Hogyan készíts keresőbarát termékleírásokat webshopodhoz?

3

Egy webáruház elkészítésekor általában két feladatot kell szem előtt tartani. Az egyik, hogy úgy készítsd el webshopod, hogy minél több látogatót tudj szerezni vele, ezt röviden keresőoptimalizálásnak hívjuk. A másik feladat, hogy ezeket a megszerzett látogatókat vásárlókká tudd konvertálni, tehát minél több eladásod legyen. A termékleírások a webshop olyan részét jelentik, melyek mindkét feladatra hatással vannak. Lássuk, hogyan készíts keresőoptimalizált termékleírásokat, melyek az eladásokat is segítik.

Hogyan készíts keresőbarát termékleírásokat webshopodhoz?

Miért fontos a keresőbarát termékleírás?

Bármilyen területen is működteted webáruházad, biztos lehetsz benne, hogy számos hasonló webshop létezik az interneten. Sőt, gyakran nem csak hasonló termékeket árul a konkurencia, hanem több webshop ugyanazokat a termékekkel is kereskedhet, gyakran ugyanazon a (gyártói, központi) áron.

Amikor az emberek a Google-ben keresnek webáruházadhoz hasonló termékekre, akkor nem fognak végignézni minden hasonló webshopot, hanem maximum az első pár találatot vizsgálják meg. Ha a te termékoldalaid nincsenek a találati lista elején, akkor nagyon kevesen fognak rájuk találni. A jól elkészített, keresőbarát termékleírások segítségével a hasonló termékeket árusító webshopok elé lehet kerülni.

A vásárlóknak írj, ne a Google-nek

Annak ellenére, hogy a Google helyezések javítása a cél, a legfontosabb feladat a vásárlók igényeinek kielégítése. A Google is arra törekszik, hogy az emberek számára hasznos termékeket, termékoldalakat sorolja előre a kereséseknél, így ha a vásárlóknak készíted a termékleírásokat, akkor azt a Google is értékelni fogja.

Sikeres webáruházat szeretne?

Készíts egyedi leírásokat

Az egyik leggyakoribb hiba, hogy a webáruházak a gyártótól kapott leírást használják termékeiknél. Mivel ezt a termékleírást megkapja mindenki, aki ezeket a termékeket árulja, így számos különböző webáruház ugyanazokkal a szövegekkel próbálja eladni ugyanazokat a termékeket. A Google azonban nem szereti a másolt, duplikált tartalmakat, így az ilyen termékoldalak egy részét egyáltalán nem fogja megjeleníteni a találatok között, vagy csak nagyon hátul.

A SEO szempontjából inkább az a jó megoldás, ha egyedi, a vásárlók számára hasznos termékleírásokat készítesz.

Tartalmas leírások készítése

Szintén gyakori probléma, hogy minimális leírással töltenek fel webshopok egy termékoldalt. A keresőoptimalizálás szempontjából ez is hátrányt jelent, ugyanis a néhány szót, rövid mondatot se a Google, se a vásárlók nem fogják értékesnek találni. Arra kell tehát törekedni, hogy részletes, tartalmas leírásokat töltsd fel a termékekhez. A több szövegbe nem csak több kulcsszót lehet elhelyezni, hanem segít a látogatók oldalon töltött idejének növelésében is, ami szintén hatással van a SEO-ra.

A termékleírások szükséges szómennyiségét legegyszerűbben úgy tudod meghatározni, ha megnézed, hogy a kulcsszavaidra milyen termékoldalak vannak az első 4-5 helyen, és azoknak az átlagos leírás mennyiségét célozod meg. Bizonyos esetekben szükség lehet azonban több tartalomra, mint az átlag, pl. akkor, ha webáruházad vagy termékeid nem olyan ismertek, mint a konkurencia. Ilyenkor szükség lehet részletesebb bemutatásra ahhoz, hogy meg tudd győzni a látogatókat arról, hogy miért jobb tőled vásárolni, mint másik webáruházakból.

A kulcsszavak meghatározása

Írtuk már feljebb, hogy a vásárlók számára készíteni a termékleírásokat. Ez azt is jelenti, hogy azokat a szavakat, kifejezéseket kell használni, amiket a vásárlók is használnak. Ezek meghatározása a SEO szempontjából a kulcsszókutatás.

A kulcsszókutatás során meg kell vizsgálni a termékekkel kapcsolatos Google kereséseket, és, hogy hányan keresnek az egyes kifejezésekre, melyek a legnépszerűbbek. Ha ezzel megvagy, akkor ezeket a kifejezéseket kell használni a termékleírások elkészítésénél is. A kulcsszavakról és a kulcsszókutatásról a linken olvashatsz bővebben.

Kerüld a kulcsszóhalmozást

A kulcsszóhalmozás azt jelenti, amikor egy szövegbe, leírásba túl sok kulcsszó kerül. Ezzel épp ellentétes hatást lehet elérni, mint amit szeretnél, ugyanis a Google nem szereti, ha feleslegesen kulcsszavakkal tömöd tele a szövegeket.

Törekedj arra, hogy a kiválasztott kulcsszó szerepeljen az URL-ben (webcímben), a termékoldal H1 címkéjében (ami általában a termék neve), a termék képének alt címkéjében és egy-két alkalommal a termékleírásban is. Ha hosszabb leírásokat készítesz, akkor többször is használhatod a kulcsszavakat természetesen.

Összefoglalás

A webáruházad termékoldala az egyik legfontosabb része a webshopnak, ugyanis ezen áll vagy bukik, hogy a látogatókból vásárlót tudsz-e csinálni. Nem elég azonban arra figyelni, hogy az eladásokat segítsék a megjelenített termékleírások, hanem már a látogatók szerzésében, a keresőoptimalizálásban is nagy szerepe van ezeknek a szövegeknek. Ha egyedi, a vásárlók számára készült leírásokkal töltöd fel webshopod termékoldalait, amit aztán SEO szempontok alapján optimalizálsz, akkor több látogatóra, vásárlóra számíthatsz.

Sikeres webáruházat szeretne?

Vissza a listába!