Webshop vásárlás: regisztrációval vagy regisztráció nélkül?

3

A webáruházak működésének az egyik legfontosabb folyamata a vásárlási folyamat, ugyanis hiába jutnak el a látogatók a vásárlásig, ha ott valamilyen okból meggondolják magukat. Ennek oka nagyon gyakran a kötelező vásárlás előtti regisztráció szokott lenni. Természetesen vannak olyan esetek, webshopok, amikor célszerű kötelezővé tenni a regisztrációt, bejegyzésünkben arról lesz szó, hogyan tudod eldönteni, hogy neked melyik megoldás a jó választás.

Webshop vásárlás: regisztrációval vagy regisztráció nélkül?

A regisztráció nélküli vásárlás

A kosárelhagyások egyik leggyakoribb oka, hogy a termékek kosárba rakása és a rendelés leadása között kötelező regisztrációra, bejelentkezésre van szükség. Ilyenkor a vásárlók jelentős része ahelyett, hogy regisztrálna, inkább vásárlás nélkül elhagyja webáruházad. Különböző tanulmányok során arra jutottak, hogy akár a vásárlók ötödét is el lehet veszíteni emiatt.

A regisztráció nélküli vásárlás előnyei

A vásárlók nagy része nem szeretné elmenteni személyes adatait egy új webáruházban, különösen akkor, ha nem egy ismert webshopról van szó. Emellett a regisztráció időbe telik, és sok olyan vásárló lesz, aki nem szeretne eltölteni 10 percet a regisztrációval, ha semmi előnye nem fog belőle származni.

Itt jön képbe a regisztráció nélküli vásárlás lehetősége, ugyanis amikor a vásárló a kosár oldalra ér, nem kell felhasználó nevet, jelszót megadnia, csak beírja a szállítási és számlázási adatait, és már adhatja is le a rendelést. A regisztráció tehát nem fogja lelassítani, megszakítani a vásárlási folyamatot.

Ahogy látni fogod a következő bekezdésben, a regisztráció sokkal több előnnyel járhat mind a vásárlók, mind a webshop számára, de ha a vásárlók ötöde inkább félbeszakítja a vásárlást, mint, hogy regisztráljon, akkor nincs más lehetőség, mint biztosítani számukra a gyors rendelés leadás lehetőségét.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

A regisztrációhoz kötött vásárlás

A regisztráció, a felhasználói profil elsősorban a visszatérő vásárlók számára jelent előnyöket, de vannak olyan szolgáltatások, melyeknél jelentősen megkönnyíti a vásárlói profil az ügyintézést is.

A regisztrációhoz kötött vásárlás előnyei

A regisztráció visszatérő vásárlók esetén jelentősen felgyorsítja a rendelés leadását, a vásárlási folyamatot. A felhasználói profilon be lehet kérni a szállítási, számlázási adatokat, így ezeket nem kell a vásárlónak minden egyes rendelés során újra begépelnie, hanem csak a felhasználói nevére (vagy az e-mail címére) és a jelszavára kell emlékeznie, minden más információt el lehet menteni, és akár gombnyomás nélkül be lehet tölteni.

Ha olyan termékeket árusítasz, melyekből a vásárlók rendszeresen vásárolnak, akkor mindenképpen jó ötlet, legalább opcionálisan, lehetőséget biztosítani a regisztrációra. A saját profiljukban a vásárlók megtekinthetik korábbi rendeléseiket, így nem kell minden alkalommal a webshopban megkeresni az adott termékeket, hanem egy kattintással leadhatják újabb rendelésüket. Ilyenek általában a fogyó termékek, pl. ételek, állateledelek, vagy akár a kézműves hobbikhoz szükséges alapanyagok is.

Vannak olyan szolgáltatások, amikor a regisztráció elengedhetetlen. Ilyenek pl. az előfizetések, az online szolgáltatások. Ezekhez szükség van felhasználói fiókra, ugyanis ezeknek a felhasználóknak lehet adni az előfizetéssel járó jogosultságokat. Természetesen, ha a vásárló ilyen szolgáltatást vásárolna, akkor szívesen fog regisztrálni, ugyanis tisztában van annak szükségességével.

Szintén szükség van regisztrációra pl. nagykereskedelmi webáruházak esetén, ugyanis ilyenkor valamilyen módon biztosítani kell, hogy csak kiskereskedők tudjanak rendelést leadni, magánszemélyek nem. Erre kiváló megoldás az előzetes, akár manuális elfogadást igénylő regisztráció.

A regisztráció segítségével további szolgáltatásokat is lehet a rendszeres vásárlóknak biztosítani. Ilyenek lehetnek pl. a vásárlói pontok, a bizonyos ajándékok, marketing megoldások. Ahhoz, hogy ezeket a marketing megoldásokat webshopoddal alkalmazni tudd, szükség lesz arra, hogy egy vásárló minden vásárlását nyomon tudd követni, amihez szükség lesz egy vásárlói profilra.

Amire még oda kell figyelni, az a termék visszaküldés, a vásárlástól történő elállás. Ha webshopod olyan területen működik, ahol rendszeresek a visszaküldések, pl. ruha webshopok esetén, akkor a regisztráció segítségével egyszerűsíteni, gyorsítani lehet a visszaküldések folyamatát. Ha a rendszerben megtalálható a rendelés, akkor a regisztrált felhasználó néhány kattintással meg tudja adni, melyik termékekre nincs szüksége.

Melyik a jó megoldás?

A legtöbb webáruház számára a legjobb megoldást az jelenti, ha lehetőség van regisztráció nélkül vásárolni, de aki szeretne, ettől függetlenül létrehozhat magának egy felhasználói profilt. Ha biztosra akarsz menni, akkor a regisztráció lehetőségét csak a rendelés leadása után ajánlod fel a vásárlók számára, így biztosan nem lesz olyan, aki emiatt hagyna félbe egy rendelést. Emellett a szállítási, számlázási adatokat ki tudod nyerni a leadott rendelésből, így nem kell azokat újra begépelni.

Ha a regisztráció opcionális, akkor is célszerű az előnyöket kiemelni a felhasználók számára, hogy legyen valami oka regisztrálniuk. Amire figyelni kell ilyen esetben, hogy azokat az előnyöket hangsúlyozd ki, ami a felhasználónak előnyös, nem azokat, melyek webshopodnak. A vásárlókat nem érdekli, ha egy webshop marketingjét megkönnyíti regisztrációval, az érdekli, hogy neki miért lesz jó.

Összefoglalás

A webáruházas kosárelhagyások jelentős részét teszik ki azok, akik a kötelező regisztráció miatt szakítják félbe vásárlásukat. Ha sikeres webshopot szeretnél, akkor webáruházadban nem teszed kötelezővé a regisztrációt, hanem aki szeretne, opcionálisan regisztrálhasson a rendelés leadása után. Ha olyan webshopot üzemeltetsz, ahol szükség van a regisztrációra, akkor pedig hangsúlyozd ki a regisztráció előnyeit, hogy mindenki tudja, milyen előnyökkel jár számára a felhasználói profil létrehozása.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!