Melyik közösségi médiát használd webáruházadhoz?

3

Az emberek nagy része rengeteg időt tölt el a különböző közösségi média oldalakon, így nem véletlen, hogy a sikeres webáruházak, vállalkozások is jelen vannak céges, webáruházas oldalakkal, hirdetésekkel a különböző platformokon. Ha induló vagy kisebb webshopod van, akkor valószínűleg arra nincs kapacitásod, hogy minden közösségi média oldalon legyen webshopos profilod. Emiatt fel kell állítani egy sorrendet, hogy melyik közösségi média oldalakkal éri meg foglalkozni. Cikkünk ebben fog segíteni.

Melyik közösségi médiát használd webáruházadhoz?

Facebook

A Facebook a világ és hazánk legnagyobb közösségi média oldala, így ha csak egy oldal működtetésére van kapacitásod, mindenképpen a Facebook legyen az. Első lépésként egy webáruházas Facebook oldalt kell készítened, ahol be tudod mutatni webshopod, vállalkozásod, meg tudod adni az elérhetőségeket és a webshop linkjét, valamint bejegyzéseket, képeket tudsz közzétenni. Az érdeklődők követni tudják oldalad, így nem maradnak le a bejegyzésekről, történésekről.

Egy webáruházas, céges Facebook oldal működtetése nem kis feladat. Ahhoz, hogy folyamatosan tudj követőket szerezni, hogy minél több emberhez eljusson webáruházad, naponta érdemes posztolni. A poszt maga lehet bármi, szöveg, kép, videó stb., a közös bennük, hogy készülni kell mindegyikre, ami elég sok időt el tud venni.

A Facebook további előnye, hogy lehetőség van saját shopot készíteni a Facebook felületén is, ahol az érdeklődők azonnal meg tudják vásárolni a feltöltött termékeket, anélkül hogy át kellene lépniük webáruházadra. A két rendszer összeköthető, automatizálható, így egy plusz kereskedelmi felülethez juthatsz.

Webáruház indítás

Instagram

Az Instagram is követőkre és bejegyzésekre épülő közösségi média oldal, azonban itt az írott szövegek, kommentek helyett a képek dominálnak. Emiatt olyan webáruházak számára előnyös elsősorban, ahol sokat számít a termékek kinézete, és a vásárlók köre is a fiatalabb korosztály. Ilyenek pl. a divat webáruházak, ékszer webshopok, de minden webáruház előnyt tud kovácsolni az Instagramból, ha megfelelően, rendszeresen használja azt.

Instagramon is fontos a rendszeres posztolás, elsősorban termékeket, termék videókat lehet megosztani, az érdeklődők pedig meg tudják azokat tekinteni. A minőségi képek, és főleg a videók készítése azonban nem egyszerű, különösen akkor, ha valaki nem ért hozzá.

Nagyobb, befutott kereskedők már nem is csak saját magukat reklámozzák, hanem úm. influenszereket is fel szoktak fogadni, hogy reklámozzák termékeiket. Erre természetesen induló vagy kisebb webáruházként nem lesz még szükséged.

Youtube

A Youtube a videók oldala, itt csak videókat fogsz tudni közzétenni, azonban, ha sikeres akarsz lenni, akkor elég nagy munkával fog járni a videók készítése. Ha van rá időd és tudsz videókat készíteni, akkor viszont mindenképpen érdemes egy Youtube csatornát üzemeltetni, különösen azért, mert nem csak a Youtube fiókkal rendelkezők, hanem az interneten bárki rátalálhat a csatornára és a videókra, így nagyon sok ember lehet velük elérni. Szerencsére itt nem lesz elvárás a napi posztolás, de ideális esetben hetente egy tartalmas, részletes videót érdemes közzétenni, ami időben akár sokkal több ráfordítást is jelenthet, mint pl. a Facebookon történő napi posztolás.

Webáruházas Youtube csatorna minden webshop számára előnyös lehet, azonban jóval több kreativitás, hozzáértés és eszközök szükségesek hozzá, mint egy webáruházas Facebook oldal működtetéséhez. Ha saját magad készíted termékeidet, ha egyedi termékeid vannak, akkor kifejezetten jó választás a Youtube csatorna, ugyanis itt meg lehet ismertetni az érdeklődőket az egyedi termékekkel vagy a termék készítés folyamatával.

Twitter

A Twitter egy szöveges üzeneteken alapuló közösségi média oldal, általában a fiatalabbak használják, és egyre nagyobb szerepet kapnak a képek, videók itt is. A Twitter sajátossága, hogy mivel rövidek az üzenetek (max. 280 karakter), így az aktív profil azt jelenti, ha naponta akár többször is posztolsz, amire viszont nem minden webáruház üzemeltetőnek van kapacitása.

Fizetett hirdetések

Bármelyik közösségi média platformot is választod, mindegyiken lehetőséged lesz fizetett hirdetések megjelenítésére. A fizetett hirdetés nem kötelező eleme a sikeres közösségi média oldalaknak, azonban fontos részét képezhetik a webáruházas marketingnek, ha élni szeretnél ezekkel a lehetőségekkel.

Összefoglalás

A közösségi média marketing elengedhetetlen része a sikeres webáruházaknak, érdemes webshopoddal a legnépszerűbb oldalakon saját profilt létrehoznod és működtetned. Ezek segítségével nem csak népszerűsíteni tudod vállalkozásod, hanem új vásárlókat is tudsz szerezni. Ha választani kell, akkor a Facebook az mindenképpen, ahol jelen kell lenni, legyen akármilyen témájú és méretű webshopról, de a többivel is érdemes foglalkozni, ha maximálisan ki szeretnéd használni a közösségi médiában rejlő lehetőségeket.

Webáruház indítás

Vissza a listába!