A sikeres webshop titka

3

A webáruházas kereskedelem minden eddiginél népszerűbb, köszönhetően többek között az online vásárlás előnyeinek, valamint a koronavírus helyzetnek. Ennek következtében nagyon sokan vannak, akik a közelmúltban webáruházat indítottak, vagy most tervezik online boltjukat. A sikerhez nem elég azonban csak egy webáruház indítása, hanem számos teendő van, rengeteg dologra oda kell figyelni, már a tervezési fázisban is, hogy egy webáruház sikeres legyen. Ezeket fogjuk bemutatni.

A sikeres webshop titka

A sikeres webshop titka

Minőségi termékekkel rendelkezik

Lehet az elképzelés, kialakítás bármilyen jó, ha a termékekkel probléma van. 1-1 terméket természetesen el lehet adni így is, de a webáruházak számára nagyon fontosak a visszatérő vásárlók, minőségi termékek nélkül viszont az első megrendelést követően senki nem fog visszajönni vásárolni.

Figyel a látogatószerzésre

Minden sikeres webshopra igaz, hogy a webáruház működtetés fontos részét képezi a látogatószerzés. A látogatók hiánya a leggyakoribb oka annak, ha egy webáruház nem fut be. Szerencsére egyre többen jönnek rá, hogy nem elég egy webshopot elindítani, ahhoz, hogy sikeres legyen, látogatókat, vásárlókat kell a webáruház felületére hozni. Erre számos lehetőséged van.

A legnépszerűbb megoldás, amivel minden webáruház tulajdonosnak foglalkoznia kell, a keresőoptimalizálás (SEO). A SEO segítségével a Google természetes találati listájából lehet látogatókat szerezni. A keresőoptimalizálás során a cél, hogy minél több kulcsszóra minél előrébb legyen megtalálható webáruházad. A keresőoptimalizálás ingyenes olyan szempontból, hogy a látogatók után, akiket így szerzel, nem kell fizetni. Az elvégzett optimalizálások, javítások, szövegírások természetesen pénzbe kerülhetnek.

Lehetőség van fizetett látogatószerzésre is hirdetések formájában. Általában, különösen induló webáruházaknál a Google Ads és a Facebook hirdetések az elterjedtek, ezeket alkalmazzák a legtöbben. Ezeknél a hirdetéseknél a megszerzett látogatók száma alapján történik a fizetés.

Webáruház indítás

Egyedi

A sablon, másolt webáruházakat az internetezők nagyon gyorsan felismerik, és sokan el is hagyják őket az első benyomás miatt. A sikeres webshopok mind egyedi designnal, egyedi ötletekkel készülnek, a desing szorosan kapcsolódik a brandhez, a cég ismertetőihez, színvilágához.

Az egyedi, személyre szabott design tehát elengedhetetlen, olyan webshop készítőt válassz, aki meg tudja tervezni, el tudja készíteni az egyedi webshopot.

Mobilon tökéletes

Manapság már az emberek nagy része okostelefont használ internetezésre, vásárlásra, és elvárják, hogy az eszközükön tökéletes legyen minden weboldal, webáruház. Erre törekedni is kell, a sikeres webshop tehát mobilbarát, reszponzív.

Könnyen használható

Azok a webshopok lesznek sikeresek, ahol a látogatók minden információ rendelkezésükre áll, és ezeket az információkat könnyedén megtalálják. A könnyen használhatóságba beletartozik többek között a jól megtervezett és kialakított menürendszer, az egyszerű navigáció és az egyszerű, jól megtervezett vásárlási folyamat is.

A könnyű használhatóság egyik fontos eleme a részletes, jól működő kereső. Nem mindenki szereti a kategóriákat, termékeket böngészni, hanem célirányosan a keresőbe írja, hogy mit szeretne, és elvárja, hogy a kereső kiadjon minden olyan terméket, ami számára megfelelő lehet.

Részletes termékoldallal rendelkezik

A termékoldalak a webáruházak legfontosabb oldalai közé tartoznak, ugyanis a vásárlók itt szeretnének megtalálni minden információt, amire az adott termékről szükségük lehet. Mindenképpen kell minden termékről legalább egy kép, egy leírás és a termék pontos ára. Ha ezek közül bármelyik hiányzik, minimális az esélye, hogy meg fogják vásárolni az adott terméket. Ezek azonban csak a minimálisan elvárt dolgok, a sikeres webáruházak sokkal jobb termékoldalakat készítenek.

Egy termékkép helyett sokkal jobb megoldás több, minőségi termékképet feltölteni minden termékhez, hogy az érdeklődők több szemszögből is láthassák a termékeket. A termékleírás sem mindegy, hogy milyen, egyedi, minden részletre kiterjedő, minden kérdést megválaszoló termékleírásokra van szükség.

