Logó tervezés, készítés webshopoknak, miért fontos?
Webáruház indításakor általában nagy szerepet kap maga a webshop, a funkciók, a termékek, azonban egy dologról sokan elfeledkeznek, nem tulajdonítanak neki nagy jelentőséget, ez pedig a webáruház logójának megtervezése. Rengeteg webshopot láthatunk logó nélkül, vagy a logó helyén egy felirattal elindulni, működni, ezt azonban el kell kerülni, ugyanis a webshop logó nagyon fontos szerepet játszik mind a működésben, mind a marketingben.
Miért fontos a profi webáruházas logó?
A logó az egyik legelső elem, információ, amit webáruházadra érve meglátnak a látogatók. Ha először egy olyan emblémával találkoznak a felhasználók, amely úgy lett összedobva, nem esztétikus, akkor könnyedén az egész webshopról rossz vélemény alakulhat ki a látogatókban, ezt pedig el kell kerülni.
Emellett az emberek általában képeket, logókat sokkal könnyebben megjegyeznek, mint szövegeket, így, ha webáruházad logója jól megtervezett, könnyen megjegyezhető, akkor az emberek emlékezni fognak a logóra, és ezzel együtt webshopodra is.
Logó készítés, webáruház készítés
Hosszú távra készül, de nem végleges
Ellentétben a webshop domain nevével és a cégnévvel, logót sokkal egyszerűbb cserélni. Ennek ellenére hosszú távra kell tervezni egy logót. Ha jól el van készítve, akkor évekig, évtizedekig meghatározhatja a logó webshopodat, cégedet és a marketingben is nagy szerepet kap. Természetesen, ha céged fő profilja megváltozik, vagy csak a logókkal kapcsolatos követelmények, elvárások változnak, akkor újat lehet helyette készíteni.
Összeköti az internetes és az offline jelenlétet
A logó az az arculati elem, amely vállalkozásod minden platformján egyaránt használva van, legyen szó a webáruházról, a fizikai üzletről, vagy akár csak a kiküldött csomagokról, megrendelésekről. Ennek megfelelően olyan logót kell készíteni, amely minden helyzetben megállja a helyét.
Az internetes jelenlét elsősorban a webshopot fogja jelenteni, de a céges e-mailekben, a hivatalos dokumentumokban és a hirdetésekben is használni lehet a logót.
Ha rendelkezel fizikai bolttal, üzlettel, akkor ott is használni lehet a logót. Az online marketing mellett az általános hirdetések, szórólapok, reklám anyagok is mind tartalmazzák a logót, így szinte mindenki találkozni fog vele, aki cégeddel kapcsolatba kerül.
Milyen a jó webáruházas logó?
A jó webáruházas logónak több feltételnek is meg kell felelnie. Az első, és talán legfontosabb, hogy egyedi logót készíttess webáruházadnak. El kell kerülni, hogy webshopod logója egy másik céges logóra emlékeztesse az érdeklődőket. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy el kell felejteni a logó sablonokat, az „összekattintgatott” logókat.
Ahogy feljebb is írtuk, a logót nem csak a webshop felületén fogod használni, hanem a céges működés számos különböző területén is. Úgy kell tehát elkészíteni, hogy kijelzőkön és kinyomtatva is jól jelenjen meg, hogy kis és nagy méretben egyaránt kivehetők legyenek a motívumok, információk. A legkisebb felhasználás valószínűleg a webshop faviconja lesz, a legnagyobb pedig akár egy közút mellett elhelyezett hirdetőtábla is lehet, ilyenekben kell tehát gondolkodni.
Bízd profi logó készítőre
Sokan vannak, akik saját maguk próbálnak meg logót készíteni webáruházukhoz, mivel ez olcsóbb, mint megbízni egy profi logó készítőt. A profi logó készítők azonban a fent bemutatott elvárásoknak megfelelően fogják elkészíteni webshopod logóját, így biztos lehetsz abban, hogy 1-2 év múlva nem lesz szükség cserére.
Ha webáruházat is készíttetsz, akkor a designer el tudja készíteni a webshop logóját is egyúttal, így biztos lehetsz abban is, hogy a logó és a webáruház design összhangban lesznek egymással. Nem kell természetesen feladni a saját elképzeléseket sem, a jó designerek úgy készítik el a webshop logóját és magát a webáruház designt is, hogy figyelembe veszik az ügyfelek elképzeléseit, kéréseit.
Összefoglalás
A webáruház design egyik legfontosabb része a logó, ugyanis ez az, amivel legelőször találkoznak webáruházad látogatói, és céged egészét tekintve is kiemelt szerepet kap a megjelenés, a marketing szempontjából.