Hogyan növeljük egy webáruház rendeléseinek értékét?

3

Minden webshop folyamatosan azon dolgozik, hogy több bevételre tudjon szert tenni. Ennek elérésére több lehetőség is van. Az egyik a látogatószerzés, vásárlószerzés, melyekkel új embereket lehet webshopodra csábítani, akiket aztán vásárlóvá próbálsz konvertálni. A másik lehetőség, hogy azt próbálod elérni, hogy aki már biztosan vásárol, minél több pénzt költsön el nálad.

Hogyan növeljük egy webáruház rendeléseinek értékét?

A webáruházak egyik gyakori problémája, hogy a vásárlók kis értékű rendeléseket adnak le. Ilyenkor már az egyik legnagyobb feladaton, a vásárló megszerzésén túl vagy, azonban minél nagyobb értékben rendel a vásárló, annál több bevétele lesz a webshopnak. Lássuk, mit tudsz tenni, ha növelni szeretnéd az rendelések átlagos értékét.

Az ingyenes szállítás értékhatára

Az emberek nem szeretnek pénzt fizetni a szállításért, és gyakran vásárolnak inkább egy plusz terméket, ha ezzel elérik, hogy ingyen szállítsák ki nekik a termékeket. Ezt ki lehet használni.

Tegyük fel, hogy az átlagos rendelési érték webáruházadban 7.000 Ft körül van. Legtöbb webáruház nem engedheti meg magának, hogy ilyen olcsó rendelésekre is ingyenes szállítást vállaljon, azonban a 10.000 Ft-os határt már akár ki lehet gazdálkodni. Ilyen esetben a vásárlók gyakran költenek inkább még 3.000 Ft-ot valamilyen termékre, mint, hogy kifizessenek 1.000 Ft-ot szállításra „feleslegesen”.

Az ingyenes szállítás lehetőségét akár már az első termék kosárba rakásakor meg lehet jeleníteni a vásárló számára, így nem a kosár oldalról kell újrakezdenie a vásárlást, hanem még a termékek böngészése közben látható az ingyenes szállítás határa.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

„Ingyen” ajándékok

A marketing világában az „ingyen” szó kiemelt jelentőségnek örvend. Bármi, ami ingyen jár, felkelti a vásárlók figyelmét. Erre egyik példa a feljebb bemutatott ingyenes szállítás, azonban egyéb módszereket is lehet alkalmazni.

Ilyen pl. az ingyenes ajándék termék bizonyos összegű vásárlások felett (az összeg értékét az ingyenes szállításhoz hasonlóan lehet meghatározni), vagy szolgáltatások esetén az ingyenes próbalehetőség.

Termékajánlási megoldások

Vannak olyan vásárlók, akik kifejezetten egy terméket keresnek, azt kosárba rakják és már rendelnek is anélkül, hogy körülnéznének webáruházadban. Nekik is lehet azonban termékeket ajánlani a vásárlási folyamat során, melyek érdekelhetik őket. Ezek a termékajánlások általában a termékek oldalán, vagy a kosár oldalán szoktak megjelenni.

A termékajánlási megoldások közé tartozik pl. a „mások által megtekintett termékek”, vagy a „mások által megvásárolt termékek”. Ezeknek a lényege, hogy a korábbi vásárlók, akik az adott terméket megtekintették, milyen termékek iránt érdeklődtek még. Gyakran az átlagos vásárlónak nem jut eszébe, hogy mire lehet még szüksége az adott termék kihasználásához, így további hasznos ötletekhez juthat a termékajánlásnak köszönhetően.

Szintén jó megoldás, ha nem bízod a korábbi vásárlók szokásaira a megjelenített termékeket, hanem manuálisan készítesz egy listát, amit a termékoldalon megjelenítesz. Itt lehet kiegészítőket, hasznos termékeket ajánlani, amik kapcsolódnak a kinézett termékhez.

A két megoldást akár kombinálni is lehet, a termékoldalon helyezed el a mások által megtekintett, megvásárolt ajánlásokat, a hasznos kiegészítőket pedig a kosár oldalon. Biztosan lesznek olyan vásárlók, akik hozzáadnak a rendelésükhöz plusz termékeket, és még csak pénzbe sem fog ez neked kerülni!

Felülértékesítés (Upsell)

A felülértékesítés lényege, hogy amikor a vásárló kinéz magának egy terméket, akkor ajánlasz mellette hasonló, de drágább termékeket, hátha inkább azokat vásárolja meg. Ez természetesen nem működik minden egyes területen, de számos olyan webshop van, ahol remekül ki lehet használni a felülértékesítést.

Ilyenek pl. az elektronikai webshopok. Amikor valaki tv-t, laptopot vásárol, mindig van belőle egy mérettel nagyobb tv, vagy kicsit erősebb laptop, és számos olyan vásárló lesz, aki meglátja az árbeli különbséget az egyes tv méretek között, a nagyobbat, drágábbat fogja választani.

Hűségprogram indítása, működtetése

A hűségprogram indításáról már írtunk részletesebben korábbi cikkünkben. Aki webshopot működtet, tudja, hogy olcsóbb egy korábbi vásárlót megtartani, mint egy újat szerezni, így mindent el kell követni, hogy aki már egyszer vásárolt nálad, később is visszatérjen. A hűségprogrammal azonban nem csak a vásárlók visszatérési arányát lehet növelni, hanem az egyes rendelések átlagos értékét is lehet növelni.

A vásárlók nagyobb értékben fognak vásárolni, ha valamilyen előnyük származik belőle. A pontok gyűjtése, majd későbbi beváltása ezek közé az előnyök közé tartozik. Ha a megszerzett pontokat értékes, hasznos dolgokra tudja beváltani később a vásárló, akkor szívesen rendel extra termékeket, vagy olyanokat, melyek máshol kicsit drágábbak, de ott nem jár pont a vásárlásért.

A hűségprogram miatti rendelésnövekedési bevételek nem tiszta bevételek, azonban, ha megfelelően van kialakítva a program, akkor bőven nyereséges lesz.

Összegzés

A sikeres webáruházak egyik ismertetője, hogy minél jobban ki tudják használni az olyan vásárlókat, akik már a vásárlás mellett döntöttek. A cikkben bemutatott megoldások segítségével növelni lehet a rendelések átlagos értékét, ami a webshop bevételeinek növekedését is jelenti egyszerre, minimális ráfordításokkal.

Webáruházainkban könnyen megvalósíthatók a termékajánlások. Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!