Webshop készítés: a kapcsolat oldal kialakítása

3

Jártál már úgy, hogy rátaláltál a szinte tökéletes termékre egy webáruházban, csak néhány apró kérdést szeretnél feltenni az eladónak, és rendelnél is, de nem találod az elérhetőségeit? Nem vagy egyedül. Gyakori hiba webáruház készítés során, hogy a vállalkozás nem tünteti fel elérhetőségeit, vagy csak el vannak dugva az oldalon. Cikkünkben a kapcsolat oldal megfelelő elkészítéséhez fogunk tanácsokat, tippeket adni.

Webshop készítés: a kapcsolat oldal kialakítása

Tévhit: felesleges időt pazarolni rá

Sokszor előfordul, hogy egy webáruház főoldala, termékoldalai kiemelt figyelmet kapnak a webshop készítése során, a kapcsolat oldalra feltöltik az e-mail címet, kirakják az valahova a menübe, és el is van intézve. A probléma ezzel a hozzáállással, hogy az elérhetőségek oldal így nem segít a termékek eladásában, a bevételek növelésében.

A webáruházak (főleg az új webshopok) egyik legnagyobb problémája a vásárlók bizalmának elnyerése. Amikor egy vásárló először találkozik egy webshoppal, akkor váráslás keresi azokat a jeleket, amik biztonságos, komoly cégre utalnak. (Nem véletlenül láthatjuk az Árukeresőn a „megbízható bolt” feliratokat webshopok mellett). Kisebb webáruházak esetén a bizalom elnyerésére az egyik legjobb megoldás, ha minél több információt megadnak magukról.

Kérje ingyenes ajánlatunkat, ha minden részletre kiterjedő webáruházat szeretne!

A kapcsolat oldal célja

A megfelelően kialakított elérhetőségek oldal a lehető legtöbb ember számára nyújt segítséget. Általában három célt különböztethetünk meg:

  • Segítségnyújtás: korábbi vásárlók kérdéseinek megválaszolása, problémáinak megoldása
  • Eladások segítése: potenciális vásárlók kérdéseinek megválaszolása, látogatók vásárlókká konvertálása
  • Munkalehetőségek: általában nagyobb webshopok, cégek esetén alkalmazottak, dolgozók keresése

A megkeresések csökkentése

Az elérhetőségek célja, hogy akinek kérdése van, fel tudja tenni. Sok esetben azonban az emberek egyforma vagy nagyon hasonló kérdésekkel keresik fel a webshopokat. Mivel az ilyen általános kérdésekre egyforma válaszok lesznek, célszerű azokat összegyűjteni típusonként külön oldalakon, és ezeket az oldalakat belinkelni a kapcsolat oldalon.

Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a korábbi vásárlók kérdéseiből lehet csinálni pl. egy GYIK oldalt (Gyakran Ismételt Kérdések), és a kapcsolat oldalon a segítségnyújtás részhez belinkelni. Ha a vásárló a garanciával, termékvisszaküldéssel stb. kapcsolatos tudnivalókra kíváncsi, itt megtalálja őket, és csak konkrét kérdésekkel fogja a webshop üzemeltetőjét keresni.

A munkalehetőségeket szintén össze lehet gyűjteni egy külön lapra, így nem fog mindenki olyan kérdéssel telefonálni, hogy „Keresnek alkalmazottakat, és milyen munkakörben?”. Ezek megtalálhatók a webshop felületén, és csak a komoly érdeklődők fognak személyesen is kapcsolatba lépni.

Könnyen megtalálható

Hiába alakítod ki az itt bemutatott tanácsok alapján magát a kapcsolat oldalt, ha senki nem fog rátalálni, mert egy eldugott menüben van csak. A cél, hogy aki el akar ide jutni, minél kevesebb kattintással tudja ezt megtenni. Ennek megfelelően érdemes kirakni a főmenübe, valamint a lábléc menübe is az elérhetőségek direkt linkjét, sőt, ha van elég hely, a cím, telefonszám, e-mail cím kikerülhet a láblécbe is.

