Tippek első webáruház készítés előtt

3

A webáruházas kereskedelem egyre több ember érdeklődését kelti fel, köszönhetően többek között annak, hogy egyre több vásárló vásárol online, hogy a személyes vásárlás egyre jobban háttérbe szorul. Nem minden esetben olyan egyszerű azonban egy webáruházat elindítani. Ehhez fogunk néhány tippet adni.

Tippek első webáruház készítés előtt

Nagyon fontosak az árult termékek

Lehet bármilyen jó egy webáruház, ha az árult termékek nem jók, nem keresettek. Emiatt a legelső lépés a termékkínálat meghatározása, vizsgálata.

A termékeket tekintve két dologgal lehet előnybe kerülni a többi kereskedővel szemben: ha hasonló termékeket árulsz, mint ők, csak olcsóbban, vagy pedig egyedi termékeid vannak, amiket máshol nem lehet megvenni. Ha egyik eset sem áll fenn, akkor érdemes átgondolni, hogy mi az, amikor meg fogod tudni szólítani a potenciális vásárlókat.

Ajánlott egy termékekkel kapcsolatos online kutatást végezni, hányan keresnek rájuk, milyen konkurenciák vannak, milyen rakon árulják a hasonló termékeket mások stb. Egy ilyen kutatás segítségedre lesz akkor is, ha nincs még terméked, csak az elhatározás van meg, hogy webshopot indítanál.

Akkor sincs feltétlenül probléma, ha egyáltalán nem akarsz saját raktárkészletet vagy mondjuk saját termékeket, a dropshippingnek köszönhetően mások termékeid is árulhatod saját webshopodban.

Saját vagy bérelt webshop?

A termékek mellett a másik nagy kérdés, hogy melyik a jobb választás, a saját vagy a bérelt webshop. Ha az első webáruházad előtt állsz, akkor valószínűleg még egyikben sincs tapasztalatod. Ez azonban egy olyan kérdés, ami hosszú távú gondolkodást igényel, és jelentősen meg fogja majd határozni az online kereskedelmedet. Mindkét lehetőségnek megvannak a maga előnyei és hátrányai is.

A webáruház bérlést azért szeretik sokan, mert gyorsan, olcsón elindítható egy bérelt webshoppal az online kereskedelem. Akár 1-2 óra alatt is össze lehet kattintgatni egy webáruházat a felületen, és általában van minimum két hetes ingyenes időszak is, tehát az elején még csak fizetni sem kell semmit, utána pedig havonta kell fizetni a havidíjat. A két hét azonban semmire nem elég, a rövid távú kiadások helyett érdemes inkább a hosszú távú terveket előnyben részesíteni az első webshop elindítása előtt.

A saját webáruház jelentősebb kiadással jár a webshop elindítása előtt, és időben is lassabb a folyamat. A saját, egyedi webshopok egyedi, személyre szabott designnal készülnek, ezt az egyedi designt lassabb megtervezni és leprogramozni, nem lehet csak úgy összekattintani. A webáruház indítása előtt ki is kell fizetni az elkészítés teljes költségét, ami rendszerint több százezer forint is szokott lenni, attól függően, hogy milyen funkciókra van szükséged. Ha hosszú távra tervezel, mégis ez a jobb választás, a magasabb induló költségek ellenére is. Nem kell attól tartani, hogy a szolgáltató megemeli a havidíjat, hogy egyik pillanatról a másikra bezárja a webshopodat, ha egy saját webshop elkészült, akkor az a tied lesz. Ha csak a költségeket nézzük, akkor is 1-2 év alatt megtérül a saját webáruház elkészítésének ára.

Egyedi webshop készítés

A tökéletes domain név kiválasztása

A webáruházad domain nevének megváltoztatása bármikor lehetséges az indulás után is, de mindenképpen kellemetlenségekkel fog járni. Emiatt érdemes úgy megválasztani a domain nevet, hogy az végleges legyen, hogy ne kelljen később módosítani.

Gondold végig, honnan lesz látogatód

Nem elég egy webáruházat elindítani, hanem látogatókat is kell szerezni, belőlük lesznek ugyanis a vásárlók. Egy webáruház elindítása előtt ezzel sokan nem foglalkoznak, pedig érdemes minél előbb kitalálni, hogy hogyan fogsz látogatókat szerezni.

Szerencsére manapság már rengeteg különböző megoldás áll a kereskedők rendelkezésére. Ha a webshop indulás után azonnal látogatókat szeretnél, akkor fizetett hirdetéseket kell működtetni. Hosszabb távon foglalkozni kell a keresőoptimalizálással, hogy a Google keresőjében minél előbb legyen megtalálható a webshopod. Nem szabad elfeledkezni a közösségi médiáról is, ma már elengedhetetlen a Facebook és az Instagram jelenlét, ezzel is foglalkozni kell majd.

Gyakori megoldás, hogy amíg a saját, egyedi webáruház készülőben van, addig elkezdik a közösségi média profilok felfuttatását és a keresőoptimalizáláshoz kapcsolódó szövegírást a webshop tulajdonosok.

Az elején elég sok időt elvihet a webshop

Ahogy láthatod feljebb, egy webshop indulás előtt és az indulást követően elég sok időráfordítást igényelhet. Ezzel sokan nincsenek tisztában, a webáruház készítés előtt. Érdemes tehát úgy időzíteni az indulást, hogy a szükséges idő rendelkezésedre álljon, enélkül ugyanis nagyon nehéz sikeres webáruházat készíteni. Ha már sikerült lefektetni az alapokat, elvégezni a kezdeti teendőket, akkor utána kevesebb időre lesz szükség a működtetéshez. Különösen akkor, ha amit lehet, azt automatizálsz a webshop működésével kapcsolatban.

Automatizált folyamatok

Első webshop készítés előtt általában az emberek nem nagyon tudják, hogy a működtetéssel kapcsolatos folyamatok közül rengetegek automatizálni lehet, így sokkal kevesebb lesz a teendő. Érdemes a webáruház fejlesztőt megkérdezni, hogy általában milyen folyamatokat szokás automatizálni egy webshopban, ha még nincs tapasztalatod. Automatizálható a számlázás, a termékek csoportosan módosíthatók, automatikus üzenetek küldhetők vásárlóknak stb.

Összefoglalás

Egy webáruház elindítása előtt elég sok mindenre gondolni kell, számos teendőt kell elvégezni. Ha azt szeretnéd, hogy sikeres legyen webáruházad, akkor a fenti pontokon érdemes végigmenni, és belefektetni a szükséges időt és energiát, hogy a lehető legjobb helyzetből tudd megkezdeni online kereskedői pályafutásodat.

Egyedi webshop készítés

Vissza a listába!