Régi webáruházak optimalizálása, fejlesztése, megújítása

4

Az internet világa folyamatosan változik, fejlődik. Nincs ez másképp az internetes kereskedelem, a webáruházak körében sem. Ha összehasonlítjuk a 8-10 évvel ezelőtt készült webshopokat a mai webáruházakkal, gyakran ég és föld a különbség ránézésre is. De nem is kell 8-10 évet visszamenni, a néhány évvel ezelőtt készült webáruházak között is találhatunk olyanokat, melyekre ráférne a fejlesztés. Honnan tudod, hogy saját webshopodat fejleszteni kellene? Milyen teendőkre lehet számítani? Cikkünkben ezekről lesz szó.

Régi webáruházak optimalizálása, fejlesztése, megújítása

Design elemek

Az első dolog, amivel a látogatók szembesülnek egy webáruház esetén, az a design. Hiába működik egy webshop tökéletesen, ha megérkezés után a látogatók nagy része úgy gondolja, hogy a webáruház nem felel meg a mai követelményeknek.

A legegyszerűbb megoldás a design értékelésére, ha megnézed a többi, hasonló témájú webshopot. Megállja saját webáruházad a helyét a sorban? Ha a konkurenciák webáruházai a közelmúltban fejlesztésen, frissítésen estek át, ha új webáruházak jelentek meg céged területén, akkor neked is tartani kell velük a lépést, akkor is, ha saját webshopod csak néhány éve készült. Ez a gyakorlatban pedig egy megújított designt fog jelenteni.

A design különösen fontos, ha valaki okostelefonról, tabletről böngészi webshopod. Amíg régen szinte mindenki monitoron tekintett meg egy webshopot, addig ma már a látogatók jelentős része kisebb eszközöket használ. Ahhoz, hogy ezeket a látogatókat meg tudd tartani, reszponzív, mobilbarát designra lesz szükség. A reszponzivitás elengedhetetlen jellemzője a sikeres, modern webshopoknak, így ezt mindenképpen javítani kell.

Meg szeretné újítani webáruházát? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Tartalmi elemek

Amíg régen eredményeket lehetett elérni egy olyan webshoppal, amely csak a termékeket tartalmazta, és csak minimális információkat, addig ma már ez nagyon kevés. Az érdeklődők szeretik, ha minél több információ áll rendelkezésükre a vásárlás előtt, csak terméknév, kép és ár alapján ma már nagyon kevesen vásárolnak. Ha webáruházad nem rendelkezik extra információkkal – ami ma már nem is extra információ, hanem kötelező –, akkor az érdeklődők valószínűleg vásárlás nélkül továbbállnak.

Szerencsére a tartalmi változtatásokhoz általában nincs szükség olyan nagy átalakításokra, mint a design megújítása, itt csak arra van szükség, hogy a megjelenített információk frissek, relevánsak, részletesek legyenek.

Információk a webshopról, cégről

Az egyik tartalmi elem, aminek mindig frissnek kell lennie, az az elérhetőségek, céginformációk. Ezek jelzik a vásárlók számára, hogy megbízható céggel van dolguk, és biztosítják azt, hogy akinek kérdése van, könnyedén el tudja érni webáruházadat.

Nem csak az elérhetőségek megjelenítése fontos azonban, hanem az is, hogy a vásárlási, szállítási feltételek egyértelműen fel legyenek tüntetve a webshop felületén, és azok a valóságot tükrözzék. A vásárlók ma már minden részletre kíváncsiak lehetnek vásárlás előtt, és a szállítási idő, költségek, a vásárlási feltételek, fizetési megoldások mind olyan információk, amik hozzá tudnak járulni az eladások növeléséhez.

Termékoldalak

Törekedni kell arra, hogy a termékekhez egyedi, részletes leírások legyenek mellékelve, ugyanis ezek lesznek azok az információk, melyek alapján a vásárlásról döntenek majd az érdeklődők. Ha ezeket az információkat, termék jellemzőket az érdeklődők nem találják meg a webáruházad felületén, a termékek mellett, akkor máshol fogják őket keresni. Azonban, aki egyszer elhagyja webáruházadat, valószínűleg nem fog újra visszatérni. Ennek megfelelően az évekkel ezelőtt feltöltött termékleírásokat aktualizálni, bővíteni kell, hogy megfeleljenek a mai vásárlói igényeknek.

