A Gyakran Ismételt Kérdések oldal elkészítése webshopoknak

3

Annak ellenére, hogy egy webáruház esetén a fő figyelmet a termékek kapják, több különböző aloldal megfelelő elkészítésére is érdemes odafigyelni. Az egyik ilyen aloldal a Gyakran Ismételt Kérdések (röviden GYIK) oldal elkészítése.

A Gyakran Ismételt Kérdések oldal elkészítése webshopoknak

A GYIK oldal előnyei

Egy jól megtervezett, kialakított GYIK oldal rengeteg előnnyel rendelkezik a webshop és a vásárlók számára egyaránt.

Előnyök a webshop számára:

  • Segít az ügyfélszolgálat terhelésének, feladatainak csökkentésében: Ha a vásárlók megtalálják kérdéseik egy részére a válaszokat webshopod felületén, akkor azokkal kapcsolatban nem fogják felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.
  • Bármikor rendelkezésre álló információ: Ha nem is találod problémának, hogy rendszeresen felkeresnek az ügyfelek e-mailben, telefonon, akkor is lesznek olyan időszakok, pl. este vagy hétvégén, amikor nem fogsz tudni válaszolni a felmerülő kérdésekre. A GYIK oldal azonban mindig elérhető az érdeklődők számára, így nem fogsz az információ hiánya miatt látogatókat veszíteni.
  • Segít a keresőoptimalizálásban: Gyakori probléma webshopok számára, hogy kevés tartalommal rendelkeznek. A GYIK oldal kiváló lehetőséget nyújt egyedi, releváns tartalom közzétételére egy webáruház felületén.

Előnyök a vásárlók számára:

  • Gyors, pontos információk: Nem mindenki szeret felkeresni egy webáruházat, ha nem találja a választ valamely kérdésére. Ilyenkor jön jól egy Gyakran Ismételt Kérdések aloldal, ugyanis a kérdések nagy részére választ kapnak az érdeklődők pillanatok alatt.
  • Információ arról, hogy másokat mi érdekel a termékekről: Sokszor olyan kérdésekkel is lehet találkozni a webshopok GYIK oldalán, amire magától nem is gondolna a vásárló, azonban mégis hasznos válaszokat, információkat tartalmaznak számára.

A Gyakran Ismételt Kérdések oldal kialakítása

Ahhoz, hogy a maximumot ki tudd hozni webáruházad GYIK oldalából, ügyelni kell annak elkészítésére.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

A kérdések és a válaszok meghatározása

Az első lépés, hogy meghatározd a kérdéseket, melyeket meg fogsz válaszolni. Ha webshopod már működik egy ideje, akkor könnyebb dolgod lesz, ugyanis fel tudod használni azokat az e-maileket, megkereséseket, melyekkel az érdeklődők hozzád fordulnak. Ha most indul webshopod, akkor összegyűjthetsz kérdéseket saját magad is, de megkérheted ismerőseidet, hogy vásárlói szemmel nézzék végig a webshopot, és írják össze kérdéseiket, észrevételeiket.

Írd a kérdéseket a vásárló szemszögéből

A kérdéseket egyes szám első személyben írd, a válaszokat pedig úgy készítsd el, mintha te válaszolnál személyesen a kérdésekre. Ezek hatására úgy fog tűnni, mintha egy rendes beszélgetés, kérdezz-felelek történne a felek között. Pl.:

„Tudok-e külföldi szállítási címre rendelni?”
„Webáruházunk szállít Ausztriába és Szlovéniába is.”

Írj rövid válaszokat

A vásárlók ugyan válaszokat várnak kérdéseikre, de azokat minél egyszerűbben, minél rövidebben szeretnék megkapni. Törekedni kell arra, hogy a feltett kérdéseket megválaszold, de semmilyen felesleges információval ne terheld az olvasókat, ugyanis azok hatására könnyedén továbbállhatnak inkább, mint hogy elolvassanak mindent.

Használd a vásárlók nyelvezetét

Minden webshop célcsoportjának megvan a sajátos nyelvezete. Úgy készítsd el a GYIK oldal tartalmát, hogy a vásárlók megértsék, amit mondani szeretnél. Ha pl. gyerekjátékokat árulsz, akkor használhatsz kötöttebb, szabadabb nyelvezetet, ha nagykereskedelmi webshopod van, és kiskereskedőket célzol meg, akkor használhatsz szakkifejezéseket stb.

Ebben szintén segítségedre lesznek az érdeklődőktől kapott e-mailek, a telefonos megkeresése. Olyan kifejezéseket, mondatokat használj, amiket a látogatók is használnak.

A GYIK oldal legyen elérhető

Nem elég egy Gyakran Ismételt Kérdések oldalt elkészíteni, hanem biztosítani kell azt is, hogy aki szeretné, minél könnyebben, gyorsabban megtalálja az aloldalt. Erre a legjobb megoldást az jelenti, ha a főmenübe és a lábléc menübe is el van helyezve az oldal linkje. Ez a két hely lesz az, ahol a legtöbben keresik az információkat, ha valamire szükségük van.

Szintén jó megoldás, ha az ügyfélszolgálat elérhetőségei fölé is kirakod a GYIK oldal linkjét, így amikor valaki fel akarja venni veled a kapcsolatot, akkor találkozik ezekkel az információkkal, ahol lehet, hogy választ is kap a kérdéseire.

Sok kérdés esetén keresési mező

Általában egy webshop GYIK oldala 10-15 kérdést szokott tartalmazni. Ha azonban a te webáruházadon ennek többszöröse jött össze, akkor érdemes elgondolkodni egy olyan funkció fejlesztésén, melynek segítségével keresni lehet a kérdések és a válaszok között. Ha az érdeklődő valamely konkrét problémára keres megoldást, akkor ne kelljen perceket azzal töltenie, hogy a számára nem releváns kérdések között megtalálja azokat, melyek az ő problémájára adnak választ.

Összefoglalás

Ahhoz, hogy egy webshop sikeres legyen, nem csak a termékeket, termékoldalakat kell jól elkészíteni, hanem a webshop egyéb tartalmaira is figyelni kell. Egy ilyen fontos tartalom a Gyakran Ismételt Kérdések aloldal, amelynek helyes elkészítése számos előnnyel szolgál mind a webshop, mind a vásárlók számára.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!