Készletkisöprés ötletek, tanácsok webáruházaknak

3

Ideális esetben webáruházas (és egyéb) kereskedelem során nem fordul elő az, hogy a raktárban olyan termékek sokasága található, melyeket nem tudtál eladni. A valóságban azonban előfordulhat, hogy egy kollekció, garnitúra, termék nem olyan népszerű a vásárlóknál, mint amire számítottál, vagy csak egyszerűen túl sokat rendeltél be bizonyos termékekből. Nézzünk meg néhány készletkisöprési ötletet, melyek segítségével akár pluszban is ki lehet jönni a felesleges termékek kiárusítása mellett.

Készletkisöprés ötletek, tanácsok webáruházaknak

A termékek feltorlódásának az okai

Mielőtt elkezdenéd a készletkisöprést, érdemes végiggondolni, hogy mi lehet az oka annak, hogy bizonyos termékekből túl sok van raktáron. Ez fontos lehet a jövőre nézve, hogy a későbbiekben ne kövesd el ugyanazokat a hibákat, és emiatt ne legyen tele a raktár olyan termékekkel, melyeket nem visznek a vásárlók. Előfordulhat persze, hogy mindent jól csináltál, és valamilyen külső tényező miatt alakult ki a többlet, de szinte biztosan lesznek olyan tanulságok, melyeket később hasznosítani tudsz.

Készletkisöprés óriási leárazásokkal

A készletkisöprés egyik leggyorsabb és legegyszerűbb módja, ha a felesleges termékeket akár 40-50%-kal is leárazod. Ha magukkal a termékekkel nincs semmi probléma, akkor ilyen mértékű kedvezmény esetén nagyon könnyű megszabadulni a feleslegtől. Ezzel a megoldással a probléma, hogy gyakran a beszerzési árnál is alacsonyabbra kell leárazni a termékeket ahhoz, hogy megvásárolják őket, így nem elég, hogy profitot nem generálnak, hanem még ráfizetésesek is lesznek.

Ezt általában csak akkor érdemes alkalmazni, amikor már az összes többi megoldás kudarcba fulladt.

A marketing javítása

Raktáron ragadt termékeknél egyáltalán nem biztos, hogy a termékekkel van a baj, hanem az is lehet a probléma forrása, hogy a vásárlók nem is találkoznak ezekkel a termékekkel, ami marketing hibára utal. Szerencsére online kereskedelem esetén rengeteg különböző marketing megoldást lehet alkalmazni.

Amikor új termékek kerülnek bevezetésre, beszerzésre, akkor a régi termékek általában háttérbe szorulnak. A webshop kategória oldalain a hátsó oldalakon szerepelnek, a bannerekről eltűnnek, a hirdetéseket felváltják az új termékek hirdetései. Emiatt előfordulhat, hogy az új látogatók nem is tudják, hogy ezek a termékek léteznek, mivel nincsenek szem előtt. Amelyik termékektől meg akarsz szabadulni, azokat a webshopon látható helyre kell tenni. Jó megoldás a felugró ablak, a bannerek, vagy a lista oldalakon a termékek előre sorolása is.

Ma már minden jól menő webáruház a közösségi médiát is rendszeresen használja, hasznosítja. A közösségi médiában reklámozni lehet azokat a termékeket, melyeket el szeretnél adni. Érdemes ezeket a kampányokat, reklámokat egy kicsit feldobni, és nem a korábbi marketing anyagokat használni újra, ezzel lehet az újdonság érzését kelteni a látogatókban.

Marketing, hirdetések új oldalakon

Szintén a marketinghez kapcsolódik, de érdemes külön megemlíteni, hogy az új marketing csatornák is segíthetnek abban, hogy sikerüljön eladni a felesleges termékeket. Pl. ha csak Google Ads hirdetéseid vannak, akkor érdemes megpróbálni a Facebook hirdetéseket is, vagy akár az olyan ár összehasonlító oldalakat is, mint az Árukereső, hátha máshol nagyobb az érdeklődős bizonyos termékek iránt.

Hasonló termékek eladása csomagban

Gyakran előfordul, hogy egyes termékcsaládok bizonyos termékei kelendőek, másik termékek viszont nem fogynak. Ilyen esetekben jó ötlet csomagokat létrehozni a hasonló termékekből, és csomagként árusítani őket. Arra kell ügyelni, hogy a csomagokban legyenek népszerű termékek is, valamint arra, hogy csomagban olcsóbban lehessen megvásárolni a termékeket, mint a csomag tartalmát külön-külön.

Egyet fizet, kettőt kap

Ha a nagy leárazás nélküli módszerek nem vezetnek eredményre, akkor egy idő után váltani kell a drasztikusabb megoldásokra. Szerencsére vannak olyan módszerek, melyeknél nem feltétlenül veszik észre a vásárlók, hogy készlet kiárusításról van szó, mert egyszerű marketingnek tűnnek.

Az egyet fizet kettőt kap megoldással valószínűleg már mindenki találkozott, ha más nem, akkor személyes vásárlás esetén. Nem véletlenül népszerű ez a fajta készletkisöprés, ugyanis rendkívül jól működik. Hátránya, hogy az így eladott felesleges termékek felét ingyen adod.

Készletkisöprés ajándék termékként

Szintén nem lesz egyértelmű, hogy szabadulni akarsz bizonyos termékektől, ha ajándékba adod őket másik termékekhez vagy bizonyos összeg feletti vásárláshoz. Az emberek nagy része szívesen rendel pár ezer forinttal többért, mint tervezte, ha valamilyen ajándékot kap ezért cserébe. Ilyen akciónál az ajándékhoz szükséges rendelési értéket kell jól megválasztani, ez ugyanis nagy hatással lesz az akció sikerére. Érdemes az átlagos rendelési összeg feletti határt megszabni, így a lehető legtöbb vásárlónak csábító lesz, hogy pár ezer plusz forintért ajándékot kap.

Összefoglalás

A webáruházas készletkisöprés soha nem jó dolog, mert ha szükség van rá, az azt jelenti, hogy sok megmaradt, felesleges termékkel rendelkezel, olyanokkal, melyeket nem tudtál eladni. A cikkünkben szereplő megoldások segítségével meg tudsz szabadulni ezektől a termékektől.

Vissza a listába!