A közösségi média előnyei webáruházak számára

3

Amíg régen elég volt egy webáruházat elindítani, minimálisan foglalkozni vele és gyűjteni a pénzt, addig manapság már rengeteg feladatod van, ha sikeres webshopot szeretnél működtetni. Az egyik ilyen teendő a közösségi média oldalak kihasználásra. Lássuk, hogy milyen előnyökkel járnak ezek az oldalak a webáruházak számára.

A közösségi média előnyei webáruházak számára

A népszerű közösségi média oldalak

A webáruházak számára a legnagyobb lehetőségeket a Facebook és az Instagram jelentik. Az emberek (potenciális vásárlók) rengeteg időt töltenek el ezeket az oldalakon, így ha azt szeretnéd, hogy felfigyeljenek webáruházadra, ott kell találkoznod a vásárlókkal, ahol ők vannak, ami ezt a két weboldalt jelenti általában.

Miért fontos a közösségi média webáruházad számára?

Azok az emberek, akik naponta akár több órát is töltenek el pl. a Facebookon, gyakran nem hagyják el az oldalt akkor sem, ha valamire szükségük van, hanem ott keresnek termékekre, szolgáltatásokra, vállalkozásokra is. Ezeket az embereket keresőoptimalizálással nem lehet elérni, ugyanis nem keresnek a Google-ben. Mivel rengeteg ilyen ember van, aki Facebookról tájékozódik, így rengeteg potenciális látogatóról, vásárlóról mondasz le, ha nem rendelkezik webshopot Facebook oldallal.

Hogy számokkal is érzékeltetni lehessen, összesen több mint 2,3 milliárd ember használja havonta a Facebookot. Természetesen a magyar webáruházak nagy része csak Magyarországra szállít termékeket, de hazánkban is 5,8 millió felhasználója volt a Facebooknak a 2018-as évben, ami az emberek többségét jelenti.

A keresőoptimalizálás javítása

A közösségi média jelenlét, a megosztások hatással vannak a Google-ben elfoglalt pozícióra is. Ez a hatás ma még minimális, de könnyen elképzelhető, hogy a következő Google algoritmusfrissítések egyike felerősíti majd a közösségi média szerepét webshopod keresőoptimalizálásában. Ha pedig ez bekövetkezik, akkor előnyből indulsz, ha nem nulláról kell kezdened a Facebook profil működtetését.

Javuló konverziók

A Facebookról, Instagramról érkező látogatók sokkal nagyobb százalékban fognak vásárolni, mint a Google-ből érkező felhasználók. Ennek oka, hogy aki a közösségi médiában találkozik először webshopoddal, az sokkal részletesebb információkat lát, mint aki egy Google linkre kattint. A jól elkészített közösségi média profilok rendelkeznek képekkel, szövegekkel, és akár korábbi vásárlók, ügyfelek véleményeivel is. Ezek mind olyan dolgok, melyeket látva szívesebben fognak vásárolni az ismeretlen látogatók, ugyanis növelik a vásárlói bizalmat.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vásárlói hűség

A közösségi média oldalak segítségével sokkal könnyebben lehet vásárlói hűséget kialakítani, megszerezni. Általában a kisebb webshopoknak nagyon nehéz dolguk van ilyen szempontból, ugyanis nagyon nehéz személyes kapcsolatot kialakítani a látogatókkal, vásárlókkal.

A Facebookon, Instagramon azonban lehetőség van kommunikálni az érdeklődőkkel, valamint könnyebb demonstrálni azt is, hogy webáruházad aktív. A webshop felületén erre általában csak egy blog nyújt lehetőséget, de naponta írni egy új cikket szinte lehetetlen kisebb webshopok esetén. 1-1 rövidebb Facebook bejegyzés vagy Instagram sztori azonban néhány perc alatt elkészíthető, feltölthető.

A közösségi média mint ügyfélszolgálat

A közösségi média ügyfélszolgálatként történő használatáról korábbi cikkünkben írtunk bővebben. Azok, akik szabadidejük jelentős részét töltik ezeket a közösségi média oldalakon, gyakran szívesebben veszik fel a kapcsolatot az egyes webáruházakkal privát üzenetben, vagy akár mindenki számára látható hozzászólásban. A közösségi média ügyfélszolgálat jelenti az egyik leggyorsabb ügyfélszolgálati megoldást (feltéve, hogy azonnal tudsz válaszolni a felmerülő kérdésekre), és garantáltan javítani fogja az érdeklődők elégedettségét, a felhasználói élményt.

Webshopod tartalmának megosztása

Nem elég csak tartalmakat, cikkeket, aloldalakat létrehozni webshopod felületén, hanem azokat el is kell juttatni az érdeklődőkhöz. Erre gyakori megoldás a hírlevél, az e-mail marketing. Hírlevelet azonban nem küldhetsz minden nap, mert a feliratkozott emberek azt spamnek ítélhetik meg. A közösségi média oldalakon azonban nincs ilyen probléma, sőt, ideális esetben napi több kommentre, megosztásra, bejegyzésre számítanak az érdeklődők.

A fizetett hirdetések és a remarketing

Ha nem csak az ingyenes lehetőségeket szeretnéd kihasználni, hanem fizetnél is az új látogatókért, vásárlókért, akkor a Facebook erre is lehetőséget nyújt. A fizetett hirdetések segítségével lehetőség van cikkeket, termékeket, vagy magát a webshopot megismertetni olyan emberekkel, akik a releváns termékek iránt érdeklődnek.

A fizetett hirdetésekhez tartozik az ún. remarketing is, melynek lényege, hogy webshopod látogatóinak számára a későbbiekben további, személyesebb reklámokat fogsz megjeleníteni, különböző platformokon, honlapokon, weboldalakon. A remarketing hirdetések előny, hogy kb. 3-szor olyan jó konverzióval rendelkeznek, mint az általános hirdetések.

A felhasználók által generált tartalmak használata

A közösségi média további előnye, hogy marketingre fel tudod használni az egyes felhasználók által generált tartalmakat, véleményeket, videókat, bejegyzéseket is. Mivel ezeket legtöbbször nyilvánosan teszik közzé a követők, így egy egyszerű megosztással fel tudod rájuk hívni a figyelmet. Ez a követőknek is jól esik, valamint webshopodat is tudod reklámozni vele, anélkül, hogy az neked bármibe is került volna.

Összefoglalás

A mai világban a közösségi média kiemelt szerepet játszik az internetezők életében. Ennek megfelelően a webáruházak is ki tudják használni a közösségi média oldalakban rejlő lehetőséget vásárlók szerzésére, bevételeik növelésére. Ha tudatosan, odafigyelve üzemelteted webshopod, vállalkozásod Facebook profilját, valamint összehangolod a webshopot a közösségi média profilokkal, garantáltan sikeresebb lesz tőle webáruházad.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!