Hogyan indíts webáruházat munka mellett?
Egy vállalkozás indítása általában nem egyszerű feladat, bármilyen témáról is legyen szó. Manapság az egyik legnépszerűbb vállalkozás típus a webáruház indítása, köszönhetően az előző linken bemutatott előnyöknek. Az egyik fő pozitívum webshop indítás esetén, hogy akár főállású munkavégzés mellett is lehet webáruházat indítani. Cikkünkben arról lesz szó, hogyan tudod ezt megtenni.
A webáruház témája, a termékek kiválasztása
Az első lépés, mint minden webshop esetén, hogy kitaláld, milyen termékeket fogsz árusítani. Ha már megvannak a termékeid, vagy tudod, honnan fogod őket beszerezni, akkor könnyebb dolgod van. Ha nincs még ötleted, akkor olvasd el korábbi cikkünket, amely azzal foglalkozik, hogy milyen webáruházat érdemes nyitni. A termékek megválasztásával töltött időn nem szabad spórolni, ugyanis nagyrészt a termékektől függ majd webáruházad sikeressége.
Ha tényleg csak minimális időd van munkád mellett egy webshop üzemeltetésére, akkor sem kell kétségbe esni, sokak számára a dropshipping webáruház indítása jelenti a megoldást ilyen esetre. A dropshipping lényege, hogy egy partnert kell találni hozzá, akinek a termékeid árusíthatod, valamint a webshopot kell elkészíttetni, és már lehet is „kereskedni”, minimális időráfordítás mellett.
A webáruház elkészítése
Ha megvan, hogy mit szeretnél árusítani, akkor következhet a webshop elkészítése. A webáruház elkészítéséhez minimális szabadidőre van csak szükség, ugyanis a munka nagy részét a webáruház készítő fogja végezni. Az első lépés maga a design elkészítése. A design elkészítés előtt kell megosztanod a készítővel az elképzeléseidet, majd az elkészített egyedi design tervet kell átnézned, elfogadnod. Ha ez megvan, akkor a webshop készítőé a feladat, hogy meg is valósítsa a terveket. Ebben az időszakban megbízóként csak minimális feladataid, teendőid vannak, egészen addig, amíg el nem készül maga a rendszer.
Kezdd kicsiben
Ha tudod, hogy a kezdetekben nem fogsz tudni főállásban a webshop működtetésével foglalkozni, akkor lehet, hogy induláskor nem érdemes egyből több tízezer termékes webáruházat tervezni. Ilyenkor kezdetben gyakran jó megoldás, ha elkészült webáruházadban csak egy termékcsoportot árusítasz csak. A kevesebb termék kisebb árukészletet, kevesebb teendőt fog jelenteni, melyeket akár munka után is el tudsz végezni.
Ha már beindult a webshop, vagy az első termékcsoportnál mindennel elkészültél, ráérsz akkor bővíteni a webshopon. Sok esetben jobb, ha amit feltöltöttél, az teljesen kész, mint ha mindenből egy kis rész készült csak el.
Automatizáld, amit lehet
Ha minél kevesebb idő alatt szeretnéd elvégezni a webáruházzal kapcsolatos feladatokat, akkor minél több feladatot kell automatizálni. Szerencsére a webáruházak nagy része vagy alapból is képes bizonyos feladatokat automatikusan elvégezni, vagy megoldhatók, leprogramozhatók az egyedi kérések.
Az e-mailek küldése az egyik legnépszerűbb teendő, amit automatizálni lehet. A rendelés utáni megerősítő e-mail, a megrendelés státuszának változás, a hírlevelek mind olyan teendők, melyekhez csak minimálisan kell hozzányúlni, ha egyszer meg lettek valósítva.
Automatizálni lehet a megrendelések feldolgozásának és a készletkezelés nagy részét is. A jól elkészített webáruházak jellemzője, hogy a rendelések státusza egy gombnyomással változtatható, a webáruház össze van kötve a készletkezelő programmal, valamint a számlázóprogrammal is, így a rendelés teljesítésének adminisztrációs része néhány gombnyomással megoldható.
