Gyakori webáruházas keresőoptimalizálási hibák

4

Napról napra egyre több webáruház készül és indul el, és mindegyiknek az a célja, hogy minél több látogatót szerezzen, eladást generáljon. Rengeteg olyan webshop van azonban, amely nem foglalkozik a keresőoptimalizálással, vagy foglalkozik vele, de nem jól teszi azt. Bejegyzésünkben a leggyakoribb keresőoptimalizálási hibákról lesz szó, és arról, hogyan lehet javítani őket.

Gyakori webáruházas keresőoptimalizálási hibák

Hiányzó vagy nem egyedi termékleírások

A webshopok legtöbb szöveges tartalmának jelentős részét a termékleírások teszik ki. Mivel a Google a szöveges tartalmak alapján tudja megállapítani, hogy milyen kifejezésekre kellene rangsorolnia a webáruházakat, így ha nincsenek termékleírások, akkor nem nagyon fogja tudni rangsorolni a termékoldalakat, mivel csak minimális szöveget tartalmaznak.

Szintén a termékleírásokhoz kapcsolódó probléma, hogy ugyan van feltöltve leírás, azonban az nem egyedi. Gyakori megoldás, hogy a gyártótól kapott, gyártó által használt leírásokat jelenítik meg a webáruházak is a termékeknél. Ez a leírás azonban gyakran megtalálható a gyártó honlapján, plusz számtalan hasonló webshop termékeinél is. A látogatók számára tartalmaznak ezek a másolt leírások hasznos információkat, de mivel a Google nem szereti a másolt tartalmakat, hanem az egyedi szövegeket díjazza, részesíti előnyben a keresési találatok között. Gondolj csak bele, ha másolt tartalommal lehetne kiváló eredményeket elérni, akkor minden webshop azokat a szövegeket másolná, amit az első helyeken megjelenő webshopok használnak.

A jó megoldás tehát, ha minden egyes termék egyedi, hasznos leírással rendelkezik. Ez gyakorlatban sok esetben nehezen kivitelezhető, azonban törekedni kell arra, hogy minél több terméknél legyen egyedi leírás.

Tartalom nélküli kategóriaoldalak

A kategóriaoldalakon gyakori hiba, hogy csak az egyes odatartozó termékek vannak megjelenítve és semmi más. Ez szintén felveti a termékoldalaknál megjelenő problémákat: minimális szöveg van a kategóriáknál, és az sem egyedi, mivel a termékek nevei, és leírásának egy része van itt megjelenítve. Természetesen a termékeket nem lehet innen eltüntetni, azonban azt el lehet érni, hogy az adott kategóriák szövegeinek csak kisebb részét tegyék ki.

Ezt általában úgy lehet elérni, ha a kategóriákhoz is írsz egyedi bemutatót, leírást. A leírás alapján a Google is könnyebben el tudja dönteni, hogy miről is szól az adott kategória, és a plusz szövegeknek köszönhetően könnyedén előnybe lehet kerülni a hasonló webshopokhoz képest, melyek csak a termékeket jelenítik meg.

Nem releváns szövegek

Nem elég azonban egyedi szövegeket, leírásokat feltölteni, hanem figyelni kell arra is, hogy milyen szavakat, kifejezéseket használsz. A Google csak olyan keresési kifejezésekre fogja megjeleníteni oldalad, amelyeket megtalál a webshop felületén. Pl. ha használtautó webáruházad van, de nem használod ezt a kifejezést leírásokban, akkor nehéz lesz rá előrébb kerülni.

Ennek megfelelően úgy kell megírni a szövegeket, hogy figyelembe kell venni azt is, hogy mire szeretnéd, ha az internetezők megtalálnák webshopod.

Kulcsszó halmozás

Figyelni kell azonban, mivel a kulcsszavak használatával könnyű átesni a ló másik oldalára, és túlzásba vinni használatukat. Annak ellenére, hogy egyes kifejezéseket célszerű használni néhányszor egy oldalon, még olvasható, értelmezhető szövegeket kell készíteni. Ha csak felsorolod 10-szer, hogy „használtautó webshop”, akkor azt nem fogja díjazni a Google és a vásárlók sem.

