SEO szövegírás webáruházaknak: a tudnivalók

4

Egy webáruház keresőoptimalizálása több különböző folyamatból, teendőből áll. Gyakori hiba, hogy a webshop tulajdonosok csak a technikai javításoktól és a linképítéstől várják az eredményeket, és megfeledkeznek egy hasonlóan fontos tényezőről, a SEO szövegírásról.

SEO szövegírás webáruházaknak: a tudnivalók

Mi is az a SEO szövegírás?

A SEO szövegírás lényege, hogy úgy kell elkészítened webáruházad szövegeit, tartalmait, hogy azok mind a Google (keresőoptimalizálás) szempontjából, mind a vásárlásra ösztönzés szempontjából (konverziók) kiválóak legyenek. Ez azt jelenti, hogy meg kell határozni webáruházad kulcsszavait, ezek köré kell a tartalmakat készíteni, de olyan formában, hogy azok javítsák az eladásokat is.

Mik azok a kulcsszavak, és hogyan tudod meghatározni őket?

Ahhoz, hogy meg tudd határozni a saját webshopod szempontjából releváns kulcsszavakat, először is meg kell ismerkedni a kulcsszó jelentésével.

A kulcsszavak azokat a szavakat, kifejezéseket jelentik, amiket a Google-ben kereső emberek beírnak, amikor a tiedhez hasonló webáruházat, céget, a termékeidhez hasonló termékeket keresnek. Ha minél több látogatót szeretnél webáruházadra, akkor azt kell elérni, hogy ezekre a kulcsszavakra a Google minél előrébb, lehetőleg az első oldalon jelenítse meg webáruházad. A kulcsszavakról és a kulcsszókutatásról a linken olvashatsz bővebben.

Keresőbarát webáruház készítés

A SEO szövegírás menete

Ha meghatároztad a kulcsszavakat, akkor jöhet maga a szövegírás. Ennek első lépéseként el kell dönteni azt, hogy melyik aloldalt milyen kulcsszavakra szeretnéd optimalizálni. Általában jó megoldás, ha egy aloldalt egy (vagy néhány nagyon hasonló) kulcsszóra optimalizálsz.

A szövegírás előtt

A szövegírás előtt érdemes végiggondolni néhány alapvető dolgot, hogy a lehető legjobb szövegeket tudd elkészíteni. Ezek általában a következők:

  • Mi a szövegírás célja? Kategória leírásoknál pl. a termékek bemutatása, termékoldalaknál, cikkeknél lehet azonban a közvetlen eladás is.
  • Ki a célközönség? Kategória leírásoknál a webshop látogatói, de cikkeket lehet készíteni korosztályonként, érdeklődési körönként stb.
  • Milyen információkat tartalmazzon az adott szöveg?

Ha ezekre választ tudsz adni, mielőtt nekilátnál a szövegírásnak, akkor sokkal egyszerűbb dolgod lesz.

A szövegek első változatának elkészítése

A feladat tehát, hogy az előző pontban feltett kérdések válaszait szem előtt tartsd, de a Google-ről se feledkezz meg. Ez könnyebbnek hangzik, mint amilyen valójában lesz majd, de egy kis gyakorlás után már szinte mindenkinek menni fog.

A SEO szövegírás alapja, hogy egyedi szövegeket kell készítened. Mivel a Google nem szereti a másolt, duplikált tartalmakat, így ha elöl akarsz megjelenni a Google-ben, akkor nem összeollózni kell a szövegeket, hanem megírni. Felhasználhatsz természetesen online talált tartalmakat, de mindenképpen csak forrás szintjén.

Nem csak magára a szövegre, hanem a tagolásra is oda kell figyelni. A megfelelő tagolás, a megfelelő meta címkék használata mind az olvashatóság, mind a Google szempontjából előnyt jelent.

Magát a szöveget tekintve arra kell törekedni, hogy az adott témában olyan szöveget készíts, amely érdekes, hasznos lesz a látogatók számára. Az első változat nem a végleges változat lesz, így nyugodtan leírhatsz mindent, ami eszedbe jut.

Az elkészített szöveg optimalizálása

Ha kész van a szöveg első változata, akkor jöhet a javítás, az optimalizálás. Ebben a fázisban úgy kell javítani a szövegeket, hogy az mind az olvasók, mind a SEO szempontjából megfelelő legyen. Figyelni kell tehát az olvashatóságra, tagolásra, helyesírásra, valamint arra is, hogy a kulcsszavak szerepeljenek a szövegben, alcímekben és magában a címben (meta title, H1 címke) is.

