Gyakori webáruház indítás előtti hibák

3

Gyakori webáruház indítás előtti hibákMondhatni, hogy ma már minden közepes/naygobb vállalkozás számára alapkövetelmény egy webáruház készítése, ami látszik is a folyamatosan növekvő webshopok számán, azonban sokan gondolják úgy, hogy egy webáruház indítása nehézségektől mentes. Ez azonban nem is állhat messzebb az igazságtól. Nem csak annyiból áll egy webshop indítása, hogy elkészíttetünk egy webshopot, feltöltjük a termékeket és indulhat is. Cikkünkben bemutatjuk, milyen gyakori hibákat követnek el vállalkozások webáruház indításkor.

Üzleti terv és marketing stratégia hiánya

Nem elég csak elkészíttetni a webshopot, mert maguktól nem fognak jönni a vásárlók, tenni kell azért, hogy rátaláljanak emberek webáruházunkra. Ha ezt nem vesszük figyelembe indítást előtt, kellemetlen meglepetések érhetnek minket, akkor is, ha az elkészült webshop minden igényt kielégít.

Mielőtt pénzt és energiát fektetünk a webshopba, tervezzük meg üzleti tervünket és a marketing stratégiát.

Az üzleti terv részei

  • Milyen termékeket, szolgáltatásokat fogunk árulni?
  • Ki a célközönség?
  • Milyen megoldásokat ajánlunk a vásárlók problémáira?
  • Ki a konkurencia? Gyengeségeik feltérképezése és kihasználása.

A marketing stratégia részei

  • Google Analytics telepítése
  • A keresőoptimalizálás (SEO) és a fizetős hirdetési lehetőségek (PPC) közötti különbség megértése
  • SEO terv elkészítése
  • PPC terv elkészítése
  • Közösségi média marketing terv készítése

A hírlevél létrehozása

A hírlevél az egyik legjobb marketing lehetőség, amit sokan elfelejtenek, vagy csak későn kezdenek el használni. Az indítással egy időben hozd létre hírleveled is, hogy minden vásárló fel tudjon rá iratkozni. Ha nem is tervezed egyből indulás után rendszeresen használni, akkor is add meg a lehetőséget, hogy feliratkozzanak, akik szeretnének, mert később még jól jöhet, hogy ne mnulláról kell kezdened.

A felsorolt dolgok elsőre soknak tűnhetnek, főleg, ha az indítás előtti időszakban kell kitalálnunk őket, amikor rengeteg más dologgal is foglalkozni kell, azonban bizonyíthatóan megéri.

A szükséges munka nem megfelelő felmérése

Sokan gondolják azt, hogy elindítanak egy webshopot és utána kevés munkával is jön a pénz. Ez azonban nem így van. A beérkezett rendeléseket fel kell dolgozni, össze kell állítani a csomagokat, majd kiküldeni azokat a vásárlók részére.

Csak azért, mert internetes boltról van szó, nem sokban különbözik egy általános vállalkozástól, ugyanúgy papírmunkával, termékek szállításával, csomagolásával, vásárlókkal történő kapcsolattartással járnak.

A megfelelő webshop rendszer kialakítása

A webáruház felépítését, rendszerét érdemes a vállalkozásunk sajátosságaihoz igazítani. Lehetőség van ingyenes webshop platformot választani, vagy webáruházat bérelni, de előtte mindenképpen bizonyosodjunk meg arról, hogy minden olyan funkcióval rendelkezni fog, amire szükségünk lesz. Ha nem, akkor célszerű egyedi webáruházat készíttetni.

Az egyedi webshop jellemzője, hogy minden kívánság megvalósítható, elkészíthető. Egyedi termékoldalakra van szükség? Lehessen videót mellékelni a termékekhez? A látogatók tudjanak fájlokat feltölteni és küldeni nekünk? Bankkártyás fizetés? A „kosár” funkció személyre szabása? Az egyéni webshopoknál mindegyik kialakítható, és még rengeteg más dolog is, amit szeretnénk.

Látható tehát, hogy ezt a kérdést még az indítás előtt kell eldönteni, mert ha pl. a bérlést választjuk, és utána jövünk rá, hogy más funkciókra is szükségünk van, nem biztos, hogy meg lehet már valósítani az eredeti platform keretein belül, ha pedig új webshopot kell készíttetni, a pénz- és időveszteséggel jár.

Raktár elhanyagolása vagy helytelen megválasztása

Ha nem dropshipping webáruházról van szó, akkor gondoskodni kell az eladásra szánt termékek tárolásáról. Efelett rendszeresen elsiklanak kezdő webshop tulajdonosok. Nem elég csak elindítani egy webáruházat, fel kell készülni arra, hogy ne fogyjanak el a termékek. Nem mindenki hajlandó várni addig, amíg beszerezzük a neki szükséges terméket, vannak, akik inkább megrendelik máshonnan.

Termékkategóriák nem megfelelő felépítése

A termékek kategóriáit úgy kell kialakítani, hogy egyből gondoljunk a felhasználói élményre is. Vegyünk például egy telefontok webshopot. Úgy kell kiválasztani, hogy a termékek mely kategóriába kerülnek, hogy azok is szűrni tudják a termékeket, akik egy adott telefonhoz keresnek tokot, és azok is, akik pl. a szilikon tokok között szeretnének válogatni. Az ilyen megoldáshoz valószínűleg olyan rendszerre lesz szükségünk, ahol egy termék több kategóriába is kerülhet, úgyhogy ez a pont szorosan kapcsolódik a megfelelő webshop rendszer megválasztásához.

Nem mobilbarát kialakítás

Az okostelefonok és tabletek elterjedésének, és a Google irányelveinek köszönhetően ma már elengedhetetlen, hogy egy webshop mobilbarát, reszponzív legyen. Ha ezt nem vesszük figyelembe indulás előtt, és csak később szeretnénk elkészíttetni, akkor előfordulhat, hogy teljesen új webshopot kell majd készíttettnünk.

Tesztelés elhanyagolása

Ha az előzőek közül mindent figyelembe vettünk, és el is készült a webshop, egy lépés még mindig hátravan, ez pedig az alapos tesztelés. A webshop minden egyes funkcióját célszerű tesztelni, lehetőleg egynél több személynek, hogy indulás előtt kiderüljenek az esetleges hibák, bugok.

Ahogy cikkünkből látható, egy webáruház indítást részletes tervezés kell, hogy megelőzzön. Ezek a hibák, amiket mi felsoroltunk, természetesen nem mutatnak be minden hibát, azonban a legsűrűbben előfordulókat lefedik. Ha ezekkel előre foglalkozunk, akkor a hirtelen felmerülő, váratlan problémákra több időt tudunk majd fordítani.

Vissza a listába!