Webshop konverzió növelés tippek

Sokan úgy gondolják, hogy elég elkészíttetni egy webshopot, látogatókat szerezni, és garantált a siker, azonban ez nem is állhatna messzebb a valóságtól. Ha nem tudod ezeket a látogatókat vásárlókká konvertálni, akkor nem sokat érnek. Cikkünkben azt fogjuk bemutatni, hogy milyen megoldásokkal lehet egy webshop konverzióit növelni.

Könnyű navigáció

A navigáció körébe beletartozik a termékek közti könnyű tájékozódás és az egyszerű keresési funkció is. A navigációt érdemes úgy kialakítani, hogy az egyes kategóriák között könnyű legyen váltani, a látogató minden oldalon lássa, hogy éppen melyik kategóriát böngészi.

A keresés funkció legyen jól látható helyen, és működése legyen kiváló: amilyen kifejezésre keres a felhasználó, azt is kapja meg eredményként.

Ezek mellett a GYIK (gyakran ismételt kérdések), kapcsolat oldal, ügyfélszolgálat elérhetőségei, szállítási feltételek, ÁSZF (általános szerződési feltételek) oldalak legyenek könnyen megtalálhatóak, mert ezekre lehetnek kíváncsiak a látogatók vásárlások előtt. Ha nem találják meg az információt, amire kíváncsiak, könnyedén tovább állhatnak.

Filterek

A filter csoport tartozhat a navigációhoz is, azonban érdemes külön is kiemelni, mivel sokan nem figyelnek erre. Általánosságban elmondható, hogy a vásárlók nem konkrét terméket keresnek, hanem azt tudják, hogy nagyjából mire van szükségük, de szeretik a hasonló termékeket egy oldalon látni, és különböző kritériumok alapján sorba rendezni őket.

Például, ha egy telefontok webáruházról van szó, akkor valószínűleg mindenki a saját telefonjára fog tokot keresni. Ilyenkor a webshopnak rendelkezni kell olyan filterezési lehetőséggel, amivel le tudják csökkenteni minél jobban a keresési találatokat. Nem elég csak telefontípus alapján szűrni a tokokat, hanem lehetőség szerint anyag, kialakítás, ár szerint is sorba kell tudni őket tenni.

Ha rendszeresen tartasz akciókat, ajánlasz kedvezményes árú termékeket, akkor célszerű egy külön csoportosítási lehetőséget kialakítani, amire kattintva csak ezeket az akciós termékeket látják a látogatók.

Terméklapok kialakítása

Ha a látogatók az előző megoldások segítségével megtalálták a terméket, amit szeretnének, akkor a következő lépés, hogy meggyőzd őket, hogy a termék mindent tud, amire használni szeretnék. Általánosságban a terméklapoknak a következőket kell tartalmazniuk:

  • Minőségi képek: A legtöbb webshop valamilyen termékeket árusít. Ezekről a termékekről kell, lehetőleg több, képet mellékelni a termékoldalon. A képek legyen jó minőségűek, több szögből fényképezettek, olyan termékeknél, ahol a részletek fontosak, lehetőség szerint legyenek nagyíthatók.
  • Videók: Ez nem alapkövetelmény minden egyes webshopnál, de olyan termékeknél, ahol fontos, hogy milyenek működés közben, vagy pl. ruha webshopoknál, hogy az érdeklődők lássák a termékeket viselés közben is, célszerű lehet videókat is mellékelni a képek mellé.
  • Részletes termékleírás: Adódik a kérdés, milyen részletes? Lehetőség szerint rendelkezzenek a termékek két különböző leírással. Az egyik legyen egy rövid, de minden lényeges információt tartalmazó leírás, a másik pedig legyen hosszú, tartalmazzon minden apró részletet. A két leírás alkalmazásával mindenki megtalálja azt, amire szüksége van a vásárláshoz. Akit csak a lényeges információ érdekli, nincs rákényszerítve, hogy végigolvasson egy hosszú szöveget, akit minden érdekel, megtalálja az oldalon.
    A leírások legyenek jól megformázva, a lényeges információk legyenek kiemelve.
  • Szállítási idő és költség pontos és helyes megjelenítése: Ha különböző termékekhez különböző szállítási jellemzők tartoznak egy webshopban, akkor célszerű minden egyes termék adatlapján megjeleníteni a hozzá tartozó szállítási időt és árat. Ha a webshop minden termékének kiszállítása egyforma idő alatt várható, akkor elég ezt csak a GYIK oldalon vagy egy külön Szállítási információk oldalon leírni.
  • Vásárlásra ösztönző gombok: Ha nem látható egyértelműen, hogy mivel lehet a kosárba tenni egy terméket, akkor a látogatók nem fogják tudni olyan könnyen megvásárolni azt. Úgy kell kialakítani a terméklapot, hogy prominens helyet kapjon a „Megvásárolom” vagy „Kosárba teszem” gomb. Ha a termékek hosszú, több oldalas termékleírásokat tartalmaznak, érdemes úgy kialakítani a terméklapot, hogy a „vásárlás” gomb görgetéskor is mindig látható legyen az oldalon.
    Ennek pontos, átgondolt kialakítása különösen fontos mobilbarát webáruház telefonos felületén. A kis kijelző miatt alapból is sokkal nehezebb a vásárlás okostelefonról, nem szabad még feleslegesen tovább nehezíteni azt.
  • Vásárlói értékelések: Ha azt hiszed, hogy senki nem tudja olyan jól eladni a termékeidet, mint te, akkor tévedsz. A korábbi vásárlóid sokkal jobbak abban, hogy meggyőzzék a látogatókat. Az egyes termékek mellett célszerű véleményeket, értékeléseket megjeleníteni. Az első kérdés, ami ilyenkor minden webshop tulajdonos eszébe jut: mit csinálok, ha negatív vélemények jönnek? A válasz egyszerű, azokat is meg kell jeleníteni. Azt úgysem fogják elhinni a látogatók, hogy mindenki teljesen elégedett mindennel. Ha minden értékelés kiváló, azt hiszik a látogatók, hogy azok nem korábbi ügyfelektől származnak, hanem kitaláltak. Ha túlsúlyban vannak a negatív vélemények, akkor valamit úgyis rosszul csinálsz, és nem lesz hosszú életű webáruházad. A pozitív visszajelzések viszont nagyon sokat számítanak a még vásárlás előtt álló látogatók részére, mert biztonságérzetet nyújtanak számukra, hogy megfelelő terméket fognak vásárolni.

