Hogyan írj sikeres hírlevél e-maileket webshopodhoz?

3

A hírlevél, az e-mail marketing még ma is az egyik, ha nem a legsikeresebb marketing megoldás a webáruházak számára. Nem véletlenül követnek el a sikeres webshopok mindent annak érdekében, hogy minél több feliratkozójuk legyen. Nem elég azonban a hírlevél listát bővíteni, hanem olyan e-maileket is kell küldeni az emberek számára, melyekkel maximalizálni lehet a kattintók, vásárlók számát. Lássuk, hogyan lehet ezt megtenni.

Hogyan írj sikeres hírlevél e-maileket webshopodhoz?

Az üzenet tárgya

Ez a legfontosabb, ugyanis az e-mail tárgyát látják a fehiratkozottak először fiókjukban. Az emberek azonban általában nem csak egy hírlevélre vannak feliratkozva, hanem több webshop, weboldal, cég hírlevelét is kapják, így könnyen lehet, hogy egy nap 5-10, vagy akár még több hírlevelük is érkezik. Nagy az esély rá, hogy nem fogják mindegyiket megnyitni, csak azokat, melyek első ránézésre érdekesnek tűnnek. Az első ránézést pedig az e-mail tárgya fogja jelenteni.

Az e-mail tárgyát úgy érdemes kitalálni, hogy egyértelmű legyen, rövid, és a valóságot tükrözze. A cél nem az, hogy átveréssel vedd rá a feliratkozókat a kattintásra, hanem az, hogy megvásárolják termékeidet.

Az üzenet előnézete

Több e-mail fiók, levelezőprogram nem csak a bejövő üzenetek tárgyát jeleníti meg, hanem az e-mail törzsének elejét is. A megjelenített szöveg hossza programonként változó, azonban a hírlevelek első mondatát mindig úgy írd meg, hogy lesznek olyan felhasználók, akik az e-mail megnyitása nélkül látni fogják ezt a szövegrészt.

Marketing szöveg helyett általános kifejezések

Ha azt akarod, hogy a felhasználók nyissák meg az e-maileket, majd kattintsanak tovább webáruházadra, akkor nem marketing szövegekkel kell őket rávenni, hanem olyan kifejezéseket használj, melyeket természetes kommunikációban ők is használnak.

Szintén a marketing szövegekhez szokott tartozni a túlzások, megtévesztő szövegek alkalmazása. Ha a feliratkozók olyan állításokkal találkoznak, melyek nem felelnek meg a valóságnak, akkor gyakran nem csak, hogy nem kattintanak tovább webshopodra, hanem sokan lesznek, akik egyszerűen inkább leiratkoznak teljesen.

Az e-mail törzsének felépítése

Ha sikerült rávenni az embereket arra, hogy megnyissák a kiküldött hírlevelet, akkor a következő feladat, hogy felkeltsd érdeklődésüket, hogy átlépjenek webshopodra, hogy vásároljanak, rendeljenek. Ehhez az e-mail törzsét kell jól kialakítani.

Az e-mail tartalma és a tárgya szorosan kell, hogy kapcsolódjanak egymáshoz. Ha valaki a tárgy alapján megnyitja az e-mail, azt várja, hogy ahhoz kapcsolódó tartalommal fog találkozni. Ha nem, akkor a felhasználók egy része átverve fogja magát érezni.

A felépítést tekintve egy hírlevél tartalma hasonlóan épül fel, mint pl. egy weboldal főoldala. Legfelül a legfontosabb, maga a szolgáltatás, az ajánlat. Ezt azért érdemes legfelülre tenni, hogy aki megnyitja az e-mailt, azonnal találkozzon a legfontosabb információval.