A termékoldalakhoz nem csak a leírások, hanem a képek is hozzátartoznak. Amíg régen elég volt 1-1 képet mellékelni termékekhez, addig manapság már sok esetben ez kevésnek bizonyul. Sőt, az érdeklődők nagy része elvárja, hogy a termékképek kiváló minőségűek legyenek, és a valódi termékeket mutassák be. Ez azt jelenti, hogy a rossz minőségű, tucatképek ideje lejárt. Ha webshopod ilyenekkel van feltöltve, azokat érdemes lecserélni.

Keresőoptimalizálás (SEO)

Az egyik olyan terület, amely nélkül szinte lehetetlen eredményeket elérni, a keresőoptimalizálás. A SEO lényege, hogy olyan változtatásokat eszközölsz honlapodon, melyek segítségével a Google előrébb fogja rangsorolni webáruházad. Amíg régen néhány link katalógusba történő regisztráció elegendő volt az előkelő helyezésekhez, addig ma már sokkal több kell ahhoz, hogy egy webshop a Google első oldalára kerüljön.

A linképítés még ma is szükséges, azonban a linkek mennyisége helyett azok minősége a fontos, és a minőségi linkek sem elegendők önmagukban az eredményességhez, hanem szükség van mellette egyedi, minőségi, rendszeresen frissített tartalomra is. Az egyedi tartalom azt jelenti, hogy a Google azokat a webshopokat részesíti előnyben, melyek szövegei egyediek, nem másik weboldalakról vannak másolva.

Látható, hogy a webshop rendszeres frissítése, a releváns információk megjelenítése nem csak a felhasználók számára, hanem a Google számára is fontos, így több szempontból is megéri frissen tartani webáruházad tartalmát.

Technikai elemek

Az eddigiekben bemutatott javítások, optimalizálások a látványos javítások közé tartoznak, de természetesen kisebb problémákat is javítani kell egy régi webáruház optimalizálásakor.

SSL tanúsítvány

Ezek közül az egyik legfontosabb, főleg, ha a webshop rendelkezik bankkártyás fizetési lehetőséggel, az SSL tanúsítvány használata, melynek feladata a titkosítás és a hitelesítés. Ennek meglétét jelzi a webcím előtti „https” szöveg, a tanúsítvánnyal nem rendelkező weboldalak esetén „http”-t láthatsz. Manapság már csak olyan webshopokban adják meg vásárlók a bankkártya adataikat, melyek rendelkeznek ilyen tanúsítvánnyal.

Webshop gyorsaságának javítása

A keresőoptimalizáláshoz is hozzátartozik, de külön is érdemes megemlíteni, mivel a felhasználói élményt is jelentősen javítja a webshop minél gyorsabb működése. Ez azt jelenti, hogy amikor megérkezik a vásárló, akkor minél hamarabb töltődjön be webáruházad számára. A „minél hamarabb” relatív, ami azonban biztos, hogy a vásárlók 40%-a elhagyja a webáruházat, ha az 3 másodpercnél lassabban töltődik be.

Régebben, amikor még nem volt szélvész gyors internet, nem volt olyan fontos a webshop gyorsasága, ma már azonban, aki tudja, hogy az internet elérése gyors, azt is tudja, hogy az esetleges be nem töltődés a webshop hibája.

Keresési mezők, szűrők

Régen a webshopok számára még nem volt kötelező a termékek kategóriáknál részletesebb rendszerezése, azonban manapság már elengedhetetlen, hogy a látogatók néhány kattintás után megtalálják a termékeket, amiket keresnek, erre pedig a legjobb megoldást a szűrők és a keresési mező, funkció jelentik.

GDPR

A 2018-as év legnagyobb változását a webáruházak számára az Európai Unió új rendelete, a GDPR jelentette. A korábban készült webáruházak esetén elég nagy az esélye annak, hogy a webshop nem felel meg az új szabályoknak, amit mindenképpen orvosolni kell, ha el szeretnéd kerülni a büntetéseket.

Összefoglalás

Az webáruházak számára elengedhetetlen, hogy lépést tartsanak az internet fejlődésével, ha sikeresek akarnak lenni hosszú távon is. Azok a webshopok, melyek kinézetre vagy teljesítményre nem felelnek meg a jelenlegi igényeknek, elvárásoknak, nehéz helyzetbe kerülnek a konkurenciával szemben. Ha webshopodra érvényes valamelyik bemutatott probléma, akkor ideje elgondolkodni a fejlesztéseken, javításokon.

Meg szeretné újítani webáruházát? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!