Visszajelzések kérése webáruháznál: a kérdőív

3

Amikor elkészíted webáruházad, akkor feltételezed, hogy a látogatóknak, vásárlóknak mire lesz szükségük, és az alapján készíted el a webshopod. Ha elindítod webáruházad és jönnek az emberek, akkor már lehetőséged van arra, hogy tőlük kérj visszajelzéseket, melyek alapján javíthatod webshopodat, és extra bevételekre tehetsz szert. Cikkünkben a kérdőív alapú vásárlói visszajelzésekhez foguk tippeket, tanácsokat adni.

Visszajelzések kérése webáruháznál: a kérdőív

A kérdőív megjelenítése a látogatóknak, vásárlóknak

Mielőtt a kérdőív kialakításának részleteibe belemélyednénk, érdemes átgondolni, hogyan tudod egyáltalán megkérni az érintetteket, hogy válaszoljanak, töltsék ki a kérdőívet. A böngészés közben felugró ablakot, kérdőívet célszerű mellőzni, mivel azt a felhasználók többsége nem szereti, és a webshop egészéről alkotott véleményét is ronthatja.

Ehelyett az olyan megoldásokat kell előnyben részesíteni, amikor a vásárló már túl van a vásárláson és a termékét várja, vagy már meg is kapta azt. Ilyen lehetőség, ha a megrendelés leadása után jelenik meg a kérdőíves ablak, vagy pl. a visszaigazoló e-mailbe teszed bele kérdéseidet.

Szintén népszerű megoldás, ha rövid idővel a termék kiszállítása után kéred meg a vásárlót, hogy osztályozza a folyamatot, válaszoljon néhány kérdésre.

Ha nem akarod vásárláshoz kötni a kérdőívet, akkor számolj azzal, hogy jóval kevesebben fognak rá válaszolni, mivel aki már kapcsolatban van veled, szívesebben segít webáruházad fejlesztésében.

Egyszerű, rövid, lényegre törő kérdések

Mivel az internetezők gyakran csak felületesen olvassák el a webshopok, honlapok szövegeit, így a feltett kérdések mindig legyenek rövidek, lényegre törők, könnyen megválaszolhatók.

Szintén jó megoldás, a minél gyorsabb kitöltése előtérbe helyezve, hogy előre jelzed a vásárló felé, hogy a kérdőív során „x” számú kérdésre kell válaszolni, és várhatóan „y” percig fog tartani, így előre el tudja dönteni mindenki, hogy akar-e vele foglalkozni.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Került a befolyásolást

A saját véleményedet teljesen nem tudod kizárni az egyes kérdőívekből, de törekedni kell arra, hogy minél kevesebb olyan kérdést tegyél fel, ami alkalmas a válaszolók befolyásolására.

A cél, hogy a válaszadók saját gondolatait ismerd meg, nem az, hogy megerősítsenek a saját véleményedben.

A befolyásolást minimalizáló megoldások:

  • Kerüld az irányító kérdéseket. Pl. a „milyen gyors volt a szállítás?” helyett használd a „mi a véleménye a szállítási folyamatról?”.
  • Amikor nem sávos értékelést használsz, keverd meg a válaszok sorrendjét. Gyakran választják az emberek a legelső, legfelső választ kérdésekre. Ha nem mindig ugyanaz van felül, akkor hasznosabb lesz számodra a kérdőív.

Az értékelős kérdések

Gyakori megoldás az olyan kérdés, hogy „értékeld 1-5-ig terjedő skálán az alábbi dolgot”. Ilyen esetben figyelni kell arra, hogy az 1 legyen a legrosszabb érték, az 5 pedig a legjobb, és ne fordítva, mivel az könnyen megzavarhat embereket.

Az ilyen kérdésekből részletes válaszokat nem lehet kapni, azonban kiválóan alkalmasak a vásárlók többsége által problémásnak ítélt területek megismeréséhez.

A kifejtős kérdések

Az olyan kérdések, amikor nem előre megadott válaszlehetőségekből kell választani, hanem a vásárlónak kell kevésbé népszerűek a válaszadók körében, mivel több munkát és időt követelnek meg. Előnyük azonban, hogy a webshopok számára ezek jelentik a legjobb, leghasznosabb válaszokat, így mindenképpen célszerű ilyen kérdéseket is feltenni. Arra figyelj, hogy egy kérdőíven belül csak néhány kifejtős kérdés legyen, és lehetőség szerint ne tedd kötelezővé megválaszolásukat, mivel emiatt sokan lehetnek, akik félbehagyják a válaszadást.

A Google Analytics és a kérdőívek

Gyakran olyan válaszokat kapsz a kérdőívek során, melyek valamilyen problémára, nem megfelelő működésre figyelmeztetnek. Ha egyszerre több ilyen is jön, akkor a problémák súlyának, vagy javítás sorrendjének meghatározásához segítségedre lesz a Google Analytics.

Ha a vásárló konkrétan meg tudja mondani a probléma helyét, az Analytics statisztikái segítségével, hogy mennyire fontos problémáról van szó. Az adott vásárlónak minden probléma fontos, azonban könnyen lehet, hogy a saját problémáját felnagyítja valaki, de csak keveseket érint, így összességében nem jelent veszélyt webshopod működésére, a bevételeidre.

Összefoglalás

A kérdőívek kiváló lehetőséget biztosítanak webáruház tulajdonosok számára webshopjuk fejlesztéséhez, felhasználóbarátabbá tételéhez. Ha megfogadod cikkünk tanácsait, te is közelebb kerülhetsz ahhoz, hogy kihozd webshopodból a maximumot.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!