Mi az a Google Shopping, és milyen előnyei vannak?
2019. júniusában megérkezett a több külföldi országban már évek óta rendkívül népszerű Google Shopping Magyarországra is, Google Vásárlás néven. Ha hirdetni szeretnél, akkor kezdetben még csak a fiókot lehet létrehozni, a Google Shopping kampányt elkészíteni, a szolgáltatás maga azonban még nem működik teljesen, a hirdetések még nem jelennek meg. Nincs sok már hátra azonban addig, hogy hazánkban is ki lehessen használni a Google Shopping minden előnyét.
Mi is az a Google Shopping?
A Google Shopping, hasonlóan a Google Ads rendszeréhez, a Google kereső felületén elhelyezett hirdetéseket jelent. Ezek a hirdetések ugyanúgy keresési kifejezésekre jelennek meg, azonban nem szöveges, általános hirdetésekről van szó, mint az Ads esetén, hanem termékeket lehet megjeleníteni árral, képpel együtt.
Ezek a hirdetések a természetes találatok felett, egy sorban jelennek meg, így kiemelt helyet kapnak a Google találati listájának tetején.
Hogyan működik a Google Shopping?
A Google Shopping hirdetések elindításához szükség lesz egy Google Ads fiókra és egy Merchant Center fiókra. Ahhoz, hogy a Google megjelenítse webáruházad termékeit a keresési találatoknál, össze kell kapcsolni az Ads és Merchant Center fiókokat, valamint át kell adni a termékekkel kapcsolatos információkat a Merchant Center részére.
Szeretne több terméket eladni a Google Shopping segítségével?
A Google Shopping előnyei
Kiemelt helyen megjelenő hirdetések
Hasonlóan a Google Ads hirdetési rendszeréhez, a Google Shopping hirdetései is a Google első oldalán, a természetes találatok felett jelennek meg. Ez azt jelenti, hogy amikor releváns kifejezésekre keresnek emberek, akkor jó esély van rá, hogy találkozni fognak webáruházad hirdetéseivel, termékeivel, így fel lehet venni a versenyt a nagyobb, ismertebb webshopokkal is.
A Google keresőjét használók jelentős része nem is biztos, hogy meg tudja különböztetni a hirdetéseket a természetes találatoktól, csak azt látja, hogy elöl hozza a Google webshopod, így meglátogatja.
A Google Shopping hirdetések képeket is tartalmaznak
A Google Ads hirdetések rendkívül népszerűek, hátrányuk azonban, hogy a keresési találatok között megjelenő hirdetések szövegesek, képeket nem tartalmaznak. Az emberek azonban jobban szeretik a képeket tartalmazó hirdetéseket, szívesebben kattintanak ilyenekre, különösen akkor, ha nem szolgáltatásokat, hanem termékeket keresnek. A Google Shopping ezt használja ki.
Mivel webshopok esetén a termékek a hangsúlyosak, így a képeket, árakat tartalmazó hirdetésekre kattintó emberek nagyobb eséllyel fognak vásárolni webáruházadban, aminek köszönhetően a Google Shopping hirdetések nem csak több látogatót fognak vonzani, hanem több eladott termékhez is fognak vezetni.
Könnyű üzemeltetés
A Google Ads hirdetéseihez kulcsszavakat kell választani, meg kell adni, hogy maximum mennyit fizetnél az egyes kattintásokért, valamint a hirdetések szövegeit is el kell készíteni. A Google Shopping esetén azonban sokkal kevesebb a teendő. Egy ún. Shopping Feedet kell készíteni, ahova fel kell vinni a hirdetni kívánt termékek információit. A megjelenő hirdetéseket ezekből az adatokból a Merchant Center fogja összeállítani, így csak annyi a teendő, hogy felépíts egy rendszert (egy .xml fájlt), amit továbbítani kell a Google felé. Ezt akár teljesen automatizálni is lehet, és a Google API segítségével is fel lehet tölteni.
Azt, hogy milyen keresési kifejezésekre jelennek meg a hirdetések, a Google dönti el, a beküldött adatok alapján. Gyakorlatilag tehát csak a termékinformációk beküldésére van szükség, minden mást a Google csinál helyetted.
Ez a könnyű üzemeltetés előnyös olyan webshopok számára, melyek rengeteg termékkel, termékcsoportokkal rendelkeznek, mert egy mire több ezer termékre elkészíted a Google Ads hirdetési kampányt, addigra lehet, hogy az információk egy része elavul. Google Shopping esetén minden feltöltés, frissítés automatikus is lehet.
Egy keresés, több hirdetés
A Google Ads hirdetéseinél egy keresésre maximum egy hirdetésed fog megjelenni. A Shoppinig hirdetések esetén azonban nincs ilyen megkötés, hanem akár az is előfordulhat, hogy a megjelenített hirdetések többsége a te webshopod termékeit fogja hirdetni. Mondani sem kell, hogy ez jelentősen növeli a sikeres hirdetések, az eladások esélyeit.
Mivel a Google választja ki a keresési kifejezéseket, melyekre megjelennek a hirdetések, így olyan kifejezésekre is megjelenhetnek a hirdetések, melyekre magadtól nem is gondolnál, így nem csak egyszerre jelenthet meg több hirdetésed, hanem általánosságban is több releváns kulcsszóra fognak megjelenni termékeid a Google-ben.
Ár-összehasonlításra is tökéletes
Ahogy feljebb írtuk, a megjelenített hirdetések tartalmazzák a termékek árait is. Ez azt jelenti, hogy már a hirdetésre kattintás előtt össze lehet hasonlítani az egyes webshopok árait, nem kell mindegyik webshopot egyesével meglátogatni. Ezzel a funkcióval a Google feladja a leckét a népszerű ár-összehasonlító oldalaknak, ugyanis azok funkcióját kínálja, közvetlenül a keresőből elérve, így nincs szükség az Árukereső vagy az Árgép külön meglátogatására.
Összefoglalás
A hazánkban nemrég megjelenő Google Shopping számos előnnyel rendelkezik mind a vásárlók, mint a webáruház tulajdonosok számára. A Google Shoppingnak köszönhetően minden eddiginél egyszerűbben, hatékonyabban tudod hirdetni webáruházad termékeit, valamint növelni tudod webshopod eladásait, bevételeit.
Szeretne több terméket eladni a Google Shopping segítségével?