Online marketing lehetőségek webáruházaknak

3

Az online marketing feladata, hogy minél több látogató találjon rá webáruházadra, ami egyben több vásárlót, ügyfelet, bevételt is fog jelenteni számodra. A rendelkezésre álló online marketing megoldások száma folyamatosan bővül, valamint segítségükkel egyre jobb eredmények érhetők el. Lássuk, hogy milyen online marketing megoldások állnak a webáruház tulajdonosok rendelkezésére.

Online marketing lehetőségek webáruházaknak

Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás a hosszú távú siker egyik alapja webshopok esetén, az egyik legfontosabb online marketing megoldás. A SEO lényege, hogy a webáruházak arra törekednek, hogy a Google természetes keresési találatai között minél előrébb helyezkedjenek el, aminek köszönhetően több látogatót tudnak szerezni a Google keresések segítségével.

A keresőoptimalizálás alapja a kulcsszókutatás, melynek során meg kell határozni a releváns kulcsszavakat, és ezek köré kell tartalmakat készíteni, ezek alapján kell optimalizálni a webáruház egyes részeit. Ezeket a kulcsszavakat aztán fel lehet használni a következő online marketing lehetőséghez, a keresőmarketinghez is.

Keresőmarketing (SEM)

A keresőmarketing, hasonlóan a keresőoptimalizáláshoz, a Google segítségével kereső embereket célozza meg. A különbséget az jelenti, hogy amíg a SEO ingyenes, nem kell fizetni a látogatók után, addig a keresőmarketing a fizetett hirdetések közé tartozik.

A webáruházaknak két lehetőségük van fizetett hirdetések megjelenítésére a Google felületén, a Google Ads és a Google Shopping. Mindkettő hasonlóan működik: A természetes keresési találatok elé, közé lehet bekerülni segítségükkel, és amikor valaki a hirdetésedre kattint (eljut webáruházadra), akkor kell fizetni a hirdetésért. Az Ads rendszere szöveges hirdetéseket jelent (valamint remarketinget), a Google Shopping segítségével azonban konkrét termékeket lehet megjeleníteni a Google találati listájában, képpel, árral együtt, a természetes találatok felett.

Sikeres webáruházat szeretne?

E-mail marketing

Az e-mail marketing, a hírlevél az egyik legrégebbi online marketing lehetőség, azonban még ma is az egyik legjobb, legnépszerűbb megoldás webáruházad bevételeinek növelésére. Az e-mail marketing alapja az e-mail lista létrehozása és a feliratkozók számának folyamatos növelése. Hírlevelet csak olyan emberek számára lehet küldeni, akik önszántukból iratkoztak fel webáruházad hírlevelére, így webshopod felületén is fontos szerepet kell, hogy kapjon a feliratkozási űrlap. Nem véletlenül találkozol rengeteg webáruház felületén vagy elhagyásakor olyan felugró ablakkal, amely feliratkozásra buzdít.

Facebook hirdetések

Nem csak a Google-ben van lehetőség hirdetéseket elhelyezni, hanem a Facebook felületén is. Mivel az emberek jelentős része használja a Facebookot, így rengeteg embert el lehet érni a Facebook hirdetések segítségével.

A Facebook hirdetések előnye, hogy nem csak szöveges, hanem képes hirdetéseket is lehet készíteni, valamint a célközönség behatárolható különböző feltételek alapján, így azokat az embereket lehet megcélozni, akik valószínűleg érdeklődnek webáruházad termékei, témája iránt.

Közösségi média marketing

Nem csak fizetett hirdetésekre lehet használni a Facebookot és a többi közösségi média oldalt, hanem általános marketingre is. A webáruházad iránt érdeklődők követni tudják webshopod Facebook, Twitter, Instagram profilját, így közvetlenül tudsz számukra híreket, érdekességet megjeleníteni, termékeket, szolgáltatásokat reklámozni.

A közösségi média emellett kiváló lehetőséget teremt az érdeklődőkkel, ügyfelekkel, vásárlókkal történő közvetlen kommunikációra, valamint az ügyfélszolgálatként történő használatra is. Ezek mind hozzájárulnak az eladások, a profit növeléséhez.

Tartalommarketing

A tartalommarketing a keresőoptimalizálás egyik fontos része, azonban nem csak arra lehet használni, hogy a kulcsszavakat megcélozd a Google-ben, hanem arra is, hogy javítani tudd webshopod konverzióit, növelni tudd bevételeid.

Mindezek mellett olyan kifejezéseket is meg lehet célozni a Google-ben, melyek nem közvetlenül a termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatosak, de a webáruházad témájához tartoznak, értékes látogatókat jelenthetnek. Pl. tűzvédelmi termékeket forgalmazó webáruház esetén lehet olyan blog bejegyzéseket készíteni, melyek tűzvédelmi terv készítésével kapcsolatosak. A tűzvédelmi terv iránt érdeklődők még nem biztos, hogy vásárolni akarnak, de jó esély van rá, hogy a jövőben tűzoltó készülékeket, tűzvédelmi eszközöket fognak majd beszerezni.

Youtube csatorna, videók

Nem csak a közösségi média oldalakon, hanem a Youtube-on is rengeteg ember tölti szabadidejének egy részét, valamint a hasznos Youtube videókat is rengetegen keresik, megtekintik. Ezt ki tudod használni, ha webshoppal rendelkezel. Hasonlóan a tartalommarketinghez, Youtube-on is olyan videókat lehet közzétenni, melyek érdekelhetik webáruházad célközönségét. Érdemes egy saját céges, webáruházas Youtube csatornát létrehozni, ahonnan aztán különböző módszerek segítségével webshopodra tudod irányítani az érdeklődőket.

Ezek a videók emellett beágyazhatók a webshop felületén is, értékes információkhoz juttatva ezzel a alátogatókat.

Vendég bejegyzések releváns oldalakon

Lehetőség van minőségi bejegyzéseket megjeleníteni különböző szakoldalakon, fórumokon, webshopodhoz hasonló témájú weboldalakon. Ezek a vendég bejegyzések látogatókat tudnak webshopodra irányítani, értékes viszontlinket is jelenthetnek, valamint segítségükkel meg lehet ismertetni webáruházad potenciális ügyfelekkel, érdeklődőkkel.

Helyi marketing

Ha a webáruház mellett rendelkezel fizikai üzlettel is, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy helyi szinten milyen marketing megoldásokkal tudod javítani webáruházad teljesítményét. Pl., ha budapesti cégről van szó, akkor célszerű lehet Budapest területén ingyenesen szállítani, vagy lehetőséget biztosítani személyes csomagátvételre. Ennek köszönhetően olyan kedvezményeket tudsz biztosítani a helyi vásárlók számára, melyekkel a konkurencia nem rendelkezik.

Összefoglalás

Az online marketing a sikeres webáruházas kereskedelem egyik elengedhetetlen része. Bármilyen webáruházról is van szó, mindig jól jönnek az új látogatók, az új vásárlók. Ha maximálisan ki szeretnéd használni a webshopban rejlő lehetőségeket, akkor célszerű minél többet használni a cikkünkben bemutatott módszerek közül.

Sikeres webáruházat szeretne?

Vissza a listába!