Látogatók szerzése webáruházra: a tartalommarketing

3

Gyakori probléma webáruház készítéskor, indításkor, hogy az elkészült webshop csak a feltöltött termékeket tartalmazza, minimális információval, és nem jönnek a látogatók, nincsenek vásárlók. Ilyenkor az egyik legjobb dolog, amit tenni lehet, az a tartalommarketing. Erről lesz szó cikkünkben.

Látogatók szerzése webáruházra: a tartalommarketing

A tartalom és a SEO

A SEO (keresőoptimalizálás) egyik, ha nem a legfontosabb része a tartalommarketing. Ennek lényege, hogy egyedi, releváns szövegekkel kell feltölteni a webshopot, melyek alapján a Google tudni fogja, hogy milyen kulcsszavakra kell előre sorolni a webáruházat.

Sokan csak a termékeket töltik fel webshopjukba, ami manapság, amikor minden területen akár több 100 webshop is lehet, nem elegendő az eredményességhez. Szerencsére ma már rengeteg lehetőséged van arra hogy egyedi, minőségi tartalommal töltsd fel webáruházad, lássuk a legfontosabbakat.

Milyen a minőségi tartalom?

Nem elég bármilyen tartalommal feltölteni egy webáruházat, figyelni kell arra is, hogy az egyedi, releváns legyen. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a szövegeket ne máshonnan másold, hanem saját magad készítsd el. A másolt, duplikált tartalmakat a Google nem jeleníti meg, sőt, akár büntetheti is, amit el kell kerülni.

A releváns tartalom azt jelenti, hogy olyan szövegeket kell készíteni, melyek kapcsolódnak a termékekhez, szolgáltatásokhoz. A Google csak azokra a keresési kifejezésekre jeleníti meg az oldalakat, melyek szerinte kapcsolódnak az oldalhoz, a kapcsolatra pedig a webshopon talált szövegekből fog következtetni.

Lássuk, hol lehet a minőségi tartalmakat elhelyezni a webshopon.

A webáruház főoldala

Általában a webshopok főoldala a legfontosabb oldal, gyakran azonban mégsem található rajta elég tartalom. Gyakori megoldás néhány termék, egy-egy szlogen megjelenítése a főoldalon, plusz néha egy rövid bemutatkozás. Ilyen kevés szöveggel azonban szinte lehetetlen eredményeket elérni.

Ennek megfelelően a webshop főoldalán célszerű a cégről egy bemutatkozást megjeleníteni (amit aztán egy aloldalon ki lehet fejteni bővebben), a főbb termékeket, szolgáltatásokat bemutatni néhány mondatban, bekezdésben.

Könnyen szerkeszthető, sikeres webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Bemutatkozás oldal

A bemutatkozás oldal az első olyan aloldal, amellyel legtöbb webáruház rendelkezik, mégsem figyelnek oda arra, hogy megfelelő, elegendő tartalommal legyen feltöltve. Gyakori hiba a néhány mondatos, hasznos információkat nélkülöző leírás, pedig fontos aloldalról van szó.

A megfelelően megírt, kulcsszavakat tartalmazó bemutatkozás oldal akár látogatókat is hozhat, azonban a legnagyobb előnye a látogatók vásárlókká történő konvertálása.

Minél részletesebb leírást készítesz cégedről, annál könnyebben tudod meggyőzni a vásárlókat arról, hogy megbízható céggel találkoztak, bátran vásároljanak nálad.

Kategória oldalak leírása

A kategória oldalakon jelennek meg az egyes kategóriák termékei. Ahogyan a főoldal esetén, úgy itt is kevés ennyi tartalom ahhoz, hogy a Google előre sorolja a termékkategóriákat a keresőben. Itt két lehetőséged van plusz tartalom megjelenítésére:

  • A termékekhez rövid leírások készítése
  • Kategórialeírás készítése

A kettő közül a kategórialeírásokkal lehet könnyebben eredményeket elérni, ugyanis ide lehet összefüggő, egyedi szövegeket készíteni, amit a Google is jobban díjaz. A kategórialeírásokat a kulcsszavakat figyelembe véve érdemes elkészíteni, hogy ezek az oldalak olyan látogatókat hozzanak, akik hasonló termékeket keresnek.

Termékleírások

Ideális esetben a termékleírásoknak is minden terméknél egyedinek, kellene lenniük, azonban gyakorlatban ez nehezen kivitelezhető, különösen nagyobb webáruházak esetén. Ha teheted, érdemes minden termékhez, vagy akár csak a fontosabb termékekhez is egyedi, minőségi leírásokat készíteni. Mivel termékből több ezer is lehet, a kategóriák száma azonban általában tízes nagyságrendben mérhető csak, így érdemes először a kategóriákhoz tartalmakat készíteni.

Blog készítés

A blog készítés fontosságáról, előnyeiről a linken írtunk már bővebben. Mivel a kategóriáknál nem lehet lefedni minden olyan kifejezést, melyekre előre szeretnél kerülni a Google-ben, szükség lesz egy olyan tartalomkészítési lehetőségre, ahol kötetlenül foglalkozhatsz minden témával. Ez általában a blog.

Amire figyelni kell a blogolás során, hogy ha sikeres akarsz lenni vele, akkor nem csak olyan cikkeket kell készíteni, melyek közvetlenül az eladások növelését célozzák meg. Ezek a bejegyzések ritkán lesznek sikeresek az érdeklődők körében, sőt, az ilyen cikkekkel éppen az ellenkezdő hatást lehet elérni, és elriaszthatják a látogatókat.

Ehelyett a jó cikkek hasznos információkat, segédleteket, segítséget tartalmaznak az érdeklődők számára. Természetesen lehet a termékekről beszélni a cikkekben, de inkább olyan szempontból kell vizsgálni a termékeket, ami hasznos az érdeklődőknek. Ilyenek lehetnek pl. a termék összeszerelési tanácsok, a felhasználási tippek, tanácsok, új termékek bemutatása stb.

Segédletek, mérettáblázatok

A webáruházas vásárlások velejárója, hogy az érdeklődők nem látják személyesen, nem tudják megfogni a termékeket. Ennek megfelelően el kell követni mindent annak érdekében, hogy minél több részletet, méretet megtudjanak a termékekről. Ehhez segítségükre lehetnek mérettáblázatok, színskálák, segédletek.

Ezeket a segédleteket ugyan látogatókat nem fognak hozni, azonban a vásárláshoz jelentősen hozzájárulnak, így mindenképpen érdemes időt fordítani megfelelő elkészítésükre.

Gyakran ismételt kérések

Minden terület rendelkezik saját szakkifejezésekkel, fogalmakkal, melyeket a vásárlók nem biztos, hogy ismernek. Ezeket a kifejezéseket jó megoldás egy helyen összegyűjteni, hogy az érdeklődők egy helyen rátaláljanak minden olyan információra, amire szükségük lehet.

A GYIK oldal ráadásul kiváló keresőoptimalizálásra, kulcsszavak megcélzására is, ugyanis biztosan olyan kifejezéseket fog tartalmazni, melyek relevánsak a webshop szempontjából.

Összefoglalás

Egy webáruházat nem elég manapság már csak termékekkel feltölteni, hanem arra is gondolni kell, hogyan fogsz látogatókat, vásárlókat szerezni. A látogatók szerzésének egyik legjobb módszere a tartalommarketing. Ennek lényege, hogy olyan hasznos, minőségi, egyedi tartalmakkal, szövegekkel töltöd fel webshopod, melyek értékesek mind a látogatók, mind a Google számára.

Könnyen szerkeszthető, sikeres webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!