Webáruház készítés: hogyan írjunk kiváló termékleírásokat?

3

Sokan nem gondolnák, de egy webshop elkészítésébe nem csak a termékek feltöltése, jellemzőik megadása tartozik bele, hanem a termékek leírását is el kell készíteni. Ez nem csak annyiból áll, hogy felsoroljuk a tulajdonságaikat, hanem lehetőleg egyedi, részletes leírással célszerű ellátni minden egyes terméket, mert ez alapján fogják az érdeklődők megvásárolni a termékeket.

Hogy írjunk kiváló termékleírást?

  • A célközönséget célozzuk meg: Ez azt jelenti, hogy ne egy általános leírással lássuk el termékeinket, hanem olyan, egyéni kérdéseket válaszoljunk meg, problémákat oldjunk meg, melyek felmerülhetnek az érdeklődőkben. Képzeljük el azt, hogy nem egy webáruházban áruljuk a terméket, hanem egy fizikai boltban egy vevővel beszélgetünk. Azt célszerű leírni itt is, amivel egy boltban eladnánk a termékeket.

Hogy írjunk kiváló termékleírást?

  • Előnyök hangsúlyozása: Ahogy írtuk a bevezetőben, nem elég megadni a termékek alapvető tulajdonságait, mert az érdeklődők nem csak erre kíváncsiak, hanem arra is, hogy milyen előnyökkel jár számukra a termék megvásárlása, milyen problémákat tudnak megoldani.
  • Kerüljük a közhelyeket: Ha nem tudjuk, hogy mit írjunk, akkor hajlamosak vagyunk olyan kifejezéseket használni, amik úgy tűnnek, hogy előnyösek, azonban konkrétan nem adnak hozzá semmit a termékek leírásához. Ilyen kifejezés lehet pl. a „kiváló minőség”, mely használatát rengeteg webshopban megfigyelhetjük, mivel az árusított terméktől függetlenül használható kifejezés. A látogató első reakciója jó eséllyel az lesz, hogy mindenki ezt mondja. Ehelyett írjuk le a konkrét előnyöket. Ha pl. cipőt árulunk, mondjuk el, hogy vízhatlan, egész napos viselésre alkalmas stb. Ha pl. fürdőszobai kiegészítőket, akkor mutassuk be, milyen előnyökkel szolgálnak, ne csak azt írjuk le, hogy „varázsolja szebbé fürdőszobáját”.
  • Kerüljük a túlzásokat: Csak akkor használjunk olyan szavakat, kifejezéseket, hogy legjobb, legolcsóbb, legszebb, legkönnyebb, ha azokat bizonyítani is tudjuk. Ha nem mellékelünk olyan, harmadik fél általi, megerősítést, mely bizonyítja állításunkat, akkor úgy tűnhet a vásárlók számára, hogy olyat állítunk termékeinkről, ami nem igaz. Ezt a megerősítést célszerű az állításunk mellett elhelyezni/belinkelni, hogy megbizonyosodhassanak arról, hogy igaz.
  • Kerüljük a szakszavakat: Nem minden esetben lehetséges ezt megvalósítani úgy, hogy a leírás mindent kielégítő legyen, de törekedni kell arra, hogy olyan szavakat használjunk, melyeket a laikus vásárlók is értenek. Ha valaki nem érti, amit mondani szeretnénk, könnyen lehet, hogy nem keres rá saját magától, hanem inkább vásárlás nélkül tovább áll.
  • Értékelések: A kiváló termékleíráshoz hozzátartozik a korábbi vásárlók értékelésének, véleményének megjelenítése. Ha az új látogatók nem tudják eldönteni, hogy megvásárolják-e az adott terméket, vagy azt, hogy melyik terméket vegyék meg, akkor segítségükre lehet, ha látnak véleményeket korábbi vásárlóktól. A pozitív visszajelzések azt mutatják meg a vásárlás előtt álló látogatók számára, hogy webshopunk megbízható, a termékek vásárlása problémamentes.
  • Formázás: Nem elég minden pontot, amit felsoroltunk, követni, ha a leírás nincs megfelelően formázva. Ilyen esetekben nehézkes az olvasás, amivel megnehezítjük a látogatók dolgát. Amikre figyeljünk formázáskor: felsorolások, betűméretek változtatása, fontos információk kiemelése, hagyjunk elég üres területet a tagolás miatt.
  • Kulcsszavak használata: A keresőoptimalizálás szempontjából érdemes a releváns kulcsszavak használata a termékleírásokban. Ez természetesen nem felsorolást jelent, hanem ahol az egyedi szövegben lehetséges, használjuk azokat a szavakat, kifejezéseket, melyek mutatják a Google számára, hogy mit is árulunk.

Ahogy látható, nem egyszerű megírni egy olyan termékleírást, mely minden igényt kielégít, azonban törekedni kell arra, hogy kövessük a bemutatott tanácsokat, mivel a hatásuk nem fog elmaradni. Több időbe telik egyedi leírásokat készíteni (főleg több termék esetén), azonban több eladáshoz és bevételhez vezetnek, mint ha a sablon szövegeket, leírásokat másolgatnánk másik webáruházakból, katalógusokból.

Vissza a listába!