A kulcsszavak elhelyezésénél nagyon figyelni kell arra, hogy nem kulcsszóhalmozásra van szükség, hanem a kulcsszavak természetes használatára. Ha a szövegkörnyezetbe nem illik bele a kulcsszó, akkor használj helyette másik kifejezést, ha ragozni kell a kulcsszót, akkor ragozd. A Google minden eddiginél jobban felismeri már a kulcsszóhalmozást, és a látogatók sem fogják értékelni, ha nem természetesnek hangzó szövegeket kell olvasniuk webshopod felületén.

Melyik oldalakra érdemes szövegeket készíteni?

Egy webáruház gyakran több száz, több ezer aloldallal is rendelkezhet, így minden egyes aloldalra keresőbarát szövegeket készíteni rengeteg munka lehet. Ennek megfelelően bevett gyakorlat a főoldallal kezdeni, majd befelé haladni, ugyanis a kulcsszavak keresési mennyiségei is általában így csökkennek.

A főoldal

A webáruház főoldala általában a legfontosabb oldalt jelenti. A látogatók túlnyomó többsége itt érkezik meg egy webshop felületére, és általában a főoldalhoz kapcsolódnak a legkeresettebb kulcsszavak is. Célszerű tehát a SEO szövegírást a főoldalon kezdeni.

Gyakori probléma webáruházak esetén, hogy minimális tartalommal, szövegekkel rendelkeznek csak. Minél kevesebb a szöveg, annál kisebb az esélye, hogy a Google értékesnek fogja találni webáruházad. A főoldalon tehát ne csak a kategóriák, termékek, animációk legyenek, hanem összefüggő, értelmes szövegek is.

A kategória oldalak

A következő szintet a kategória oldalak jelentik. Mivel az egyes kategóriákban hasonló termékek vannak csoportosítva, így egy kategória leírással a legfontosabb releváns kulcsszavakat le lehet fedni. A kategória oldalak kiválóan alkalmasak landing page-ként is, ugyanis aki ide érkezik, azonnal tud böngészni, válogatni az adott termékek között.

A kategória leírást gyakran érdemes a termékek alatt megjeleníteni, hogy az információk ne vegyék el a helyet maguktól a termékektől.

A termék leírások

A webáruházas SEO szövegírás következő szintje a termék leírások elkészítése szokott lenni. Ha keresőbarát webáruházat szeretnél, akkor a sablon, másolt, gyártótól kapott termék leírások helyett a saját, egyedi leírásokat kell előnyben részesíteni. Természetesen több ezer termékhez nagyon nagy munka egyesével egyedi leírásokat készíteni, így itt is fel lehet állítani egy fontossági sorrendet, és a fontosabb, keresettebb termékekkel kezdeni.

A blog

Lesznek olyan kulcsszavak, melyeket egyáltalán nem, vagy csak minimálisan lehet megcélozni a az előbbi oldalak segítségével. Nem kell azonban megijedni, ugyanis egy blog segítségével lehetőség van arról írni, amiről csak szeretnél.

A SEO szövegírás előnyeit igazán egy blogon, rendszeresen közzétett cikkekkel lehet kihasználni. Az ilyen cikkekben bármiről lehet írni, ami kapcsolódik termékeidhez, szolgáltatásaidhoz, webshopodhoz.

Meta cím és leírás

A meta cím és leírás (title és description) címkék megfelelő elkészítése is hozzátartozik a SEO szövegíráshoz. A meta címkék elkészítéséről írtunk már bővebben korábbi cikkünkben. Mivel ezek a címkék jelentős mértékben hozzájárulnak a Google-ben elfoglalt helyezéshez, valamint meg is jelennek a Google találati listájában, így körültekintően kell őket elkészíteni.

A címkék feleljenek meg a technikai előírásoknak (a title 50-60 karakter hosszú, a description pedig legyen 130-160 karakter között), tartalmazzák a fontosabb kulcsszavakat, és legyenek relevánsak felhasználói szempontból, mutassák be az adott oldal tartalmát.

Összefoglalás

A SEO szövegírás ma már hozzátartozik egy webáruház üzemeltetéséhez, működtetéséhez. Ha minél több látogatót szeretnél webáruházadra, akkor törekedni kell arra, hogy minél több releváns kulcsszóra a Google első oldalán jelenjen meg webáruházad. Ehhez viszont szükség lesz keresőbarát szövegek elkészítésére is, amihez hozzá tudsz fogni bejegyzésünk segítségével.

Keresőbarát webáruház készítés

Vissza a listába!