Könnyen működtethető szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!
Hasznos információk a webshop felületén
A webáruház felületén közzétett információk, tartalmak segítségével jelentősen csökkenteni lehet az egyéb teendőkhöz szükséges időt. Gondolj csak az érdeklődők, vásárlók esetleges kérdéseire. Ha webáruházad felületén nem található meg minden információ, akkor az érdeklődők telefonálni fognak, e-mailt fognak küldeni. Ha munkaidőben dolgozol, akkor a telefonos kapcsolatfelvétel gyakran nehézségekbe ütközik, így munkaidőn kívül kell majd visszahívni az érdeklődőket, vagy megválaszolni leveleiket. Gyakran azonban a vásárlók azonnal várják a választ kérdéseikre, ha nem kapják meg tőled, vásárolnak inkább másik webáruházból.
A megoldás ezekre az esetekre, ha a gyakori kérdésekre, problémákra megtalálják a megoldást a látogatók anélkül, hogy fel kellene venniük a kapcsolatot veled. Erre kiváló megoldás a Gyakran Ismételt Kérdések aloldal, a Szállítási, Fizetési Információk aloldalak, vagy a Visszaküldési Információk. Ha összegyűjtöd egy helyre a válaszokat, akkor nagyságrendekkel kevesebben fognak felhívni, e-mailben megkeresni, aminek következtében több időd marad, és a rendelések száma is növekedni fog.
Szervezd ki, amit lehet
Lesznek olyan teendők, melyekre nem fog idő jutni, melyeket nem tudsz te elvégezni. Ezeket a teendőket gyakran érdemesebb kiszervezni egy külsős cégnek. Természetesen ezekért fizetni kell, de így minden időben el fog készülni, és gyakran jobb minőségben, mint amire te magad képes lennél.
Ilyenek szoktak lenni pl. a termékképek, a webshop képeinek elkészítése, a Google Ads kampányok összeállítása, menedzselése, de akár a webshopon található szövegek, tartalmak elkészítése is.
A rendelkezésre álló idő beosztása
A főállású munkavégzés napi 8-10 óra elfoglaltságot jelent általában, mellette nem biztos, hogy mindenre fog időd jutni, akkor sem, ha kiszervezed, amit tudsz. A feladat, hogy megfelelően beoszd az időd, hogy meghatározd, mi az, ami fontosabb, és mi az, ami ráér néhány napig.
A webshop üzemeltetése során a rendelések mielőbbi teljesítése, a készletek feltöltése, az eladások növelése számít a legfontosabbnak. Ha egy hétköznap este csak egy órád van webshopodra, akkor a napi rendeléseket célszerű teljesíteni, és nem pl. egy blog bejegyzést írni.
Alakíts ki egy nyugodt helyet
Nem csak beosztani kell az idődet, hanem arra is figyelni kell, hogy a webshopra szánt időben tényleg csak a webshoppal foglalkozz. Ha a TV előtt ülve próbálod a feladatokat elvégezni, akkor jelentősen kisebb hatásfokkal tudsz csak dolgozni.
Ehelyett egy elzárt iroda, egy kis elkülönített helyiség a jobb megoldás, ahol nem zavar senki az ügyintézésben, a munkában.
Összefoglalás
Egy induló webáruház működtetése nem biztos, hogy teljes munkaidős feladatokat jelent, így akár főállású munkavégzés mellett is lehet webshopot indítani. Ha webshopot indítanál, de munkádat nem szeretnéd feladni, legalább addig, amíg nem látszik, hogy sikeres is lesz a webáruház, akkor kompromisszumokat kell kötnöd. Ha megfogadod bejegyzésünk tanácsait, akkor akár munka mellett is sikeres, profittermelő webshopot tudsz kialakítani.
Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!