Fizetési folyamat egyszerűsítése

A hosszú, bonyolult vásárlási folyamat rossz hatással van egy webshop konverzióira. Minél több lehetőséges adsz arra, hogy egy vásárló elhagyja oldalad, annál többen fogják ezt megtenni. Miután a látogató a „megvásárolom” vagy „fizetek” gombra kattint, minél gyorsabban, és kevesebb oldallal kell meg tudni oldani a vásárlást. Amennyiben lehetséges, ez 2 oldalt jelent. Az első oldalon kell megadni a vásárló adatait (szállítási és számlázási cím, szállítási és fizetési feltételek, egyéb üzenet hagyása), majd a következő oldalon a látogató ellenőrzi a megadott adatokat, és megerősíti azokat.

Szállítási költségek és lehetőségek

A szállítási díjak meghatározása cikkünkben írtunk erről a témáról bővebben. Természetesen az ingyenes szállítás jár a legtöbb konverzióval, azonban nem csak ezt kell figyelembe venni, ahogy az a linkelt cikkben is látható.

A szállítás költsége mellett a szállítási lehetőségek közül is minél többet kell tudni ajánlani a vásárlók számára. Valaki csomagponton szeretné átvenni a megrendelt termékeket, valaki házhozszállítást szeretne, valaki gyors szállítást szeretne, mert másnap szüksége van a megrendelt termékekre, más személyesen szeretné átvenni még a rendelés napján egy boltodban. Az a fontos, hogy bármit is szeretnének, azt lehetőleg meg kell tudni oldani, mert különben van rá esély, hogy emiatt szakítják meg a vásárlási folyamatot, és már webshopot keresnek.

Fizetési lehetőségek

A lehetséges fizetési módok közül minél többet (lehetőleg mindet) meg kell tudni oldani. Hasonló okai vannak ennek is, mint amit az előbb a szállítási lehetőségeknél bemutattunk. Mindenkinek megvan az a módszer, amivel fizetni szeret/tud. Ha nincs rá lehetősége, keres olyan webáruházat, ahol úgy tud fizetni, ahogy szeretne. Amiket mindenképpen kell biztosítani: utánvétes fizetés, bankkártyás fizetés, előreutalás. Ezek mellett a PayPal használata is javasolt, mivel egyre nagyobb népszerűségnek örvend hazánkban is.

Bankkártyás vásárlásnál célszerű egy rövid útmutatót mellékelni a fizetése oldalhoz, ami mutatja, hogy melyik mezőbe a kártya mely adatát kell írni, nem mindenki tudja fejből, hogy milyen formátumban kell kitölteni a szükséges mezőket.

Gyors, megfelelően működő oldal

Ez nem a webshop tartalmához, felépítéséhez kapcsolódik, viszont ennek ellenére nagy szerepe van abban, hogy a látogatók vásároljanak nálad. Ha lassan töltődnek be a különböző oldalak, termékek, nem működnek megfelelően az oldal funkciói, az a látogatók elégedetlenségéhez vezet, akik ennek következtében elhagyják a webáruházat.

Nem csak számítógépre kell optimalizálni webáruházad, hanem tabletre, okostelefonra is, hogy a látogatók bármilyen eszközről is vásárolnak nálad, egyformán kiváló élményben legyen részük.

Nem kötelező regisztráció

Ahogy több előző témában is előjött, az internetes vásárlók szeretik gyorsan, egyszerűen megoldani vásárlásaikat. Ha regisztrációhoz kötöd a vásárlást, akkor lassítod ezt a folyamatot, aminek következtében lesznek olyanok, akik inkább nem vásárolnak nálad. Ezt úgy célszerű megoldani, hogy a kötelező regisztráció helyett a vásárlási folyamat végén biztosítasz lehetőséget arra, hogy aki szeretne, az be tud regisztrálni oldaladra, aki nem, az pedig befejezheti a vásárlást a termék megrendelésével.

Ha a regisztráció jár valamilyen előnyökkel (későbbi kedvezmények, csomagkövetés stb.), akkor azt érdemes jelezni a regisztrációs lehetőségnél, hogy, e fontos információk birtokában, mindenki saját maga tudja eldönteni, szeretne-e időt fordítani regisztrációra.

Láthatjuk tehát, hogy egy webáruház konverzióinak növelése sokféle módon lehetséges. természetesen minél többet fogadsz meg felsorolt tanácsaink közül, annál több esélyed lesz arra, hogy növeld bevételeidet.

Vissza a listába!