A legjobb megoldás, ha a leírások, szövegek elkészítésekor a látogatók igényeit veszed figyelembe, a szöveg legyen természetes, informatív, megválaszolja az internetezőkben felmerülő kérdéseket. Ezzel együtt tartalmazza a kulcsszavakat, ne ennek ellenére.

Előrébb szeretne kerülni a Google-ben? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Nem megfelelő meta címkék

A meta címkék elkészítéséről a linken korábban írtunk részletesen. Gyakori webáruházas hiba, hogy csak a főoldalnak (vagy még annak sem) készítenek egyedi meta címet és leírást, de az egyes kategóriaoldalakkal, termékoldalakkal már nem foglalkoznak. Mivel ezek a címkék mutatják a Google számára, hogy miről is szól az adott aloldal, így minél több aloldalhoz van egyedi, keresőoptimalizált meta cím és leírás készítve, annál jobb helyen fognak szerepelni a keresőben.

Szerencsére van lehetőség a termékekhez tartozó meta adatok automatizált elkészítésére, így össze lehet őket pl. rakni úgy, hogy [termék gyártója] + [termék neve], vagy [termék neve] + [termék kategóriája]. Lehetőleg olyan formátumot kell használni, amilyen formátumban az emberek keresnek termékeidre, szolgáltatásaidra.

Hiányzik a képek ALT-szövege

Mivel a Google nem „látja”, hogy mi van az egyes képeken, ezért meg kell adni minden képhez az úgynevezett ALT szöveget. Ez egy olyan rövid mondat, vagy csak néhány szó, amely leírja az adott képet. A Google ez alapján tudni fogja, hogy releváns képek vannak webshopodra feltöltve, ráadásul a webáruház használhatóságán is rengeteget tudsz így javítani, mivel a látássérült internetezők dolgát is jelentősen megkönnyíted.

Lassú betöltési sebesség

A webáruház használhatósága, gyorsasága rendkívül fontos a látogatók számára, és ami a látogatóknak fontos, az a Google-nek is. Ahhoz, hogy minél többen használják a Google-t, el kell érnie azt, hogy csak kiváló honlapokra irányítsa a látogatókat. Amelyik webshop másodpercek alatt töltődik csak be, vagy egy kattintás után nem egyből vált másik oldalra, biztosan nem fog tetszeni a látogatóknak, akik így inkább gyakran továbbállnak.

Nem reszponzív kialakítás

Köszönhetően az okostelefonról internetezők folyamatosan növekvő számának, ma már elengedhetetlen, hogy egy webáruház mobilbarát, reszponzív legyen. Ez azt jelenti, hogy a webshop jól jelenik meg, könnyen használható minden eszközön. Mivel az okostelefonos, tabletes internetezők is fontosak a Google-nek, így amelyik webshop nem reszponzív, azt hátrébb sorolja a találati listákon.

SSL tanúsítvány hiánya

Az SSL hitelesítés olyan kommunikációt jelent, amely megfelelő titkosítással, biztonsággal rendelkezik. A maximális biztonság különösen fontos webáruházak esetén, ugyanis a bankkártyás vásárlás során mindenképpen meg kell oldani, hogy a megadott adatok ne kerüljenek illetéktelenek kezébe. Úgy lehet könnyen felismerni, hogy egy webshop rendelkezik-e ilyen tanúsítvánnyal, hogy a webcímében a „http” helyett „https” szerepel.

A biztonságra nem csak a látogatók, hanem a Google is odafigyel, és előrébb rangsorolja azokat a weboldalakat, melyek rendelkeznek SSL tanúsítvánnyal.

Összefoglalás

A webáruházak nagy része rendelkezik olyan keresőoptimalizálási hibákkal, melyek gyengítik a Google keresési találatai között elfoglalt helyüket. Cikkünkben összefoglaltuk a leggyakoribb problémákat, melyek általában két nagy csoportba sorolhatók: tartalmi és technikai hibák. A két csoport közül mindkettőt érdemes javítani, de az kijelenthető, hogy megfelelő mennyiségű, kiváló minőségű, egyedi tartalom nélkül manapság már szinte lehetetlen jó eredményeket elérni a keresőoptimalizálás területén.

Előrébb szeretne kerülni a Google-ben? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!