Hogyan készülj webáruházaddal a Black Friday-re?

3

A Black Friday (magyarul Fekete Péntek) az internetes kereskedelem egyik legjelentősebb napja. A Fekete Péntek az amerikai hálaadás nap utáni pénteket jelenti. Ekkor a kereskedők és a webáruházak jelentős része akciókkal, kedvezményekkel áll elő a vásárlók számára. Mivel ezekre az akciókra a vásárlók is számítanak, így ezen a napon a vásárlási kedv is sokkal nagyobb, mint egy átlagos napon. Ahhoz, hogy maximálisan ki tudd használni a Black Friday előnyeit, előre kell tervezned. Lássuk, hogyan tudod ezt megtenni.

Hogyan készülj webáruházaddal a Black Friday-re?

Ne hagyj mindent az utolsó pillanatra

A vásárlók, akik ki akarják használni a Fekete Péntek ajánlatait, nem ezen a napon kezdenek el keresgélni általában, hanem már jóval előtte körülnéznek az interneten, keresnek potenciális webshopokat. Ha azt akarod, hogy minél többen találjanak rá webáruházadra, minél többen látogassák webáruházad a Fekete Pénteken, akkor már akár egy hónappal előtte érdemes lehet elkezdeni hirdetni, kupon kódokat osztogatni.

Kiváló megoldás a Black Friday előtti érdeklődés felkeltésére az e-mail kampány, a hírlevél kihasználásra. Ha jól csinálod webáruházad, akkor folyamatosan építed hírleveled, törekszel arra, hogy minél több feliratkozód legyen. Hírlevelet 1-2 héttel előre tudsz már küldeni az érdeklődőknek, hogy számítsanak a leárazásokra, hogy keressék fel webshopod a Black Friday napján.

A webáruház technikai rendbetétele

A jelentős akciók, reklámok gyakran nagyságrendekkel több látogatót fognak jelenteni. A webshopok jó része azonban gyakran nincs felkészülve a jelentősen megnövekedett forgalomra, belassul miatta az oldal, sőt, gyakran teljesen elérhetetlenné válik. Ezt mindenképpen el kell kerülni, ugyanis már lassú oldal esetén is a vásárlók inkább másik webshopot fognak keresni, különösen ezen a napon, amikor minden másodperc számít, mivel gyakran gyorsan elfogynak a kiszemelt termékek.

Érdemes lehet gyorsabb, jobb szervert szerezni a Black Friday napjára és a következő néhány napra, ennek a plusz költsége általában meg fog térülni.

Sikeres webáruházat szeretne?

A hirdetések elkészítése

Nem elég előre meghirdetni a Black Friday akciót, hanem a napján is reklámozni kell. Ezeket a hirdetéseket érdemes előre elkészíteni, tesztelni. A Black Friday napján Google Ads és Facebook hirdetések segítségével is érdemes hirdetni a bevételek maximalizálásának érdekében. Fel kell azonban készülni arra, hogy az átlagosnál jóval magasabb díja lesz a kattintásoknak, a hirdetések megjelenítésének ezen a napon, ugyanis jóval nagyobb a konkurencia is a hirdetéseknél.

Animációk, bannerek készítése

Amikor megérkezik a látogató webshopodra, akkor azonnal találkoznia kell az akciós termékekkel, a leárazásokkal, az akciós feliratokkal. Erre az egyik legjobb megoldás az akciós termékek animációkon, bannereken történő megjelenítése, kiemelése. Ezeken a képeken nem csak a termékeket érdemes kiemelni, hanem az akció, leárazás mértékét is, ugyanis ez is sokat ad a vásárlási kedvhez.

Mobilra történő optimalizálás

A mobilbarát, reszponzív kialakítás általában is kiemelten fontos a webáruházak számára, Black Friday alkalmával azonban még többen fognak mobilról böngészni, vásárolni. Mivel ilyenkor gyakran indulnak időszakos akciók, funkciók, így ügyelni kell arra, hogy minden ilyen új funkcióit könnyen lehessen mobilról is használni, könnyen lehessen rendelést leadni.

A kedvezmények mértékének meghatározása

A Black Friday a vásárlóknak azt jelenti, hogy nagyon jó akciókkal fognak találkozni, hogy jelentős kedvezménnyel fognak tudni termékeket rendelni. A túl alacsony kedvezményekkel azonban éppen az ellenkező hatást lehet elérni, mint amit szeretnél.

A vásárlók egy átlagos napon is találkozhatnak 5-10%-os leárazásokkal, így ha a Black Friday keretein csak ekkora kedvezmények vannak webshopodban, akkor azzal nagy sikereket nem fogsz tudni elérni. Természetesen gyakran nem lehet kigazdálkodni, hogy minden termékedet 20-30%-kal leárazd, de ha egyáltalán nincsenek ilyen nagyobb mértékű leárazásaid, akkor szinte feleslegesen kapcsolódsz be a Black Friday őrületbe.

A remarketing kihasználása

A remarketing olyan lehetőséget jelent, melynek segítségével webáruházad korábbi látogatói számára lehet hirdetéseket megjeleníteni. Erre lehetőséged van a Google Ads rendszerén keresztül és Facebook hirdetések esetén is. Azok, akik már egyszer korábban meglátogatták webáruházad, nagyobb eséllyel fognak visszatérni Black Friday esetén, nagyobb valószínűséggel tudnak vásárolni.

A remarketing hirdetések további előnye, hogy egy kattintás (egy látogató) kevesebbe kerül, mint az általános hirdetések esetén.

Ügyfélszolgálat megnövekedett terhelése

A több látogatónak és a több vásárlónak köszönhetően több kérdés, érdeklődés is fog beérkezni a Black Friday napján és a következő napokban. Ezeket a kérdéseket minél gyorsabban meg kell válaszolni, ha nem szeretnéd azt, hogy a potenciális vásárlók információ hiányában átmenjenek a konkurenciához.

Érdemes lehet ebben az időszakban plusz embereket alkalmazni, vagy a meglévő dolgozók közül egyszerre többet behívni, hogy mindenki hamar választ kapjon a kérdéseire.

Több visszaküldés

A több vásárlás több visszaküldést is fog jelenteni, amire fel kell készülni. A visszaküldési feltételek legyenek mindenki számára elérhetők a webshop felületén, hogy megelőzd az esetleges kellemetlenségeket, félreértéseket.

Ha növelni akarod az eladások számát, akkor akár kedvezőbb visszaküldési feltételeket is ajánlhatsz a vásárlók számára ebben az időszakban.

Összefoglalás

A Black Friday a webáruházas kereskedelem legforgalmasabb, talán legfontosabb napja. Nem csak a vásárlók készülnek a Fekete Péntekre, hanem a webáruházak is. Ha ki akarod használni a benne rejlő lehetőségeket, akkor megfelelően fel kell készülni erre a napra. Ha már hetekkel előbb elkezded tervezni a Black Fridayt, ha technikailag felkészíted webáruházad a több látogatóra, akkor több bevételhez fogsz jutni ezen a napon.

Sikeres webáruházat szeretne?

Vissza a listába!