Webáruház hűségprogram indítási tanácsok

4

A webáruházas vásárló szerzés egyik alapszabálya, hogy többe kerül új vásárlót szerezni, mint egy régit megtartani. Ennek megfelelően gondolnod kell arra, hogy a korábbi vásárlókat, regisztrálókat milyen eszközökkel fogod rávenni arra, hogy a későbbiekben is vásároljanak cégedtől. Erre az egyik népszerű megoldás a hűségprogram létrehozása.

Webáruház hűségprogram indítási tanácsok

A hűségprogram lényege, hogy a felhasználók különböző tevékenységekért ún. hűségpontokat kapnak, melyeket be tudnak váltani kedvezményekre, ajándékokra. Ara kell törekedni, hogy a program ne csak a már hűséges felhasználókat jutalmazza, hanem a bizonytalanokat kell rávenni arra, hogy rendszeresen kapcsolatban maradjanak webshopoddal.

Ha olyan webshopot szeretne, ami rendelkezik hűségpont-rendszerrel, keressen minket!

Miért fog pont járni?

Az első feladat, hogy meghatározd, milyen tevékenységekért fog pont járni, és mennyi. Olyan dolgokat kell jutalmazni, amikből valamilyen formában bevételed, előnyöd származik. A magától értetődő dolog a vásárlás. Minden vásárlás után (akár az elköltött összeg függvényében) lehet hűségpontokat adni.

További tevékenységek, amik közvetetten bevételt jelenthetnek egy webáruháznak:

  • regisztráció
  • hírlevél feliratkozás
  • meghívás a webshophoz
  • közösségi média követések
  • like-ok

Mindezek mellett lehet pontokat adni különleges alkalmakkor, ami ugyan nem hoz közvetlenül bevételt, de érzékelteti a felhasználóval, hogy nem feledkeztél meg róla. Ez lehet pl. a beregisztrálás évfordulója, vagy a vásárló születésnapja.

Regisztráció

A regisztráció értékes a webshop számára, mivel felgyorsítja a vásárlási folyamatot, így a vásárlók könnyebben tudnak pénzt költeni. Emellett a regisztrált használók korábbi vásárlásai, megnézett termékei alapján tudsz számukra személyre szabott ajánlatokat, termékeket megjeleníteni, melyek megvásárlására nagyobb az esély, mint általában az egyes termékek esetén.

Hírlevél feliratkozás

Az új GDPR szabályoknak köszönhetően már nem lehet a regisztrációt hírlevél feliratkozáshoz kötni. Ennek ellenére azonban az e-mail marketing értékes marketing lehetőség minden webshop számára, így törekedni kell arra, hogy minél több ember iratkozzon fel.

Olyat viszont tudsz csinálni, hogy a hírlevél feliratkozásért csak regisztrált felhasználók kapjanak pontokat, így a két tevékenységet össze tudod kötni.

Meghívás

Ahogy írtuk is a bevezetőben, az új vásárló szerzése nehezebb, mint a régi megtartása. Ezzel a megoldással két legyet üthetsz egy csapásra. A jelenlegi felhasználó kap pontokat, ha meghív valakit, így boldogabb lesz, a meghívott új felhasználó pedig úgy érkezik webshopodra, hogy gyakorlatilag semmit nem kellett érte tenned. E mellett az ismerős általi ajánlás mindig jobb, mint ha valaki ismeretlenül érkezik egy honlapra, webshopra.

Amire figyelni kell, hogy ne minden kiküldött e-mailért járjon pont, mert abból nem származik előnye a webshopnak. Olyan tevékenységet kelljen elvégeznie az új felhasználónak, ami a webshopnak is bevételt jelent. Ilyen lehet, ha a meghívott ember beregisztrál, vagy, ha biztosra akarsz menni, akkor csak az új felhasználó első vásárlása után kapjon pontot a meghívó.

Közösségi média

A Facebook, Instagram követők, megosztások, lájkok száma mind kiváló marketing lehetőségek. Segítségükkel könnyen, gyorsan tudod több emberhez eljuttatni webshopodat, termékeidet. Ennek megfelelően érdemes ezekért is pontokat adni, mert minél több ember szerez tudomást webáruházadról, annál több vásárlód lesz.