A hosszú, egybefüggő szövegek helyett rövid bekezdéseket, mondatokat célszerű alkalmazni, ugyanis rengetegen lesznek, akik nem fogják végigolvasni a teljes e-mail tartalmát, hanem csak felületesen olvasnak majd. A felületes olvasást segíti még pl. a felsorolások, listák alkalmazása, valamint a fontos információk pl. félkövérrel történő kiemelése is.

Képek használata

Szintén a felületes olvasást segíti, valamint az összképet is javítja, ha képet is teszel a kiküldött e-mailbe. Arra azonban figyelni kell, hogy sokan okostelefonjukon is nézik e-mailjeiket, így a nagy méretű képek túl sok adatforgalmat generálhatnak, ami negatív véleményekhez vezethet. Emellett a képekhez mindig adj meg ún. „alt tag”-et, ugyanis a távoli tartalmakat nem minden levelezőprogram, szoftver jeleníti meg. Ebben az esetben az alt tag-et fogja látni a felhasználó a kép helyén.

A webshop landing oldala

A harmadik lépés egy sikeres hírlevélnél, hogy a felhasználó megérkezik webáruházadra, ha a hírlevélben elhelyezett linkre kattint. A webáruház landing oldalának és a hírlevélnek összhangban kell lenniük egymással, ha azt szeretnéd, hogy a felhasználóknak kiváló élményben legyen részük, hogy az e-mail kampányok sikeresek legyenek.

Pl. ha az e-mailben egy terméket, termékcsoportot reklámozol, akkor kattintás után ezekhez a termékekhez érkezzen a felhasználó; ha szolgáltatást népszerűsítesz, akkor weboldalad felületén legyen a szolgáltatásnak bővebb leírása, ahova megérkezik az érdeklődő stb.

A feliratkozottak csoportosítása

Ahogy növekszik a hírleveledre a feliratkozottak száma, úgy lesz egyre nehezebb olyan e-maileket készíteni, melyek mindenki számára megfelelőek lesznek. Ilyenkor a következő lépés, hogy csoportokra bontsd a feliratkozottakat, és csoportonként készítsd el az egyes hírleveleket.

A csoportok meghatározása több szempont szerint is történhet. Gyakori megoldás pl. a vásárolt termékek alapján történő csoportosítás. Pl. vegyünk egy divat webáruházat, amely férfiaknak és nőknek egyaránt árul termékeket. Ilyen esetben célszerű lehet a férfiaknak férfi termékekkel kapcsolatos hírleveleket küldeni, a nőknek pedig női termékeket reklámozni. Ha az egész webáruházra vonatkozó akcióról van szó, akkor azt pedig mindenki megkaphatja.

További lehetőség pl. a vásárlások gyakorisága, az életkor alapján történő csoportosítás is.

Az előnyök kihangsúlyozása

Amikor hírlevelet készítesz, akkor nem a tulajdonságokra érdemes hangsúlyt fektetni, hanem az előnyökre, amikkel a termékek megvásárlása, a szolgáltatások igénybevétele jár a vásárlók számára. Akik feliratkoztak, azok már valamennyire kapcsolatban vannak webshopoddal, így az alapokkal már tisztában vannak, a konkrét előnyök érdeklik inkább őket.

Határidős ajánlatok alkalmazása

A hírlevelek egyik legnépszerűbb típusa a határidős ajánlat, promóció. Ezek egy bizonyos ideig (vagy bizonyos számú vásárlóig) tartó akciókat, leárazásokat, kedvezményeket jelentenek. Az ilyen hírleveleket sokkal jobb arányban nyitják meg a feliratkozottak, ugyanis tudják, hogy azonnal cselekedniük kell, ha nem akarnak lemaradni az éppen aktuális ajánlatról.

Összefoglalás

Az e-mail marketing még ma is az egyik legjobb, legeredményesebb marketing megoldás webáruházak számára. A hírlevelek megfelelő elkészítése elengedhetetlen ahhoz, hogy maximálisan ki tudd használni az e-mail marketingben rejlő lehetőséget.

Vissza a listába!