Webáruház email marketing: a hírlevél
A hírlevél az egyik legalulértékeltebb marketing lehetőség a webáruházak körében. Sokan egyáltalán nem foglalkoznak vele, vagy csinálják, de nem használják a hírlevél által nyújtott összes lehetőséget.
A saját hírlevélre feliratkozott személyek listája azért fontos, mert senkinek nincs meg az a lista, amit mi összegyűjtünk, így ha el tudjuk érni, hogy minél többen iratkozzanak fel a mi hírlevelünkre, nagyobb előnyt tudunk szerezni a konkurenciával szemben. Emellett új vásárlót szerezni mindig nehezebb/drágább, mint a régit megtartani. Ha valaki egyszer már rátalált webáruházunkra, akkor törekedni kell arra, hogy később is vásároljon még nálunk.
Cikkünkben azt fogjuk bemutatni, hogy lehet használni a hírlevelet, milyen megoldásokkal lehet a legtöbbet kihozni belőle.
Fontos megjegyezni, hogy a hírlevél küldéséhez a NAIH adatvédelmi nyilvántartásába kell vetetni magunkat, melyhez segítséget az előző linken találunk. Hírlevél csak annak küldhető, aki feliratkozott rá, nem küldhetünk minden korábbi vásárlónak.
Lehetséges email marketing kampányok
Üdvözlő email
Amikor feliratkozik valaki hírlevelünkre, egyből küldhetünk neki egy üdvözlő emailt. Ez azért jó megoldás, mivel ennek a legjobb a megnyitási százaléka (legtöbben várnak egy ilyen megerősítő emailt a feliratkozásról, és meg is nyitják azt).
Amit tartalmazzon az email:
- Néhány mondatos üdvözlés, bemutatkozás.
- Kupon, kedvezmény (általában ezért iratkozik fel valaki egy hírlevélre).
- A jövőbeli várható emailek bemutatása (milyen gyakran küldünk majd levelet, mit fog tartalmazni).
- Ha vásárlás után van, akkor hasonló termékek, ha még nem vásárolt, akkor néhány népszerű termék rövid bemutatása.
- Közösségi média linkek.
Elhagyott kosár emailek
Az elhagyott kosárhoz arra van szükség, hogy a felhasználó be legyen jelentkezve webáruházad felületén, amikor termékeket tesz a kosarába. Lényege, hogy amennyiben a kosárba tett termékeket nem vásárolja meg, hanem kilép a webshopból, akkor néhány nap után küldünk neki egy emlékeztető emailt, hogy olyan termékek vannak a kosarában, melyeket nem rendelt meg. Különböző tanulmányok szerintem ezzel a be nem fejezett rendelések 15%-a megmenthető.
Elhagyott kosár email megoldások:
- Egyszeri email: Ennek lényege, hogy kb. 1 nappal a kosár elhagyása után küldünk egy emlékeztető emailt.
- Többszöri email: Nem csak egyszer küldjük ki az emlékeztetőt, hanem többször is. Ennek végén lehet kedvezményeket ajánlani, ha mégis meggondolná magát a vásárló, és megrendeli a terméket, akkor olcsóbban megvásárolhatja a terméke(ke)t.
Hasonló termékek emailek
Ennek a célja, hogy azoknak a vásárlóknak, akik valamilyen terméket megrendelnek, eladjunk más, hasonló termékeket is. Ilyen esetben küldhetünk egy emailt, amely tartalmazza, hogy az általa megrendelt termék mellé mások miket szoktak vásárolni. Ilyen lehet például egy laptophoz laptoptáska, vagy divat webáruház esetén egy kabáthoz sálak, sapkák.
Promóciós hírlevelek
Ha valamilyen akciókkal, kedvezményekkel kedveskedünk a vásárlóknak, vagy új termékeket szeretnénk bemutatni, azt megtehetjük promóciós hírlevelek segítségével. Nem minden feliratkozott ember látogatja webáruházunkat naponta/hetente, ezért is iratkoznak fel a hírlevélre, hogy azon keresztül értesüljenek a hasonló dolgokról.
Ha még jobban bele akarunk ebbe merülni, akkor célszerű lehet csoportokra bontani az embereket, és mindenkinek olyan emailt küldeni, amikor a számára releváns termék van terítéken. Ilyenek lehetnek például:
- Akik általában több terméket vásárolnak egyszerre: Ők azok, akik nem rendelnek minden egyes apró terméket meg mindig, ha szükségük van valamire, hanem általában egyszerre több dolgot vásárolnak meg. Olyan termékeket kell ajánlani nekik, amiket általában vásárolni szoktak.
- Akik általában a leárazott termékeket keresik: Nekik leárazásokkor célszerű emailt küldeni, valamint olyan lehetőségeket bemutatni, melyekkel spórolni tudnak a rendeléskor (pl. ingyenes szállításkor).
- Akik az új termékeket rendelik: Számukra akkor olyan hírlevelet lehet küldeni, ami az új termékeket, szolgáltatásokat mutatja be.
Korábbi vásárló visszacsábítása
Ahogy írtuk, korábbi vásárlót megtartani egyszerűbb, mint újat szerezni. Ha valaki egy ideje nem rendelt tőlünk semmit, akkor „X” idő után lehet neki egy emailt küldeni, hogy felelevenítsük a kapcsolatunkat. Néhány példa, hogy milyen emaileket lehet küldeni ebben a témában:
- Valamilyen fontos dátumhoz tartozó email: Ilyen lehet például a születésnapkor küldött email (ha korábban megadta nekünk ezt az információt a vásárló). Lehet egy rövid jókívánságot mellékelni, valamint kedvezményt biztosítani, ha ebben a hónapban vásárol nálunk valamit.
- Általános visszacsábító email: Szintén lehet kedvezményt mellékelni az emailben, hogy legyen valamilyen oka visszatérni a vásárlónak. Ezek az emailek általában tartalmaznak egy rövid üdvözlő szöveget, ezt a kedvezményt, valamint a leiratkozás lehetőségét, ha nem szeretnének hasonló emaileket kapni a jövőben.
- Újraeladási emailek: Ha olyan terméket rendelt a vásárló tőlünk régebben, melynek lejárati, elhasználódási ideje van, akkor ennek lejártával lehet küldeni egy emlékeztető emailt, hogy nálunk újra tud vásárolni hasonló terméket, ha szeretne.
Vásárlás utáni emailek
A vásárlás utáni emaileket előző cikkünkben mutattuk be részletesen.
Lojális vásárlók megjutalmazása
Csoportosíthatjuk a korábbi vásárlókat nálunk elköltött pénz vagy a rendelések gyakorisága alapján, majd a legjobban teljesítő csoportok számára ajánlhatunk akciókat, kedvezményeket. Ők azok, akik ezeket az akciókat legjobb százalékban kihasználják (rövidtávú bevétel), valamint ez biztosítja azt is, hogy később is visszatérnek majd hozzánk (hosszútávú bevétel).
Összefoglalás
A hírlevelek kiváló lehetőséget nyújtanak egy webshop bevételeinek növeléséhez, így mindenképpen megéri velük foglalkozni. Ahogy cikkünkben látható, ha nem csak egyfajta hírlevelet küldünk mindenkinek, hanem egyénekre, csoportokra szabjuk, még jobb eredményeket érhetünk el velük, kevés befektetéssel.