Hogyan készíts keresőbarát termékleírásokat webshopodhoz?
Egy webáruház elkészítésekor általában két feladatot kell szem előtt tartani. Az egyik, hogy úgy készítsd el webshopod, hogy minél több látogatót tudj szerezni vele, ezt röviden keresőoptimalizálásnak hívjuk. A másik feladat, hogy ezeket a megszerzett látogatókat vásárlókká tudd konvertálni, tehát minél több eladásod legyen. A termékleírások a webshop olyan részét jelentik, melyek mindkét feladatra hatással vannak. Lássuk, hogyan készíts keresőoptimalizált termékleírásokat, melyek az eladásokat is segítik.
Miért fontos a keresőbarát termékleírás?
Bármilyen területen is működteted webáruházad, biztos lehetsz benne, hogy számos hasonló webshop létezik az interneten. Sőt, gyakran nem csak hasonló termékeket árul a konkurencia, hanem több webshop ugyanazokat a termékekkel is kereskedhet, gyakran ugyanazon a (gyártói, központi) áron.
Amikor az emberek a Google-ben keresnek webáruházadhoz hasonló termékekre, akkor nem fognak végignézni minden hasonló webshopot, hanem maximum az első pár találatot vizsgálják meg. Ha a te termékoldalaid nincsenek a találati lista elején, akkor nagyon kevesen fognak rájuk találni. A jól elkészített, keresőbarát termékleírások segítségével a hasonló termékeket árusító webshopok elé lehet kerülni.
A vásárlóknak írj, ne a Google-nek
Annak ellenére, hogy a Google helyezések javítása a cél, a legfontosabb feladat a vásárlók igényeinek kielégítése. A Google is arra törekszik, hogy az emberek számára hasznos termékeket, termékoldalakat sorolja előre a kereséseknél, így ha a vásárlóknak készíted a termékleírásokat, akkor azt a Google is értékelni fogja.
Készíts egyedi leírásokat
Az egyik leggyakoribb hiba, hogy a webáruházak a gyártótól kapott leírást használják termékeiknél. Mivel ezt a termékleírást megkapja mindenki, aki ezeket a termékeket árulja, így számos különböző webáruház ugyanazokkal a szövegekkel próbálja eladni ugyanazokat a termékeket. A Google azonban nem szereti a másolt, duplikált tartalmakat, így az ilyen termékoldalak egy részét egyáltalán nem fogja megjeleníteni a találatok között, vagy csak nagyon hátul.
A SEO szempontjából inkább az a jó megoldás, ha egyedi, a vásárlók számára hasznos termékleírásokat készítesz.
Tartalmas leírások készítése
Szintén gyakori probléma, hogy minimális leírással töltenek fel webshopok egy termékoldalt. A keresőoptimalizálás szempontjából ez is hátrányt jelent, ugyanis a néhány szót, rövid mondatot se a Google, se a vásárlók nem fogják értékesnek találni. Arra kell tehát törekedni, hogy részletes, tartalmas leírásokat töltsd fel a termékekhez. A több szövegbe nem csak több kulcsszót lehet elhelyezni, hanem segít a látogatók oldalon töltött idejének növelésében is, ami szintén hatással van a SEO-ra.
A termékleírások szükséges szómennyiségét legegyszerűbben úgy tudod meghatározni, ha megnézed, hogy a kulcsszavaidra milyen termékoldalak vannak az első 4-5 helyen, és azoknak az átlagos leírás mennyiségét célozod meg. Bizonyos esetekben szükség lehet azonban több tartalomra, mint az átlag, pl. akkor, ha webáruházad vagy termékeid nem olyan ismertek, mint a konkurencia. Ilyenkor szükség lehet részletesebb bemutatásra ahhoz, hogy meg tudd győzni a látogatókat arról, hogy miért jobb tőled vásárolni, mint másik webáruházakból.
A kulcsszavak meghatározása
Írtuk már feljebb, hogy a vásárlók számára készíteni a termékleírásokat. Ez azt is jelenti, hogy azokat a szavakat, kifejezéseket kell használni, amiket a vásárlók is használnak. Ezek meghatározása a SEO szempontjából a kulcsszókutatás.
A kulcsszókutatás során meg kell vizsgálni a termékekkel kapcsolatos Google kereséseket, és, hogy hányan keresnek az egyes kifejezésekre, melyek a legnépszerűbbek. Ha ezzel megvagy, akkor ezeket a kifejezéseket kell használni a termékleírások elkészítésénél is. A kulcsszavakról és a kulcsszókutatásról a linken olvashatsz bővebben.
Kerüld a kulcsszóhalmozást
A kulcsszóhalmozás azt jelenti, amikor egy szövegbe, leírásba túl sok kulcsszó kerül. Ezzel épp ellentétes hatást lehet elérni, mint amit szeretnél, ugyanis a Google nem szereti, ha feleslegesen kulcsszavakkal tömöd tele a szövegeket.
Törekedj arra, hogy a kiválasztott kulcsszó szerepeljen az URL-ben (webcímben), a termékoldal H1 címkéjében (ami általában a termék neve), a termék képének alt címkéjében és egy-két alkalommal a termékleírásban is. Ha hosszabb leírásokat készítesz, akkor többször is használhatod a kulcsszavakat természetesen.
Összefoglalás
A webáruházad termékoldala az egyik legfontosabb része a webshopnak, ugyanis ezen áll vagy bukik, hogy a látogatókból vásárlót tudsz-e csinálni. Nem elég azonban arra figyelni, hogy az eladásokat segítsék a megjelenített termékleírások, hanem már a látogatók szerzésében, a keresőoptimalizálásban is nagy szerepe van ezeknek a szövegeknek. Ha egyedi, a vásárlók számára készült leírásokkal töltöd fel webshopod termékoldalait, amit aztán SEO szempontok alapján optimalizálsz, akkor több látogatóra, vásárlóra számíthatsz.