Mobilbarát webáruház készítés

2

Ha webshopot szeretnél készíteni, vagy egy már működő webshopot akarsz fejleszteni, az egyik legjobb és legegyszerűbb megoldás erre a mobilbarát webáruház készítése. Manapság már az emberek nagy része használ okostelefont vagy tabletet a világháló böngészésére, így rájuk szintén gondolni kell, amikor egy webshop kialakítását tervezed. Azokat az előnyöket mutatjuk be, amikkel egy mobilbarát webáruház készítése jár.

Mobilbarát webáruház készítés

Felhasználói élmény javítása

Ha webshopod csak számítógép képernyőre van optimalizálva, akkor azoknak, akik kisebb kijelzőjű eszközökkel látogatják, nem megfelelő élményben lehet részük. Pl. ha egy képernyő szélességű területre 4 terméket tervezel, az monitoron jól mutat, de telefon kijelzőn már sokat kell hozzá görgetni, nagyítani. Mobilbarát webdizájn segítségével viszont az ilyen oldal dinamikusan változik, hogy kis képernyőn is megfelelő arányban és méretben legyenek megjelenítve a termékek.

Könnyű karbantartás, változtatás

Vannak olyan vállalkozások, akik külön webshopot tartanak fenn telefonos és számítógépes ügyfelek számára. Ennek viszont hátránya, hogy bármilyen változtatás, új termékek felvétele dupla annyi munkával jár, mivel mindkét oldalt külön kell módosítani, fejleszteni.

A Google kedveli

A legnagyobb internetes kereső a reszponzív mobilbarát webdizájnt preferálja a két különböző weboldal helyett, mert könnyebb, ha egy webshopot kell indexelnie, átvizsgálnia. Emellett biztos lehet benne, ha valakit az adott weboldalra, webshopra irányít, egyformán kiváló élményben lesz része, bármilyen eszközt is használjon.

Keresőoptimalizálás szempontjából előnyös

A keresőoptimalizálásról írtunk korábban bővebben. Amennyiben minden forgalom ugyanarra a weboldalra irányul, az jobb helyezést jelent az internetes keresőknél, mely több látogatóhoz vezethet.

Töltődési sebesség

Egy webáruház sok, több fajta tartalommal rendelkezik. Általában tartoznak a termékekhez hosszabb leírások, nagyméretű képek is. Ha webshopod mobilbarát, akkor ezeket a tartalmakat különböző technikáknak köszönhetően nem csak számítógépen, hanem telefonon is gyorsan meg tudják nézni a látogatók. Felmérések mutatják, hogy minél tovább tart betöltődni egy oldalnak, annál nagyobb eséllyel hagyják ott a látogatók, és állnak tovább egy másik, gyorsabb webshophoz.

Szélesebb látogatói kör, több eladás

A közösségi médiának és különböző kommunikációs programoknak, applikációknak köszönhetően emberek különböző eszközökön tartják egymással a kapcsolatot. Ha mindenki ugyanazt az oldalt látogatja és osztja meg, eszköztől függetlenül, akkor, amikor egymásnak ajánlott linkekre kattintanak, biztosan megfelelő élményben lesz részük. Nem fog előfordulni, hogy a mobilos felhasználó csak számítógépes kijelzőre optimalizált oldalra jut el, de nem tudja azt megfelelően megtekinteni, mivel a reszponzív mobilbarát webáruház minden eszközön egyformán jól fog megjelenni.

A több elégedett látogató több eladáshoz vezet. Ha a rendelés folyamata (pl. a kosárba tétel, megrendelés, fizetési lehetőségek) optimalizálva van kisebb méretű kijelzőkre, akkor bármilyen eszközről szeretne vásárolni a látogató, ugyanolyan könnyen, gyorsan teheti meg, ez pedig ahhoz vezet, hogy nem fogják félúton megszakítani a vásárlási folyamatot, mert az túl sokáig tart, vagy túl bonyolult okostelefont használva.

 

Láthatod tehát, ha webshopot tervezel indítani vagy felújítani, a legjobb megoldás a reszponzív mobilbarát webáruház készítése, mivel ez több, elégedettebb vásárlóhoz vezet. Ha le szertnéd ellenőrizni, hogy webáruházad mobilbarát-e, az alábbi linken megteheted.

Vissza a listába!