Milyen menüpontok legyenek egy webáruházban?

3

A webáruházak menüpontjai, menürendszere általában a termékekről szól, a legfontosabb kategóriákat szokás a menübe kitenni, hogy az érdeklődők könnyedén megtalálják őket. Sokan elkövetik azonban azt a hibát, hogy kizárólag kategóriákat, termékeket tesznek ki a menübe, egyéb fontos információkat azonban nem. Cikkünkben ezeket a fontos információkat, szükséges webáruházas menüpontokat fogjuk megvizsgálni.

Milyen menüpontok legyenek egy webáruházban?

Akciók, kedvezmények

Ez a menüpont a termékekhez tartozik, ennek ellenére érdemes megemlíteni, ugyanis sokan elfelejtik kihasználni az akciókban rejlő lehetőségeket. Rengeteg olyan érdeklődő van, aki az akciókat, leárazásokat keresi. Mindent el kell követni annak érdekében, hogy ezeket az akciókat minél előbb megtalálják az emberek, ami gyakran egy fő menüpontot is jelenthet.

Webáruház indítás

Bemutatkozás, rólunk

Az internetes vásárlók szeretik tudni, hogy kitől vásárolnak, különösen akkor, ha még nem hallottak előtte az adott webáruházról. Emiatt is érdemes egy bemutatkozó oldalt, menüpontot készíteni. Ahogy a következő, kapcsolat menüpont is, a bemutatkozás is segít az érdeklődők bizalmának elnyerésében.

Kapcsolat, elérhetőségek

Egyszerű, pl. céges honlapoknál elengedhetetlen egy kapcsolat menüpont, webáruházak esetén azonban sokan úgy gondolják, hogy ha nincs fizikai boltjuk, üzletük, akkor kapcsolat menüpontra sincs szükség. Ez azonban egy rossz felfogás, ugyanis a kapcsolat menüpontnak sokkal több funkciója van, mint az, hogy egy üzletet megtaláljanak az emberek.

A kapcsolat, elérhetőségek menüpont az egyik legjobb lehetőség a látogatók bizalmát elnyerni. A legtöbben itt fogják keresni a webshop, a cég információit, így ezeket itt kell megjeleníteni. A telefonszám és az e-mail cím kötelező, de javasolt kiírni a cég nevét, címét, ha van üzleted, akkor annak a címét, valamint egy térképet is ágyazz be, lehetőleg a Google Cégem fiókkal. Ezek együttesen biztosítják azt, hogy az érdeklődők minden olyan információhoz azonnal hozzájutnak, amelyre kíváncsiak cégedről.

Gyakran Ismételt Kérdések

Olyan terméket árulsz, melyekről rendszeresen kérdésekkel állnak elő az érdeklődők? Akkor a leggyakoribb kérdéseket célszerű összegyűjteni, és egy GYIK menüponton belül megválaszolni. Egy ilyen menüpont több szempontból is előnyös lesz. Először is segíteni fog abban, hogy az érdeklődők könnyedén hozzájussanak minden olyan információhoz, amire szükségük lehet, így bátrabban fognak vásárolni. Emellett egy GYIK oldal az ügyfélszolgálat dolgát is megkönnyíti, ugyanis nem fognak minden kérdésükkel telefonálni, e-mailt írni az érdeklődők.

Vásárlási feltételek, Adatvédelmi tájékoztató

Ez a két menüpont olyan menüpont lesz, amire valamilyen formában mindenképpen szükség van, ugyanis jogilag kötelező őket használni, kitölteni. A Vásárlási feltételek minden, a vásárlással kapcsolatos tudnivalót tartalmaz, az Adatvédelmi tájékoztató pedig az adatkezelésekkel kapcsolatos tudnivalókat, adatkezelőket, adatfeldolgozókat mutatja be. Ezt a két menüpontot (dokumentumot) nem elég csak kitölteni, ügyelni kell arra is, hogy az előírásoknak megfelelőek legyenek.

Szállítási információk

Gyakori megoldás, hogy a szállítási információkat a Vásárlási feltételek tartalmazzák, azonban érdemes egy külön szállításos menüpontot készíteni, ugyanis a vásárlók jelentős része nem fogja a teljes vásárlási feltételeket végigolvasni, a szállítással kapcsolatos tudnivalókra azonban mindenki kíváncsi.

A Szállítási információk menüpont tartalmazza a szállítási költségeket, azt, hogy ki, mennyi időn belül végzi a szállítás, és azt is, hogy hol lehet érdeklődni a kiszállítás állapotáról.

Blog

A blog az egyik legjobb megoldás az új tartalmak rendszeres közzétételére, és a keresőoptimalizálásban is nagy szerepet kaphat. gyakori hiba webáruházak esetén, hogy nem foglalkoznak azzal, hogy rendszeresen töltsenek fel új, hasznos tartalmakat, ami miatt rengeteg látogatótól, potenciális vásárlótól esnek el.

Termékspeciális menüpontok

A feljebb említett menüpontok minden webáruház számára előnyösek, vannak azonban olyanok, melyek a termékektől, szolgáltatásoktól függenek.

Ilyen menüpont pl. ruha, divat webáruházak esetén a Mérettáblázat. Minden ruha webshopnak valamilyen formában kötelező megjeleníteni egy mérettáblázatot, hogy a vásárlók tudják, hogy melyik méretet válasszák az adott termékből.

Egy másik példa a klíma webáruház, ugyanis klímát csak megfelelő engedéllyel rendelkező szakember szerelhet be, így általában a vásárlók nem csak egy klíma berendezést vásárolnak, hanem a klíma szerelési szolgáltatást is. Ha a szolgáltatás ára, tudnivalói nincsenek feltüntetve minden termék odalán, akkor egy saját menüpontot érdemes ennek szentelni, ahol részletesen le van írva minden tudnivaló.

Érdemes saját webáruház, szolgáltatások esetén végiggondolni, hogy milyen egyedi információkra, tudnivalókra lehetnek kíváncsiak a vásárlók, és ezeknek érdemes-e saját menüpontot szentelni.

Összefoglalás

Egy webáruházban a termékkategóriák mellett számos egyéb menüpontra is szükség van, olyanokra, melyek segítik a tájékozódást és az eladásokat. Ha sikeres webáruházat szeretnél, akkor webáruház készítés előtt érdemes végiggondolni, hogy milyen információkra lehetnek kíváncsiak a látogatók, és ezek közül melyik információknak éri meg saját menüpontot készíteni.

Webáruház indítás

Vissza a listába!