Mit tartalmazzon egy webshop szállítási információk oldala?

2

Az egyik leggyakoribb oka a kosárelhagyásoknak, hogy a vásárlók a vásárlási folyamat késői fázisában találkoznak olyan díjakkal, melyeket túl soknak ítélnek meg, és abbahagyják a vásárlást. A legtöbbször előforduló költség a szállítási díj. A webáruház szempontjából célszerű egy külön szállítási információk aloldalt készíteni, és azt jól látható helyen megjeleníteni a látogatók számára. Lássuk, mit kell tartalmaznia a szállítási információk aloldalnak.

Mit tartalmazzon egy webshop szállítási információk oldala?

Szállítási díjak

A legfontosabb információ természetesen a szállítás költsége. Gyakori hiba, hogy a szállítási költséget csak a kosár oldalon lehet megtalálni, sehol máshol nincs feltüntetve a webshop felületén. Ilyenkor sokan lesznek, akik egyáltalán nem jutnak el a kosár oldalig, sőt, olyanok is lesznek, akik eljutnak, de soknak ítélik meg az összeget és megszakítják a vásárlást.

Ezeket megelőzheted, ha a szállítással foglalkozó aloldalon feltünteted a szállítási díjakat, külön kiemelve, ha van olyan határ, ami felett ingyenes a szállítás.

Szállítás módjai

Az alapértelmezett szállítási módszer a házhoz szállítás, azonban ez nem mindenkinek felel meg. Van, aki a csomagpontot részesíti előnyben, van, aki személyesen venné át a csomagot (ha ez lehetséges) stb. A szállítás oldalon minden ilyen megoldást fel kell tüntetni, a hozzájuk tartozó díjakkal együtt.

Ezek az információk hasonló célt szolgálnak, mint a díjak: ne kelljen eljutni a kosár oldalra ahhoz, hogy a vásárló lássa, van-e olyan szállítási lehetőség, amely számára megfelel.

Minden részletre kiterjedő webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Szállítás időtartama

A vásárlók számára fontos, hogy tudják, mennyi idő alatt fog megérkezni megrendelt termék. Természetesen törekedni kell arra, hogy minél gyorsabb szállítást tudj vállalni, de ha sokat kell várni egy termékre, akkor is tudatni kell a vásárlóval, így meg tudod előzni, hogy valaki a rendelés leadása után mondja vissza azt, amikor szembesül a várakozási idővel.

Fizetési lehetőségek

A különböző szállítási módokhoz célszerű társítani a hozzájuk tartozó fizetési lehetőségeket is. Általában csomagautomatánál nincs lehetőség készpénzes fizetésre, futárszolgálattal történő szállításnál nem mindig van lehetőség bankkártyás fizetésre. Ezeket jelezni kell a vásárlók felé, hogy biztosan számukra megfelelő szállítási megoldást válasszanak.

Csomagkövetés

Manapság már elvárás, hogy a vásárló pontosan tudja, hogy éppen hol jár a csomagja, aminek ellenőrzésére a legtöbb nagy futárszolgálat honlapján lehetőségük van. Jó megoldás a szállítási információk oldalon belinkelni a webáruházadhoz kapcsolódó futárszolgálatok csomagkövetési lehetőségeit, elérhetőségeit.

A csomag visszaküldése

A kiszállítással nem fejeződik be a rendelés, hanem a vásárlók rendelkezésére áll egy bizonyos időszak (általában 14 nap, de van, ahol ennél több is), melyen belül elállhatnak a vásárlástól, és visszaküldhetik a megrendelt termékeket.

A visszaküldés konkrét menetét meg lehet jeleníteni a szállítási feltételeknél, hogy tudja a vásárló, hogy mire számítson. Szükség van az eredeti csomagolásra? A vásárlót terheli minden költség? Melyek ezek a költségek? Hova kell visszaküldeni? Visszajár a termékek ára, vagy csak levásárolhatók? Ezek mind olyan kérdések, melyek megválaszolására szükség lesz a sikeres visszaküldéshez.

A visszaküldési feltételek tudatos meghatározásával előnybe is lehet kerülni a konkurenciához képest, erről írtunk már az előző linken.

Összefoglalás

A szállítási információk egy aloldalon történő megjelenítésével jelentősen növelni tudod webáruházad használhatóságát, és csökkenteni lehet a kosárelhagyásokat. A minden részletre kiterjedő, könnyen megtalálható szállítási feltételek ma már olyan elengedhetetlen részét képezik egy webáruháznak, amelynek hiányával lemaradsz a konkurencia mögött.

Minden részletre kiterjedő webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!