Gyakori webáruházas hibák, melyeket kerülj el

3

Az internetes kereskedelem segítségével gyorsan, nagy közönségnek tudod bemutatni vállalkozásodat. A fizikai bolthoz hasonlóan a webshop sem úgy működik, hogy megnyitod a webáruházad és jönnek az eladások. Cikkünkből megtudhatod, mik a leggyakoribb webáruházas hibák, és hogy tudod azokat megelőzni.

Ügyfélszolgálat hiánya

Annak ellenére, hogy a vásárlók nem szemtől szemben fognak nálad vásárolni, még lesznek kérdéseik, melyekre gyorsan, egyszerűen várnak választ. Jól látható helyen kell feltüntetned a lehetőséget, ahol kapcsolatba léphetnek veled.

Megoldás

A legegyszerűbb egy GYIK (gyakran ismételt kérdések) oldal létrehozása, ahol a leggyakrabb kérdések megválaszolásra kerülnek. Emellett célszerű telefonos és/vagy email alapú ügyfélszolgálat létrehozása, vagy egy chat funkció kialakítása a webáruházad honlapján.

Elérhetőségek fel nem tüntetése

A látogatók biztosak akarnak lenni abban, hogy amikor webshopodban vásárolnak, egy tényleg létező céggel állnak kapcsolatban. Ha nem találják meg az adataidat könnyen, akkor gyakran tovább állnak vásárlás nélkül.

Megoldás

Tüntesd fel a címed, telefonszámod, email címet lehetőleg webshopod minden egyes oldalán. Erre a legjobb helyek a fejléc és a lábléc.  Emellett érdemes egy külön „elérhetőségek” vagy „kapcsolat” oldalt létrehozni, ahol egy helyen megtalálható minden információ vállalkozásodról.

Gyakori hibák a webáruház késztés és üzemeltetés során. Hogyan kerüld el őket?

Bonyolult navigáció

Nincs annál rosszabb, ha a vásárló keres valamit egy webáruházban, de nem találja meg könnyen. Ebbe beletartozik a termékek kategóriánkénti csoportosítása és a keresési, sorba tételi funkciók kialakítása is.

Megoldás

A termékek kategória-rendszerének gondos megtervezése. A hasonló termékek kerüljenek egy kategóriába, csak olyan kategóriákat alkalmazz, amikhez több termék is tartozik, ahova kevés menne, azokat próbáld összevonni. Emellett, ha egy felhasználó úgy érkezik oldalra, hogy tudja, mit akar, akkor neki keresési mezőre lesz szüksége, hogy név alapján megtalálja, amit szeretne. A sorba tételi funkció tartalmazzon ár, új vagy régi termék, népszerűség alapján történő sorba rendezést is.

Nem megfelelő termékoldalak

Mivel a látogatót nem tudják kézbe venni a termékeket, így minél több információra van szükségük a termékről, hogy eldönthessék, megfelelő-e számukra.

Megoldás

A megfelelően elkészített termékoldalakról az előbbi linken írtunk részletesen.

Nem megfelelő „kosár” oldal

A „kosár” oldal az egyik legfontosabb része webáruházadnak. Jól átláthatónak kell lennie, meg kell tudni jelenítenie minden terméket, módosíthatónak kell lennie (a rendelni kívánt termékek számát, eltávolítását meg kell oldani).

Megoldás

Olyan „kosarat” kell kialakítani, amelyhez anélkül tudnak hozzáadni termékeket a vásárlók, hogy az félbeszakítani a böngészést, de minden oldalról könnyen elérhető legyen. Kialakítását tekintve átláthatóan kell tartalmaznia az összes terméket, meg kell jeleníteni a végleges költséget (szállítással együtt), mielőtt a vásárló elkezdené a fizetési folyamatot.

Kötelező regisztráció

Potenciális vásárlók szakítják meg a vásárlási folyamatot, ha kötelezően regisztrálni kell webshopodba vásárlás előtt.

Megoldás

A vásárlási folyamat vége után ajánld fel a lehetőséget arra, hogy aki szeretne (későbbi rendelés vagy könnyebb csomagkövetés miatt), könnyen regisztrálhasson.

Hosszú vásárlási folyamat

Az egyik legnagyobb hiába, amit webshopok elkövetnek. Minél több lépést teszel a vásárlási folyamat elkezdése és befejezése közé, annál több lehetőséged adsz arra, hogy a vásárló meggondolja magát és ne vásároljon nálad.

Megoldás

Ideális esetben az egész vásárlást 2 oldalban meg kell tudni oldani. Az első oldalon megadja a vásárló az adatait (szállítási cím, számlázási cím, kiválasztja a szállítási, fizetési feltételeket), a következő oldalon pedig ellenőrzi és megerősíti azokat.

Kevés szállítási vagy fizetési opció

Mindenki szereti, ha úgy jut el hozzá a rendelt termék, ahogy ő akarja. Amennyiben eljutnak a vásárlás végére, és látják, hogy nincs az a szállítási vagy fizetési lehetőség, amit preferálnak, könnyen továbbállhatnak rendelés nélkül.

Megoldás

Lehetőség szerint minden, az országban elérhető szállítási és fizetési lehetőséget fel kell ajánlanod a vásárlók számára. Így nem fogják elhagyni a rendelés vége előtt emiatt oldalad, és nem kell kompromisszumot kötniük a vásárláshoz, így szívesebben jönnek majd vissza vásárolni oldaladra.

Közösségi média elhanyagolása

Lehetetlen manapság már közösségi média figyelembe vétele nélkül üzletet működtetni. Rengeteg embert lehet vele könnyen, gyorsan elérni, így használd ki a lehetőséget mindenképpen.

Megoldás

Tarts fenn rendszeresen frissített Facebook oldalt (a Twitter és a Google+ hazánkban annyira nem elterjedt, de érdemes lehet velük foglalkozni azért). Amikor emberek Facebookon töltenek el időt, akkor is rátalálhatnak webshopodra, újdonságaidra.

ÁSZF (általános szerződési feltételek) hiánya

Mielőtt egy vásárló vásárol, általában előre szeretnék tudni, hogy mik a szállítási, visszaküldési feltétek és az egyéb szabályok, tudnivalók.

Megoldás

Egy ÁSZF oldal létrehozása, ahol le van írva, hogy és milyen feltételekkel tudják vásárlók visszaküldeni esetlegesen a megrendelt termékeket, mennyi ideig tudnak elállni a leadott rendeléstől, és hasonló kérdésekre választ kapnak. Nekik és magadnak is időt spórolsz meg azzal, hogy nem kell minden vásárlóval személyesen foglalkozni ilyen kérdésekkel.

Webáruház nyitás jogi feltételei, webshop nyitás feltételei 2017-ben

 

Ahogy láthatod, elég sok buktatója lehet egy webáruház működtetésének, indításának. Ha megfogadod a fenti tanácsokat, akkor egy lépéssel a konkurenciád előtt lehetsz!

Ha bármiben segíthetünk a webáruházad kialakításában, keress minket bátran

Vissza a listába!