Ezeknek a megoldásoknak az előnye, hogy általában a webáruház minden oldalán meg vannak jelenítve, így bármit csinál a látogató, amikor kérdezni szeretne, egyből, könnyen meg tudja ezt tenni.

Minél több releváns információ

Gyakori probléma, hogy ugyan van egy kapcsolat űrlap és mondjuk egy e-mail cím a webáruházak elérhetőségek oldalán, és semmi más. A vásárlói bizalom megteremtéséhez ennyi információ azonban nagyon kevés.

Az e-mail cím és az űrlap kiváló megoldások, számos látogató preferálja őket, azonban van egy nagy hátrányuk: nem jelentenek azonnali választ a kérdésekre. Minél több ideig tart a vásárló kérdéseinek megválaszolása, annál nagyobb az esélye, hogy vásárlás nélkül tovább álljon.

Az információk, amiket célszerű megjeleníteni mindenképpen:

  • E-mail cím: Az egyik legnépszerűbb módja a kapcsolatfelvételnek, előnye, hogy nyoma marad a kommunikációnak.
  • Telefonszám: Sokak kedvelt megoldása, mivel azonnali választ lehet kapni a kérdésekre. Kimondottan segíti a bizalom megtekintését, mert e-mail címet bárki létrehozhat, így a telefonszám egy fokkal megbízhatóbb webshopot jelent a vásárlók szemében
  • Rendelkezésre állás időtartama: Mikor hívhatnak az érdeklődők? Csak munkaidőben, vagy bármikor?
  • Vállalkozás neve: Feladata a bizalom kialakítása, az érdeklődő rá tud keresni az interneten az adott cégre.
  • Vállalkozás címe: Ha van fizikai boltod is, akkor megjelenítése kötelező. Ha nincs, akkor is célszerű a telephely, székhely címének megjelenítése bizalom növelési szempontok miatt.
  • Nyitvatartási idő (fizikai bolt esetén)
  • Google térkép beágyazása (fizikai bolt esetén)
  • Webshop tulajdonos és/vagy az ügyfélszolgálat munkatársainak neve: Mindig előnyös, ha valaki az interneten fel meri vállalni a nevét, csökkenti az átverés esélyét.
  • Kapcsolat űrlap (nem kötelező, de sokan szeretik használni)
  • Várható válaszadási idő: Az e-mailes és a kapcsolat űrlapos kommunikáció sajátossága, hogy várni kell a válaszra. Sok kellemetlenséget meg lehet előzni, ha előre tudja az érdeklődő, hogy mennyi a várható várakozási idő.
  • Link a gyakori kérdésekhez (ha van ilyen oldal)
  • Közösségi média profil linkek: Ez hazánkban általában a Facebookot jelenti. Ha van aktív Facebook oldalad, akkor ezen keresztül is tartani tudják az érdeklődők webshopoddal a kapcsolatot.

Nem csak az információk megjelenítéséről kell gondoskodni, hanem a könnyű használhatóságról is. Ez azt jelenti, hogy az e-mail cím legyen kattintható, mobilos oldalakon a telefonszám is kattintásra hívható legyen, valamint fizikai üzlet esetén a cím ne csak feltüntetve legyen, hanem legyen Google térkép is beágyazva, hogy a mobilról internetező látogató is gyorsan tudja felvenni a webáruházzal a kapcsolatot.

Összefoglalás

A webáruháza kapcsolat oldala kiváló lehetőség a vásárlói bizalom megteremtéséhez, valamint nagyban hozzájárul a webáruház eladásaihoz. A megfelelően kialakított és jól látható helyen elhelyezett elérhetőségek oldallal garantált eredményeket lehet elérni. Az elrejtett, vagy elérhetőségek nélküli kapcsolatoldal értékes véleményektől, és nem utolsósorban vásárlóktól fosztja meg a webshop üzemeltetőjét.

Kérje ingyenes ajánlatunkat, ha minden részletre kiterjedő webáruházat szeretne!

Vissza a listába!