Webshopos fizetési lehetőségek, módok, tanácsok

3

Az online kereskedelem népszerűsége töretlenül emelkedik, egyre többen indítanak webáruházat, és a legtöbb kereskedő a már meglévő webáruházát is rendszeresen fejleszti, hogy minél jobban meg tudjon felelni a vásárlók igényeinek. A webshop működtetés egyik fontos része a fizetési lehetőségek jó megválasztása és működése, erről a témáról lesz szó bejegyzésünkben.

Webshopos fizetési lehetőségek, módok, tanácsok

Webshopos fizetési módszerek

Utánvétes fizetés

A legnépszerűbb fizetési módszer az utánvétes fizetés. Aki rendelt már webáruházból, szinte biztosan használta már ezt a lehetőséget. A lényege, hogy a megrendelés ellenértékét a csomag átvételekor kell a futárnak, postásnak, kézbesítőnek átadni. Mivel ma már a legtöbb futárnál lehet bankkártyával is fizetni, ezért nem is feltétlenül jár készpénzes fizetéssel.

Az utánvétes fizetés előnye, hogy nem kell előre, már a megrendeléskor fizetni, hanem csak akkor, amikor biztosan megkapta már a vásárló csomagot. Az utánvét hátránya, hogy a webshopoknak gyakran plusz költségeket jelent a kiszállítás során, amit átháríthatnak a vásárlókra. Ilyenkor néhány száz forint kezelési költséggel megnövekedhet az összeg, amit a csomagért fizetni kell.

Az utánvétet a vásárlók általában azért szeretik, mert ennél a legkevesebb az átverés esélye, nem kell előre kifizetni a rendelést, hanem csak a csomag megérkezésekor.

Előreutalásos fizetés

Az előreutalással (banki átutalással) is valószínűleg mindenki találkozott már, ha nem is feltétlenül online vásárlásnál, hanem egyéb pénzügyi tranzakciónál. A rendelés leadása után a megadott számlaszámra kell elutalni a pénzt, a beérkezés után feldolgozza azt a webáruház, összekészíti és küldi a csomagot.

Az előreutalás előnye, hogy nem kell a kiszállításkor a fizetéssel bajlódni, hanem addigra már minden el van rendezve. Nem kell bankkártya adatokat sem megadni, így attól sem kell tartani, hogy szenzitív adatokhoz jut hozzá valaki a vásárlás miatt, és kezelési költség sincs, mint utánvétnél.

Bankkártyás fizetés

Ma már a bankkártyás fizetés lehetősége is elengedhetetlen egy sikeres webáruháznál. Nem véletlenül, ez ugyanis a legkényelmesebb, legegyszerűbb fizetési megoldás, egyre többen választják. A fizetéshez a bankkártya adatokat kell megadni, a rendszer ellenőrzi azokat, és azt is, hogy van-e elegendő összeg a számlán. Ha igen, akkor sikeres lesz a fizetés.

A bankkártyás fizetéssel kapcsolatban a visszatartó erő a biztonság szokott lenni, nem mindenki adja meg szívesen bankkártyája adatait egy weboldalon. A fizetés maga azonban nem a weboldalon történik, hanem egy szolgáltató weboldalán. Ez jellemzően egy bank vagy egy fizetési rendszer, amely maximális biztonságot garantál.

A bankkártyás fizetést az eladók és a vevők is azért kedvelik nagyon, mert azonnali fizetést biztosít. A webshopnak nem kell megvárni, amíg az előreutalás megtörténik, a vevőnek nem kell megvárni, amíg az utalását feldolgozzák, hanem pár perc alatt ki tudja fizetni, amit megrendel.

PayPal fizetés

A PayPal fizetés nagyon hasonló a bankkártyás fizetéshez, mivel ugyanúgy azonnali fizetési lehetőségről van szó. Népszerűségét viszont gátolja, hogy PayPal számlára van hozzá szükség, és ilyen számlája hazánkban viszonylag kevés embernek van. Akinek viszont van, az általában pont az online vásárlásokra használja, sőt, sokan vannak, akik kifejezetten csak PayPallal fizetnek online. Emiatt érdemes bevezetni, mert vevőktől lehet elesni PayPal nélkül.

SZÉP kártyás fizetés

A Széchenyi Pihenő Kártyát (SZÉP kártyát) általában személyes fizetések során használják a vásárlók, mert nagyon kevés webáruház rendelkezik online SZÉP kártyás fizetéssel. Megoldható azonban, és minden olyan webshopnak érdemes online SZÉP kártyás fizetési lehetőséget biztosítani, amelynek a termékeiért lehet a kártyával fizetni.

Az online SZÉP kártyás fizetés egy tipikusan olyan lehetőség, amely segítségével előnyt lehet szerezni a konkurenciákkal szemben, mert nagyon kevesen alkalmazzák csak.

Fizetés kriptovalutával

A kriptovalutával történő fizetés hazánkban még nem olyan népszerű, de itthon is egyre többen választanák ezt a lehetőséget a fizetésre, ha lehetőségük lenne rá. Ha egy webáruház célközönsége a fiatalabb korosztály, vagy olyan termékeket árul, melyek az informatikában jártasabb embereket célozzák meg, érdemes lehet a kriptovalutás fizetést is lehetővé tenni.

Helyszíni fizetés

Ha van személyes átvétel a webáruházban, akkor helyszíni fizetésre is lehetőséget kell biztosítani. Ez gyakorlatilag az utánvétes vásárlás megfelelője személyes átvételkor. Arra is ügyelni kell, hogy személyesen is minél több módszerrel, de legalább készpénzzel és bankkártyával tudjanak a vásárlók fizetni.

Fizetés csomagautomatánál, csomagponton

Ma már a házhoz szállítás mellett választható a csomagautomata, csomagpont is, ahol bármikor átvehető a csomag. Jellemzően ilyen esetben előreutalást vagy bankkártyás fizetést választanak a vásárlók. Vannak olyan helyzetek, amikor itt is csak kézbesítéskor szeretnének azonban fizetni, de itt nincs futár vagy postás, hanem csak egy automata van. Érdemes olyan csomagautomatás céggel szerződni, amely automatáinál lehet bankkártyával vagy készpénzzel fizetni.

Minél több a fizetési lehetőség, annál jobb

Gyakori kérdés webáruház készítés során, hogy mennyi fizetési lehetőséget érdemes biztosítani, és az is, hogy melyeket érdemes használni. Ideális esetben minden fizetési módszer rendelkezésre áll egy webshopban, de a gyakorlatban ez nem mindig kifizetődő. Arra viszont törekedni kell, hogy minél több fizetési lehetőség közül lehessen választani, mert vannak olyanok, akik, ha nem találják meg az általuk preferált fizetési lehetőséget, inkább nem is vásárolnak egyáltalán. Ha utánvét, banki átutalás és bankkártyás fizetés is rendelkezésre áll, akkor már a vásárlók túlnyomó többségének nem lesz problémája a fizetési megoldásokkal, és megtalálja azt, ami számára a legjobban megfelel.

Vissza a listába!