Téma: google shopping, google vásárlás
Google Shopping, Google Vásárlás tanácsok, hasznos cikkek
A Google Shopping, magyarul Google Vásárlás a Google egyik, már Magyarországon is elérhető fizetett hirdetési szolgáltatása. A Google Shopping rendszere a Google Merchant Centert és a Google Ads rendszerét egyaránt használja a hirdetések megjelenítéséhez, így erre a két fiókra szükséged lesz, ha hirdetni szeretnél a Vásárlás rendszerén keresztül.
Google Shopping vagy Google Ads?
A Google Shopping hirdetései, hasonlóan az Ads szöveges hirdetéseihez, a Google keresési találatai felett jelennek meg. A Vásárlás által megjelenített hirdetések azonban számos előnnyel rendelkeznek az Ads rendszeréhez képest. A legnagyobb előny, hogy a Vásárlás hirdetései termékképet és árat is tartalmaznak, így jelentősen eltérnek mind az Ads hirdetéseitől, mind a természetes találatoktól. A termékképeknek köszönhetően ráadásul a hirdetések figyelemfelkeltőbben, népszerűbbek lesznek a vásárlók körében.
Google Shopping hirdetések készítése
A Shopping hirdetések elkészítése is sokkal egyszerűbb, mint az Ads hirdetésekhez szükséges szöveges hirdetések elkészítése. A Vásárláshoz egy ún. Google Shopping Feedet kell elkészíteni, ami egy .csv vagy .xml formátumú fájl lesz, és tartalmazni fogja a megjeleníteni kívánt termékek adatait, jellemzőit. Ezt a Feedet kell feltölteni a Google számára, majd a rendszer automatikusan össze fogja rakni a hirdetéseket. Nincs szükség kulcsszavak kigyűjtésére sem, a Google saját maga fogja meghatározni, hogy milyen keresési kifejezések esetén jeleníti meg webáruházad termékeit.