Különleges alkalmak

A felhasználók szeretik, ha megleped őket valamivel. Mivel mindenkinek csak egy születésnapja, valamint regisztrációs időpontja van, így ezek gyakorlatilag évi 1-2 olyan alkalmat jelentenek, amikor a felhasználók pontokat, kedvezményeket kapnak.

Szintén, ha itt is biztosra akarsz menni, lehet szűkíteni a kört azzal, hogy csak olyan felhasználók kapnak pontot, akik az elmúlt 1 évben vásároltak valamit nálad, így az inaktív emberek nem tudják gyűjteni a pontokat az évek alatt.

A hűségpontok értéke, a kiosztott pontok száma

A hűségpontok értékét úgy kell meghatározni, hogy a webshop szempontjából ne legyen túlságosan értékesek, de ne legyenek értéktelenek se, mert akkor a vásárlók nem fognak a hűségprogrammal foglalkozni. Ennek a két feltételnek az egyensúlyba hozása gyakran nem megy elsőre, hanem statisztikai adatokra van hozzá szükség.

Az egyes tevékenységekért járó pontokhoz is valószínűleg szükséged lesz statisztikai adatokra. Ha ezek nem állnak rendelkezésre, akkor saját magadnak kell végiggondolni, hogy az egyes tevékenységek mennyit érnek meg neked. A vásárlások, regisztrációk, meghívások, hírlevél feliratkozások az értékesebb tevékenységek közé tartoznak, így ezek valószínűleg hozhatnak több pontot a felhasználóknak. A közösségi média like-ok, követések nem hoznak közvetlenül olyan sok bevételt, így ezek kicsit kevesebb ponttal járjanak.

A különleges alkalmakért járó pontok minimális bevételnövekedéssel járnak csak, így valószínűleg ezek fogják a legkevesebbet érni. Ennek ellenére hozzá tudnak járulni a felhasználói morál növekedéséhez, így mindenképpen érdemes annyi pontot adni értük, ami a felhasználóknak is értéket jelent.

A hűségprogram szabályai

Ha mindennel megvagy, akkor már csak egy dolog van hátra, hogy a felhasználók tudomására hozd ezeket a részleteket, mivel ennek nagy szerepe van a hűségprogram sikerességében. Nem elég csak csendben kiosztani a pontokat, minél hangsúlyosabban tudatni kell a felhasználókkal, hogy mit tudnak tenni plusz pontokért.

Az egyik népszerű megoldás, ha létrehozol egy külön oldalt webshopod felületén, ami csak ezzel foglalkozik, és jól látható helyen (pl. menüben) helyezed el. Ez biztosítja azt, hogy a felhasználók folyamatosan emlékeztetve vannak rá, hogy létezik a hűségprogram, próbáljanak extra pontokat szerezni.

Az oldal tartalma mindenképpen tartalmazza, hogy miért mennyi pont jár, valamint a pontok beváltásának menetét, hogy a felhasználók minden részlettel tisztában legyenek, megelőzve a későbbi kellemetlenségeket, félreértéseket.

Ha változtatsz a hűségprogram feltételein, azt minden esetben előre tedd, mindenki által jól látható helyen, sőt, akár e-mailben is tájékoztathatod róla a felhasználókat, mert ez szintén segít megelőzni az esetleges későbbi problémák nagy részét.

Összefoglalás

Webáruház tulajdonosként mindig törekedned kell arra, hogy a meglévő vásárlók megtartsd, és minél olcsóbban tudj újakat szerezni melléjük. Mivel az új vásárlók szerzése drágább, mint egy korábbi megtartása, így érdemes a korábbi vásárlók megtartására energiát, erőforrásokat fordítani. Erre az egyik kiváló megoldás a hűségprogram, amit el tudsz kezdeni kialakítani a cikkünkben bemutatott megoldások, tippek segítségével.

Vissza a listába!