A lehető legtöbb fizetési is szállítási lehetőséggel rendelkezik

Minden egyes vásárlónak megvannak a kedven fizetési és szállítási megoldásai, amiket igénybe szeret venni. Vannak, akik utánvéttel szeretnek fizetni, akkor is, ha kicsit drágább. Mások a bankkártyás fizetést preferálják, hogy amikor a csomag megérkezik, akkor a fizetéssel már ne kelljen bajlódni. Aki nem szereti mindenhol megadni a bankkártyája adatait, de az utánvétért sem akar plusz pénzt fizetni, az gyakran választja az előreutalásos fizetést. Vannak olyan vásárlók, akik, ha nem találják az általuk kedvelt fizetési megoldást, inkább másik webshopot keresnek.

Hasonló a helyzet a szállítással is, van, aki a házhoz szállítást kedveli, mások inkább csomagponton vennék fel a csomagot.

Rendelkezik bloggal

Ez a pont egy kicsit csalás, ugyanis blog nélkül is lehet sikeres egy webáruház, de egy blog nagyon sok szempontból segíteni tudja a webáruházat, így különösen most induló webshopoknál szinte kötelező elemnek számít.

A blog segíti a keresőoptimalizálást, ugyanis a cikkek kiváló lehetőséget nyújtanak olyan kulcsszavak megcélzására, melyek a kategória- és a termékoldalakon nem relevánsak. Emellett a rendszeres blogolás segít akkor is a webáruház felületére csábítani az érdeklődőket, amikor vásárolni ugyan nem akarnak, de a cikkekre, érdekességekre kíváncsiak. Biztosan lesznek, akik ilyenkor mégis rendelni fognak, akkor is, ha csak cikket olvasni jöttek.

Nem rejtegeti a fontos információkat

Az emberek szeretik tudni, hogy kitől, milyen cégtől vásárolnak, különösen online vásárlás esetén, ahol gyakran egy webáruházat egyáltalán nem ismernek, mielőtt rákattintanak. Ilyenkor a látogatók megkeresik a webáruház felületén a cég nevét, elérhetőségeit, és minden egyéb olyan információt, amire szükségük lehet ahhoz, hogy megbízzanak az adott webshopban. A sikeres webáruházak nem rejtegetik ezeket az információkat, hanem olyan helyeken jelenítik meg, hogy mindenki minél előbb rájuk találjon, ugyanis az alapvető feltételezés az, hogy minél nehezebb megtalálni ezeket az információkat egy webáruház felületén, annál nagyobb az esélye, hogy a webshop nem meghízható.

Minél több kapcsolati lehetőség

Szorosan kapcsolódik az előző ponthoz, hogy az érdeklődőknek minél több lehetőséget kell adni ahhoz, hogy felvegyék a kapcsolatot a webáruházzal. Gyakori megoldások a kapcsolati űrlap, e-mail, telefon, chat funkció, de sokan kedvelik pl. a közösségi médián keresztül történő kapcsolatfelvételt is.

Rendelkezik vásárlói véleményekkel

Az új érdeklődők, látogatók meggyőzésére a fent említettek mellett van még egy nagyon jó lehetőség, a korábbi vásárlók véleményének megjelenítése. Az internetes vásárlók a rendelés leadása előtt gyakran keresnek és olvasnak el véleményeket a kinézett termékekről, vagy a webshopról, cégről, amely árulja azokat. Nincs annál jobb, ha ezeket a véleményeket az adott webáruház felületén azonnal megtalálják.

A közösségi médiában is jelen van

A közösségi média, különösen a Facebook, ma már hozzátartozik a legtöbb ember mindennapjaihoz. Ennek megfelelően ezeken a platformokon jelen kell lenni a webáruházaknak is, ha sikeresek akarnak lenni. Fontos, hogy a közösségi médiában az emberek nem feltétlenül szívlelik a folyamatos marketinget, hanem azok a sikeres webshopok, melyek hasznos információkkal állnak az érdeklődők, követők rendelkezésére.

Összefoglalás

Ahhoz, hogy egy webáruház sikeres legyen, számos összetevőre szükség van. A legfontosabb teendők, hogy minőségi termékeid legyenek, hogy a látogatószerzéssel foglakoz, valamint az, hogy az érdeklődők, vásárlók igényeit, elvárásait a lehető legjobban ki tudd elégíteni. Ha ezeket a feladatokat szem előtt tartod egy webáruház üzemeltetése során, akkor garantáltan sikeres webshopod lesz.

Webáruház indítás

Vissza a listába!