni a webáruházak számára. Ilyenkor gyakran szoktak az emberek saját maguknak vásárolni dolgokat, valamint ismerőseiket, barátaikat, rokonaikat megajándékozni. Webshopok számára célszerű az ünnepi szezont kihasználni, cikkünkben arról lesz szó, hogyan lehet ezt megtenni...
A webshopok egyik legfontosabb feladata, hogy folyamatosan új vásárlókat tudjanak szerezni, valamint, hogy új emberekkel ismertessék meg a webáruházat, akik aztán később vásárolni fognak tőlük. Erre az egyik lehetőség az ajándékutalvány, amely vásárlást és új látogatót jelenthet egyszerre. Bejegyzésünkben tippeket, tanácsokat fogunk adni...
A webáruházas kereskedelem és a fizikai boltok között számos különbséget találhatunk, első ránézésre teljesen másnak tűnik a két kereskedelmi forma. Ennek ellenére azonban vannak olyan trükkök, megoldások, melyeket érdemes átvenned a fizikai boltoktól, ha sikeres webáruházat szeretnél működtetni. Ezeket fogjuk cikkünkben bemutatni.
Az...
Jártál már úgy, hogy rátaláltál a szinte tökéletes termékre egy webáruházban, csak néhány apró kérdést szeretnél feltenni az eladónak, és rendelnél is, de nem találod az elérhetőségeit? Nem vagy egyedül. Gyakori hiba webáruház készítés során, hogy a vállalkozás nem tünteti fel elérhetőségeit, vagy csak el vannak dugva az oldalon. Cikkünkben a...
Az Európai Unió számos projekt megvalósítását támogatja az uniós pályázatok segítségével. Az éppen aktuális program az Európa 2020 stratégia, aminek magyar megfelelője a Széchenyi 2020 program. Számos témában lehet pályázatokat benyújtani a Széchenyi program 2020 keretein belül, bejegyzésünkben azokra a pályázatokra fogunk koncentrálni, melyekkel...
A webáruházas vásárló szerzés egyik alapszabálya, hogy többe kerül új vásárlót szerezni, mint egy régit megtartani. Ennek megfelelően gondolnod kell arra, hogy a korábbi vásárlókat, regisztrálókat milyen eszközökkel fogod rávenni arra, hogy a későbbiekben is vásároljanak cégedtől. Erre az egyik népszerű megoldás a hűségprogram létrehozása...
Az internetes kereskedelem egyik legfontosabb része, hogy minél több információt megtudjunk a látogatókról, vásárlókról, és ezeket a megszerzett információkat tudatosan alkalmazzuk webáruházunk jövőbeli működéséhez, valamint eladások generálásához. Erre jó lehetőség pl. a Google Analytics, melyet „telepítve” webshopunkra, megfigyelhetjük a...
A landing page (landoló oldal) az a lap, ahova a látogató megérkezik webáruházunk felületére (Google-ből, fizetett hirdetésről vagy például egy blogról, linkről érkezik ide). Minél hamarabb fel kell kelteni az érdeklődését, rá kell bírni arra, hogy azt csinálja, ami miatt létrehoztuk a landoló oldalt. Ez a cél lehet pl. vásárlás, hírlevélre...
Ha webáruházzal rendelkezünk, de nem foglalkozunk az email marketinggel, akkor valamit rosszul csinálunk. Cikkünkben azt fogjuk bemutatni, hogy lehet előnyünkre fordítani a vásárlás utáni emaileket, és több bevételt szerezni segítségükkel.
Vásárlás utáni visszaigazoló email
Közvetlenül a vásárlás után kerül kiküldésre a visszaigazoló email....
A sikeres webáruházakhoz hozzátartozik a jól átgondolt termék visszaküldési folyamat is. Sokan csak a törvényben előírt 14 napon belüli visszaküldést engedélyezik, valamint a költségeket a vásárlóval fizettetik ki, azonban nem minden esetben ez a legjobb megoldás. Ahogy a webáruház többi részével, a visszaküldéssel is lehet előnyhöz jutni a...
A főoldal sok esetben egy webáruház leglátogatottabb oldala, az az oldal, amely a bizalom megteremtéséhez, a legtöbb eladáshoz vezet. Kialakítása nem egyszerű feladat, ha azt akarod, hogy minden egyes célnak megfeleljen.
Ha több száz vagy ezer terméket árulsz, több tíz kategóriába sorolva, akkor annyi terméket kell megjeleníteni, mely jól...
Az előző cikkünkben a webáruházak termékoldalainak leírásaival foglalkoztunk, mai cikkünkben egy másik webshop készítési tanáccsal fogunk szolgálni, a webáruház kategória oldalainak kialakításával kapcsolatban.
A jól kialakított kategória oldal nem csak a hasonló termékeket foglalja össze, hanem információval is szolgál az adott termékekről,...
