Tippek blog keresőoptimalizálásához

3

A webáruházas keresőoptimalizálás egyik fontos részét jelenti, hogy webshopod felületén legyen egy blog, ahol rendszeresen teszel közzé cikkeket, híreket, érdekességeket. Korábbi cikkünkben már írtunk arról, hogy a bejegyzéseket hogyan kell tartalmilag, formailag elkészíteni. Ebben a cikkben arról lesz szó, hogyan kell a keresőoptimalizálást (SEO-t) figyelembe véve blogolni.

Tippek blog keresőoptimalizálásához

A kulcsszavak kitalálása

Egy általános blogbejegyzés elkészítése előtt kevesen figyelik, hogy az adott témára, a témához tartozó kulcsszavakra mennyien keresnek a Google-ben, azonban ez nagyon fontos információ. Ha a blogoddal új látogatókat akarsz szerezni, akkor a legfontosabb, hogy mennyi látogatót tudsz az adott cikkel szerezni, ami a kulcsszavakra történő keresésekből fog jönni.

Gyakran érdemes fordítva csinálni a cikkek elkészítését, első lépésben felkutatni lehetséges kulcsszavakat, kifejezéseket, majd pedig köréjük írni a bejegyzést.

Keresőoptimalizált webáruház készítés

A kulcsszavak elhelyezése a szövegben

A legfontosabb kulcsszavak szerepeljenek a bejegyzés címében, első bekezdésében és az alcímekben is néhányszor. Figyelni kell arra, hogy ne kövess el ún. kulcsszó halmozást, hanem a kulcsszavakat természetesen használd a cikkekben.

A bejegyzés hossza

A meghatározott kulcsszóra érdemes rákeresni, és megnézni, hogy a Google első oldalán található találatok mennyi tartalommal, szöveggel rendelkeznek. Általánosságban elmondható, hogy a kimondottan SEO miatt készülő cikkek legyenek minimum 800 szavasak, de ha a Google első 3 találata 1500 szavas cikk, akkor neked is legalább ilyen hosszú szövegre lesz szükséged.

Egyedi szövegeket írj

Gyakori probléma blogolás esetén, hogy másik cikkekből, szövegekből vannak részletek egy az egyben vagy minimális átírással átemelve. Az olvasóknak ez nem jelent általában problémát, a Google azonban nem szereti a másolt szövegeket, így blog keresőoptimalizálásánál egyedi szövegeket kell mindenképpen írni.

Használj optimalizált képeket

A képek használata az olvasók és a Google szempontjából is egyformán fontos. Az olvasók a képek segítségével több információhoz juthatnak, könnyebben tudják értelmezni a szövegeket, a Google pedig emiatt szereti azokat a cikkeket, melyek képeket tartalmaznak.

Oda kell azonban figyelni a megjelenített képekre, nem elég azokat csak feltölteni. Először is kerülni kell a nagyon nagy méretű képeket, ugyanis, ha egy cikk 10-15 MB adatforgalmat generál, azt a Google hátra fogja sorolni, különösen mobilos keresések esetén. Szintén nagyon fontos, hogy ki kell tölteni a kép alt címkéjét, mégpedig úgy, hogy tartalmazza mind a kulcsszót, mind a kép leírását.

Arra is ügyelni kell, hogy jogvédett képeket ne használj honlapodon.

Belső linkek használata

A belső linkek olyan linkek, melyek weboldalad másik részére, blogod egyéb bejegyzéseire mutatnak. Ezeket előszeretettel használni kell, ugyanis a Google ezek alapján tud tájékozódni webshopod felületén, és a sokat linkelt belső oldalak SEO-ját is javítják ezek a linkek, még ha nem is olyan mértékben, mintha külső linkekről lenne szó.

Egyedi meta cím és leírás készítése

A meta címkéktől írtunk már korábban, nem csak a termékeknél és kategóriáknál fontos egyedi, jól átgondolt meta címkéket készíteni, hanem a cikkeknél is.

A meta cím valószínűleg a blog bejegyzés címe lesz, a leírást azonban érdemes külön elkészíteni. A meta leírás maximum 160 karakter legyen, és olyan szöveget kell készíteni, ami felkelti az érdeklődők figyelmét és tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat is. Ez a szöveg fog a Google-ben megjelenni a természetes találatok között.

Régi bejegyzések keresőoptimalizálása

Gyakori hiba, hogy a webshop tulajdonosok kizárólag új tartalmak, cikkek készítésére fókuszálnak, a régieket pedig teljesen elfelejtik. A régi cikkek azonban ugyanúgy számítanak a keresőoptimalizálásban, és elég nagy az esélye annak, hogy minél régebbi egy bejegyzés, annál kevésbé felel meg a mai keresőoptimalizálási követelményeknek.

A régi cikkeket ki lehet bővíteni, aktualizálni lehet, vagy csak a SEO beállításokat elvégezni rajtuk. Ezeknek a cikkeknek az előnye, hogy sokkal gyorsabban lehet velük előrébb kerülni a Google-ben, mint a teljesen új bejegyzésekkel.

Összefoglalás

A blog az egyik legjobb lehetőség új látogatók, vásárlók szerzésére webshopok számára. Ahhoz azonban, hogy maximalizálni tudd a blog teljesítményét, keresőoptimalizálásra lesz szükség. Az optimalizált bejegyzések sokkal jobban fognak szerepelni a Google-ben, és ezáltal több vásárlót fognak hozni webáruházadnak.

Keresőoptimalizált webáruház készítés

Vissza a listába!