Milyen költségei vannak egy webshop indításának? A webáruház nyitás költségei!

3

A webáruház nyitás költségei sokféle tételből állnak össze. A webáruház elkészítésének díján felül kalkulálnunk kell a fotós, szövegíró, tárhely, domain, ssl tanúsítvány, reklám költségekkel is. Nézzük meg, hogy milyen költségekkel kalkulálhatunk egy webáruház indításakor.

Profi webáruház készítése

A webáruház programozójának, designerének költségei

Az első lépés, hogy kiválasszuk, milyen típusú webáruházat szeretnénk készíttetni. Bérelhető webáruház vagy egyedi fejlesztésű webshop. Az első, olcsóbb megoldás, ha előre programozott webshopot választunk, hátránya viszont, hogy nehezebben bővíthető, nem igazítható teljesen a saját elképzeléseinkhez. A másik lehetőség, ha teljesen egyedi fejlesztésű webáruházat készíttetünk. Hátránya, hogy drágább, viszont cserébe minden egyedi kívánság kielégíthető vele, a saját árult termékekhez lesz igazítva.

Bérelhető webáruházat havi 5.000 Ft-tól találunk.

Egyedi fejlesztésű webáruház 130.000 Ft-tól készíttethetünk.

A webáruház termékeinek feltöltési díja

A webáruház programozása és a mobilbarát design elkészülte után a következő feladat a webshop termékeinek feltöltése. Ezt csinálhatjuk saját magunk is, vagy szakemberre is bízhatjuk. Mindkét esetben biztosítani kell hozzá a termékek leírását, termékkatalógusokat, gyártók weboldalait. A termékfeltöltés díja megegyezés kérdése, függ az egyes termékek adatlapjának részletességétől, két féle megoldás létezik az összeg meghatározására, óradíj vagy fix díj/„x” db termék feltöltése.

1.500-3.000 Ft/óra díjért találunk olyat, aki feltölti a termékeinket.

A webáruház termékfotóinak elkészítési díja

Amennyiben nem rendelkezünk termékeinkhez jó minőségű képekkel, akkor ezeket el kell készítenünk. Elkészíthetjük saját magunk is, vagy fogadhatunk ehhez profi fotós. Vannak olyan termékek, melyeknél nem szükséges profi fotóst fogadni, mi is megfelelő képet tudunk csinálni róluk, azonban ha olyan termékeket árulunk, melyeknek kinézete a fő eladási szempontja (pl. ruhák, cipők, lakberendezési tárgyak, autók, ajándéktárgyak stb.), akkor a termékképek alapján fogjuk eladni termékeinket, érdemes profi fotóssal elkészíttetnünk azokat. Ha ezt még tovább szeretnénk fejleszteni, a minőségi termékképek mellé mellékelhetünk videókat is (pl. ruhadarabokról, hogy láthassák az érdeklődők őket viselés közben) a tökéletes terméklap elkészítésének érdekében.

150 Ft – 1.000 Ft/kép áron már találunk fotóst.

SSL tanúsítványok ára

Az SSL tanúsítvány ahhoz szükséges, hogy a kliens és a szervez közötti kommunikáció titkosított és ezáltal teljesen biztonságos legyen. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a vásárlók bizalommal vásároljanak webshopodból.

SSL tanúsítvány évi 4.000 Ft-ért igényelhető.

Webáruház nyitás jogi feltételei

webáruház nyitás jogi feltételeiről és költségeiről itt írtunk bővebben.

Pénzügyi tranzakciók díjai

A webáruházas kereskedés sajátossága, hogy pillanatok alatt lehet fizetni a webshopokban bankkártya segítségével. Ahogy a webshop biztonságossá tétele, ez a folyamat sincs ingyen. Amennyiben lehetőséged van rá, minden elterjedtebb fizetési lehetőséget (Paypal, banki előre utalás, bankkártyás online fizetés, utánvétes vásárlás) érdemes felajánlani a vásárlók részére, mert könnyen előfordulhat, hogy ha a számukra ideális fizetési lehetőség nem biztosított, vásárlás nélkül tovább állnak.

1,5-2,5% tranzakciós díjjal és egyszeri 30-50.000 Ft-os szerződéskötési díjjal lehet számolni az online bankkártyás fizetésnél.

Reklámok, marketing, keresőoptimalizálás költségei

A keresőoptimalizálásról itt írtunk bővebben, az egyik legjobb marketinglehetőség. Emellett egy másik lehetőség a Google Adwords, melynek lényege, hogy a segítségével a webshopodra jutó látogatók után kell fizetned, kattintásonként. Drágább, mint a keresőoptimalizálás (SEO), viszont gyorsabban lehet vele jobb eredményt elérni. Általánosságban elmondható, hogy látogatók nem jönnek weboldalunkra, ha nem költünk rájuk, legalábbis addig, amíg ki nem alakul egy vásárlói kör, aki folyamatosan újra látogatja webáruházunkat.

Egy másik markeging lehetőség a közösségi média (leginkább a Facebook elterjedt Magyarországon) lehetőségeinek kihasználása. Ezt végezhetjük saját magunk, vagy fogadhatunk fel rá marketing menedzsert, ha nem mi végezzük, ezt is figyelembe kell venni, mint költséget.

Linképítés, keresőoptimalizálás már 40.000 Ft-tól elérhető. 

Tárhely bérlésének, fenntartásának díja

Éves díjban 10-20.000 Ft-os összeggel kalkulálhatunk. Ha már saját szerver kell, akkor ugyanezt a költség havonta fog jelentkezni.

Webáruház fejlesztésének, karbantartásának költségei

Ebbe a csoportba ugyanúgy beletartozik az esetleges biztonsági rések befoltozása, mint a webshop folyamatos fejlesztése. Nem elég egyszer elkészíttetni webáruházunkat, erőforrásokat kell fordítanunk új ötletek, fejlesztések megvalósítására is. Nem biztos, hogy minden évben szükség van rá, de érdemes tartani a lépés az új technológiákkal, hogy előnyhöz jussunk konkurenciánkkal szemben.

Raktár fenntartási költségei

Amennyiben nem dropshipping webáruházat szeretnénk, akkor figyelembe kell vennünk a termékek tárolását is. Ennek költségei az árukészletünk nagyságától függnek.

Ügyfélszolgálat fenntartásának költségei

Amennyiben kisebb webshopunk lesz, ezt kezdetben saját magunk is végezhetjük, de ha megnő az érdeklődés, érdemes lehet erre valaki(ke)t alkalmazni. A lényeg, hogy a látogatókkal, vásárlókkal tartani kell a kapcsolatot, meg kell tudni válaszolni kérdéseiket minél hamarabb, hogy ne legyen idejük átmenni rivális webshopokhoz. Ez a kapcsolattartás történhet telefon, email vagy egy beépített chat funkció segítségével, a lényeg, hogy a válaszolási időt a minimálisra csökkentsük a maximális profit érdekében.

Itt a felvett alkalmazott bérével kalkulálhatunk. A webáruház indulásakor célszerűbb saját magunk megoldani.

 

Összességében elmondható, hogy egy webáruház beindításának jelentős költségei vannak. Ezek úgy térülhetnek meg a legjobban és a leggyorsabban, ha a megfelelő partnert választjuk a webáruház kialakítására és megfelelő üzemeltetésére. Ha segítségre van szüksége, hogy ne vesszen el az internetes kereskedelem útvesztőjében, akkor keressen minket bátran!

Kérem a hozzáértő segítséget!

Vissza a listába!