Hogyan előzd meg a rivális webáruházakat?

3

Bármilyen webáruházzal is rendelkezel, valószínűleg nagy a verseny az adott területen a rivális webshopok között. Ahhoz, hogy ebből a versenyből hosszú távon győztesen tudj kijönni, szükség van arra, hogy webáruházaddal rendszeresen foglalkozz, azt folyamatosan fejleszd. Lássuk, hogy mit tudsz tenni, ha meg szeretnéd előzni a konkurencia webáruházait.

Hogyan előzd meg a rivális webáruházakat?

Egyedi, modern design

Az első dolog, amivel a látogatók találkoznak, amikor egy webshopra érkeznek, az a webáruház designja. Ennek megfelelően webshopod mindig legyen modernebb, esztétikusabb, mint a hasonló webáruházak. Természetesen nem lehet évente új designt készíteni, akkor sem, ha a vetélytársak megújulnak, de arra törekedni kell, hogy webshopod mindig a legújabb, legnépszerűbb látványelemeket használja.

Ha nem engedheted meg magadnak, hogy teljesen új designt készíts, egyedi, minőségi képekkel fel lehet dobni mindig egy webshop kinézetét. A főoldali animációk, képek modernizálása jelentősen át tudja alakítani egy webshop kinézetét, minimális ráfordítással.

A termékoldalak fejlesztése

A webshop designja jelentősen hozzá tud járulni a pozitív első benyomáshoz, a termékoldalak megfelelő kialakítása pedig segíteni tud az eladások, a konverzió növelésében. A termékoldalaknak tartalmazniuk kell minden olyan információt, amire szükség lehet ahhoz, hogy a látogatók a vásárlás mellett döntsenek. Ha nem találnak meg minden információt webshopodon, akkor máshol fognak választ keresni kérdéseikre. Ha a válaszokat egy másik webshopon találják meg, akkor gyakran onnan fogják megrendelni inkább a kinézett termékeket is.

A részletes információkba nem csak a termékleírások, termékjellemzők tartoznak bele, hanem a minőségi termékképek is. Mivel az érdeklődők vásárlás előtt nem tudják személyes megtekinteni a termékeket, így a legjobb megoldás a minőségi termékképek használata, melyek segítségével tudni fogják, hogy milyen termékről is van szó valójában.

Kiváló megoldás még a termékvideók alkalmazása, különösen amiatt, hogy még nem terjedt el a videók készítése a termékekről, általában csak a nagyobb webshopok csinálják egyelőre. A videók előnye, hogy a termékképeknél is részletesebb információkat adnak az egyes termékekről. A termékképeket ugyan nem szabad elhagyni, ugyanis nem mindenki szereti a videókat, valamint nagyobb adatforgalmat is igényelnek, ami mobilos látogatók számára problémát jelenthet, de a képekkel és a videókkal együttesen könnyedén a konkurencia elé tudsz kerülni.

A konkurencia árainak figyelése

Manapság már a legtöbb internetes vásárló tisztában van azzal, hogy nem éri meg az első webshopból rendelni, ahol megtalálja a kinézett terméket, hanem érdemes körülnézni az interneten. Ilyenkor általában a vásárlók elsősorban a termékek árait hasonlítják össze. Ha a rivális webshopok kínálatában megtalálhatók termékeid olcsóbban, akkor a vásárlók gyakran a legolcsóbbat fogják választani.

A konkurencia árainak figyelése történhet manuálisan is, de akár egy egyszerű programot is lehet rá készíteni, amely bizonyos időközönként figyeli az árakat, árváltozásokat. Ha úgy ítéled meg, hogy mások sokkal olcsóbban árusítják a hasonló termékeket, akkor el lehet gondolkodni az árcsökkentésen vagy az egyéb akciókon.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

A szállítási feltételek, költségek

Nem csak a termékek ára számít bele egy rendelés költségeibe, hanem a szállítási költségek is. Fontos különbség azonban a két költség között, hogy a szállítási díjakra sokan úgy gondolnak, hogy a semmiért kell fizetniük. Ennek megfelelően törekedni kell arra, hogy minél alacsonyabb szállítási költségekkel tudd működtetni webáruházad.

Nem csak a szállítási költségekkel lehet megelőzni a konkurenciát, hanem a szállítási feltételekkel is. A vásárlók azt szeretnék, hogy a megrendelt termékek minél gyorsan érkezzenek meg hozzájuk. Ha a hasonló webáruházak között te tudod a leggyorsabban eljuttatni a csomagokat a vásárlóknak, akkor emiatt rengetegen fogják webáruházadat választani. Sőt, ha napokkal gyorsabb szállítást tudsz garantálni, mint a konkurencia, akkor akár még a termékek ára is lehet webshopodban magasabb, mint másik webáruházak kínálatában, a gyorsaságot sokan szívesen meg fogják fizetni.

Vásárlóbarát ügyfélszolgálat

Bármilyen javításokat is eszközölsz webáruházadon, biztosan lesznek olyan látogatók, akiknek olyan kérdéseik lesznek, melyeket nem válaszoltál meg webshopod felületén. Ezek a látogatók gyakran fel fogják keresni a webshop üzemeltetőjét kérdéseikkel. A kérdések megválaszolása általában az ügyfélszolgálat dolga szokott lenni. Kisebb, induló webáruházak esetén nem mindig van külön ügyfélszolgálat, de a feladat mindig ugyanaz: minél gyorsabban, pontosabban megválaszolni az érdeklődők kérdéseit.

Azok az érdeklődők, akik már ott tartanak a vásárlási folyamatban, hogy felkeresnek egy webshopot kérdéseikkel, nagyon közel vannak a vásárláshoz, és valószínűleg attól a webshoptól szeretnének rendelni, amelyikkel felveszik a kapcsolatot. Ha webáruházad rendelkezik minden igényt kielégítő ügyfélszolgálattal, akkor rengeteg érdeklődőt tudsz „ellopni” a konkurenciától is, ugyanis aki nálad érdeklődik, azt könnyebb lesz meggyőzni, hogy nálad is vásároljon.

A közösségi média kihasználása

A közösségi média előnyeiről írtunk már korábbi cikkünkben. Rengeteg ember használja ma a Facebookot hazánkban is. Ha webshopoddal, vállalkozásoddal jelen vagy Facebookon, a rivális webáruházak azonban nem foglalkoznak a közösségi médiával, akkor minden Facebookos érdeklődő a te webshopoddal fog találkozni, a te hirdetéseidet fogja látni.

Okostelefonos app készítése

Minden webáruház számára kötelező, hogy mobilbarát, reszponzív legyen. A sikeres, több bevétellel rendelkező webshopok azonban ennél eggyel magasabb szintre is emelhetik az okostelefonos, tabletes ügyfelek kiszolgálását, és készíttethetnek maguknak okostelefonos applikációt. Az ilyen alkalmazások megkönnyítik a vásárlók életét, és sokan lesznek, akik szívesebben használják applikációdat, mint hogy a konkurenciák webshopjait böngésszék.

Összefoglalás

A sikeres webáruházak egyik ismertetője, hogy odafigyelnek a konkurenciára, hogy próbálnak a többiek elé kerülni. A cikkünkben bemutatott megoldások segítségével több szempontból is meg tudod előzni a konkurenciát, aminek az eredménye több vásárló, magasabb bevételek lesznek.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!