Mondhatni, hogy ma már minden közepes/naygobb vállalkozás számára alapkövetelmény egy webáruház készítése, ami látszik is a folyamatosan növekvő webshopok számán, azonban sokan gondolják úgy, hogy egy webáruház indítása nehézségektől mentes. Ez azonban nem is állhat messzebb az igazságtól. Nem csak annyiból áll egy webshop indítása, hogy...
Ha webáruházzal rendelkezel, vagy most tervezel webshopot nyitni, akkor valószínűleg gondolkodtál már azon, hogy mi van akkor, ha nem tudod elég olcsón adni termékeidet a konkurenciához képest. Természetesen a legjobb módja annak, hogy az érdeklődők nálad vásároljanak az, ha olcsóbban adod a termékeket, azonban nem ez az egyetlen lehetőség, hogy a...
Sokan úgy gondolják, hogy elég elkészíttetni egy webshopot, látogatókat szerezni, és garantált a siker, azonban ez nem is állhatna messzebb a valóságtól. Ha nem tudod ezeket a látogatókat vásárlókká konvertálni, akkor nem sokat érnek. Cikkünkben azt fogjuk bemutatni, hogy milyen megoldásokkal lehet egy webshop konverzióit növelni.
Könnyű...
Webshop üzemeltetése során vásárlókkal kell foglalkoznod, biztos lehetsz benne, hogy ez panaszokkal, reklamációkkal fog járni. Az átlagos felhasználó tudja, hogy ha nem kapja meg a kellő kiszolgálást, panaszait az internet segítéségével könnyen el tudja juttatni több ember számára is. Ennek megelőzéséhez szükséges a megfelelő webáruház...
A SIKERES WEBSHOPOKHOZ hozzátartozik a látogatók számának folyamatos növelése. Sokan azt hiszik, hogy az eladások növelése csak közvetlen módon történhet (hírlevél tökéletesítése, különböző akciók, fizetős látogatószerzés - Google Adwords), azonban ez nem állhat messzebb a valóságtól. Az egyik legegyszerűbb módja a webáruházas látogatószerzésnek,...
A webáruház nyitás költségei sokféle tételből állnak össze. A webáruház elkészítésének díján felül kalkulálnunk kell a fotós, szövegíró, tárhely, domain, ssl tanúsítvány, reklám költségekkel is. Nézzük meg, hogy milyen költségekkel kalkulálhatunk egy webáruház indításakor.
A webáruház programozójának, designerének költségei
Az első lépés...
Ha webshopot szeretnél készíteni, vagy egy már működő webshopot akarsz fejleszteni, az egyik legjobb és legegyszerűbb megoldás erre a mobilbarát webáruház készítése. Manapság már az emberek nagy része használ okostelefont vagy tabletet a világháló böngészésére, így rájuk szintén gondolni kell, amikor egy webshop kialakítását tervezed. Azokat az...
A saját webshop készítés, a webshop nulláról történő felépítése és indítása sok munkát, időráfordítást igényel. Cikksorozatunkkal ehhez szeretnénk segítséget nyújtani, megkönnyíteni az első lépéseket ahhoz, hogy jól működő, gazdaságos webshopod legyen.
Saját webshop termékei
Az elkészült webshopban árusított termékek megválasztása
A...
Akár már létezik a webáruházunk, akár még csak fontolgatjuk, hogy belevágunk az „internetes kereskedésbe” a következőkben hasznos információkat tudhatunk meg a webáruház készítésének és üzemeltetésének, előírásairól, szabályairól, a webáruház készítés jogi feltételeiről.
Kérje ingyenes ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) mintánkat
Kell-e...
Az első komoly döntés, amikor elindulunk a webáruház indítás rögös, de sok örömet is okozó útján, hogy webáruházat béreljünk vagy saját webáruházat vásároljunk.
Mi az a webáruház bérlés?
A bérelhető webáruházak általában felhő alapon működnek, tehát a fejlesztők egy közös programkódot fejlesztenek, melyet minden webáruház tulajdonos használ...
Akár már létezik a webáruházunk, akár még csak fontolgatjuk, hogy belevágunk az „internetes kereskedésbe” a következőkben hasznos információkat tudhatunk meg a webáruház készítésének és üzemeltetésének, előírásairól, szabályairól, a webáruház készítés jogi feltételeiről.
Kérje ingyenes ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) mintánkat
Kell-e...
Webdesigner, programozó munkadíja
Nagyon széles palettáról válogathatunk, ha meg akarjuk találni a megfelelő weboldal készítőt, aki elkészíti számunkra álmaink webáruházát. A webáruház elkészítésének programozói munkadíja függ az általunk megálmodott webshop funkcióktól (ha ezek már le vannak programozva, akkor úgymond a „dobozos” terméket...