Milyen a jó webáruház ügyfélszolgálat?

2

Webshop üzemeltetése során vásárlókkal kell foglalkoznod, biztos lehetsz benne, hogy ez panaszokkal, reklamációkkal fog járni. Az átlagos felhasználó tudja, hogy ha nem kapja meg a kellő kiszolgálást, panaszait az internet segítéségével könnyen el tudja juttatni több ember számára is. Ennek megelőzéséhez szükséges a megfelelő webáruház ügyfélszolgálat működtetése.

Érdemes a részletes bemutatás előtt megemlíteni, hogy a legkisebb, induló webshopoknak nem biztos, hogy szüksége van az összes, itt felsorolt megoldásra, de ez nem jelenti azt, hogy a vásárlók ne várnák el a gyors, korrekt tájékoztatást. Ha webáruházad bővül, forgalmad növekszik, érdemes egyre több lehetőséged bevezetni az alábbiak közül.

Milyen a jó webáruház ügyfélszolgálat?

Email kommunikáció és az egyszerű kapcsolat űrlap

Egy kapcsolat űrlap létrehozása majdhogynem kötelezőnek tekinthető a mai világban. Ha a látogatónak bármilyen észrevétele, problémája van, ezen keresztül könnyen megoszthatja azt a webshop tulajdonosával. Ennek egy másik formája egy email cím megadása, ahova üzenetet írhatnak emberek. Nem kell abban a pillanatban a látogatók rendelkezésére állnod, de ettől függetlenül minél gyorsabban választ várnak kérdéseikre.

Ha több hasonló kérdést kapsz, érdemes belőlük egy Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) oldalt létrehoznod, ahol ezekre egyből megtalálhatóak a válaszok.

Közösségi média jelenlét

Ha a különböző közösségi oldalakon van webshopodnak profilja, akkor ott látogatók, vásárlók kapcsolatba fognak lépni veled. Mivel a Facebook, Twitter a gyorsaságra épül, így ha jelen vagy ezeknek a platformokon, ügyelni kell arra, hogy itt gyors válaszokat várnak el a kérdezők. Semmiképpen ne forduljon elő az, hogy napokkal később válaszolod meg a kérdéseket.

Élő chat funkció a webshopon

Az élő chat funkció az egyik legjobb módja annak, hogy a látogatók tudtára add, mindig rendelkezésükre állsz. Az egyik legkedveltebb ügyfélszolgálati megoldás, mert nem kell telefonálni, a vonalban várakozni, hanem bárhonnan is böngészik webáruházad, onnan egyből tudnak chaten kommunikálni. Hátránya, hogy folyamatos jelenlétet igényel a webshop részéről, ami legalább egy alkalmazottat jelent.

Telefonos ügyfélszolgálat

A legtöbb webáruház számára fontos, hogy rendelkezzen telefonos ügyfélszolgálattal, elérhetőséggel, különösen, ha már nagyobb a vásárlók köre. Kezdetben megadhatod saját telefonszámod is, de ahogy növekednek a vásárlók, úgy lesz majd egyre jobb megoldás egy munkaidőben elérhető külön telefonszám létesítése, majd később, ha már megéri a vásárlók száma miatt, egy alkalmazott, aki csak ezzel foglalkozik.

Ezek a lehetőségek állnak rendelkezésedre, hogy a vevőszolgálatot megoldd webshopodon. Bármelyike(ke)t is választod, a legfontosabb dolog, amit nem szabad elfelejteni: a vásárlók mindig gyorsan várnak pontos, kielégítő válaszokat kérdéseikre.

Vissza a listába!