Saját webshop készítés, felépítés, indítás, működtetés

3

A saját webshop készítés, a webshop nulláról történő felépítése és indítása sok munkát, időráfordítást igényel. Cikksorozatunkkal ehhez szeretnénk segítséget nyújtani, megkönnyíteni az első lépéseket ahhoz, hogy jól működő, gazdaságos webshopod legyen.

Saját webshop termékei

Webshop készítés, indításAz elkészült webshopban árusított termékek megválasztása

A webshop készítés első lépése, hogy kiválaszd, milyen termékeket szeretnél árusítani. Gyakran ez a legnehezebb lépés. Ha van már ötleted, a Goodle Adwords kulcsszó tervezőjének segítségével megtudhatod, hogy hányan keresnek az adott termékre havonta, mekkora verseny várható ezen a területen.

Termékek beszerzése

Miután kiválasztottad a termékeket, a következő döntés a beszerzésük módja lesz. Általánosságban elmondható, hogy négy féle módja van a termékek beszerzésének:

Saját webshop készítés előkészületei

Versenytársak feltérképezése

A webshop készítés fontos része az üzleti terv elkészítése, ami előtt keress rá a konkurenciák webáruházaira, hogy ők mit árulnak, mennyiért.

Amiket érdemes megfigyelni:

  • milyen árakkal dolgoznak
  • milyen szállítási lehetőségeket kínálnak
  • optimalizált-e a webshop mobiltelefonra
  • közösségi média jelenlét
  • ajánlanak-e hírleveles feliratkozást

Üzleti terv

Az üzleti terv elkészítése feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a jövőben felmerülő problémákat könnyen, gyorsan tudd megoldani. Ha előre lefekteted céljaid, és azokat a megoldásokat, amik azok eléréséhez vezetnek, akkor könnyebben, gördülékenyebben fog menni az indulás, öröm lesz a webshop készítés.

A webshop készítés

Webshop elnevezése, a megfelelő domain kiválasztása

Az árusított termékek mellett a második legfontosabb dolog a vállalkozás nevének és a hozzátartozó domain név helyes megválasztása. Ezeket a keresőoptimalizálást is figyelembe véve célszerű megválasztanod.

A webáruház részletes megtervezése

A hozzáértők által elkészített webshop számos előnnyel rendelkezik. A honlapkészítő cégek tudnak segítséget nyújtani ehhez annak függvényében, hogy milyen termékeket szeretnél árusítani. A következő dolgokban lehetnek segítségedre:

  • következetes üzleti identitás: logo, honlap, névjegykártya, közösségi média összehangolása
  • látogatók megtartására irányuló fejlesztések (hírlevél, regisztráció, különböző akciók
  • egyedi, versenytársaktól eltérő dizájn
  • kidolgozott részletek: betűtípusok, kontraszt, betűk közti távolságok helyes megválasztása
  • külső, tapasztalaton alapuló objektivitás
  • megbízható, folyamatos partneri kapcsolat, így a webáruház elkészülte után sem maradsz magadra
  • webáruház keresőoptimalizálása (SEO)
  • landing page (az az oldal, ahova a látogatók általában érkeznek honlapodra) kialakítása
  • Google Analytics telepítése

Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás segítségével a webshopod az internetes keresőkben (pl. Google) releváns kulcsszavakra keresve előrébb fog megjelenni. Bármit szeretnél árulni, biztos lehetsz benne, hogy már van, aki szintén ezzel foglalkozik. A keresőoptimalizálás segít abban, hogy a konkurenciához képest jobb pozícióban jelentessenek meg az internetes keresők.

Webshop készítés fontos lépése az indulás előtti ellenőrzés

A webshop elkészítése mellett indulás előtt a következő dolgokra érdemes odafigyelned:

  • szállítási lehetőségek, árak megválasztása (csomagolási anyagok, lehetőségek, melyik szállító cégekkel állsz majd kapcsolatban, szállítási idők)
  • Twitter és Facebook profilok létrehozása, menedzselése
  • megfelelő számú ember alkalmazása, hogy a rendeléseket fel tudd dolgozni

Indítás után

Marketing lehetőségek, az elkészült webshop reklámozása

Miután megvannak az első vásárlók, érdemes több figyelmet fordítani a marketingre. Erre több megoldás is létezik, néhányat felsorolunk és röviden bemutatunk.

  • Keresőoptimalizálás (SEO): minél több energiát, figyelmet fordítasz a SEO-ra, annál jobb helyen lesz webáruházad a keresőkben, ami több látogatóhoz, vásárlóhoz vezethet.
  • Hírlevél: a korábbi vásárlók vagy érdeklődők számára lehetőséget biztosít, hogy kapcsolatban maradjanak webshopoddal, tudod őket értesíteni akciókról, új termékekről.
  • Google Adwords: kattintás alapú hirdetési rendszer, a látogatókért fizetsz, aki az Adwords segítségével jut el webshopodra. Be tudod állítani a költségkereted, a kulcsszavakat, amire keresve hirdetéseid megjelennek. Előnye, hogy a látogatók releváns keresések után jutnak el honlapodra, és csak akkor fizetsz a reklámért, ha látogatót hoz oldaladra.
  • Közösségi oldalak: amennyiben sikerült közösségi oldalakon követőket szerezned, az oldalak segítségével reklámozhatod, bemutathatod új termékeid, hirdetheted az újdonságokat, akciókat.

Ha egyedi fejlesztésű, saját webshop készítésén gondolkodik kérje ingyenes, kötelezettség mentes ajánlatunkat

Vissza a listába!