Linképítés, a webshop keresőoptimalizálás fontos része

4

Minden webáruház számára az első feladat elindulás után (és a működés során folyamatosan) a látogatók szerzése, aminek egyik fő része a keresőoptimalizálás (SEO). A SEO nem olyan egyszerű feladat, rengeteg kisebb folyamatból, feladatból, tevékenységből áll, melyek közül az egyik legfontosabb a linképítés.

Linképítés, a webshop keresőoptimalizálás fontos része

Mi is az a linképítés?

A linképítés feladata, nagy vonalakban, annak elérése, hogy minél több másik weboldal linkeljen saját webshopodra, honlapodra. Ezek a linkek ún. „linkerőt” adnak át webáruházadnak, aminek következtében az feljebb jöhet a Google keresési találatai között.

Mivel a Google algoritmusai folyamatosan fejlődnek, így ma már nem elég csak minél több viszontlinket szerezni, hanem arra is oda kell figyelni, hogy honnan, milyen linkek mutatnak webáruházadra.

Mi a szerepe a linkeknek?

A keresőmotorok (pl. a Google) két dologra használja ezeket a linkeket:

  • Új weboldalak feltérképezésére
  • Az egyes weboldalak helyezésének meghatározására

A Google keresőrobotjai folyamatosan „járják” az internetet, egyik linkről a másikra ugorva, és feltérképezik, indexelik a bejárt, megtekintett weboldalakat. Ha egy új webáruházat indítottál, akkor az egyik legegyszerűbb mód, amivel jelezni tudod a Google-nek, hogy jöjjön, nézze meg oldalad, ha link, linkek mutatnak rá. Amíg nem ismeri a Google webshopod, addig nem fogja megjeleníteni a keresési találatok között.

Ezek a linkek aztán a működés során összeadódnak, és együttesen járulnak hozzá a keresési találatok közötti helyezéshez. Általánosságban elmondható, hogy minél több erős link mutat webáruházadra, annál előrébb fog megjelenni a keresőkben.

Keresőoptimalizált webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Milyen az erős link?

A linkek erősségének meghatározásához több tényezőt is figyelembe kell venni. Ezek együttesen határozzák meg, hogy egy adott link mennyivel járul hozzá a keresőoptimalizáláshoz, a weboldal helyezésének javításához.

A linkek erősségének összetevői:

  • Globális népszerűség: Számos olyan weboldal van az interneten, amely nem egy adott témában számít erős, népszerű weboldalnak, hanem több területen is. Ilyen pl. a Wikipedia, a különböző híroldalak. Ezek erősségét a rengeteg rájuk mutató link és a szintén rengeteg rendszeres olvasó adja. Egy ilyen globálisan népszerű weboldalról kapott link szinte aranyat érhet.
  • Témán belüli népszerűség: Nem csak globálisan lehet egy weboldal népszerű, elismert, hanem csak egy adott témán belül is. Ha pl. webáruházadban divatcikkeket árulsz, akkor egy népszerű divat blogról kapott viszontlink sokkal többet ér, mintha egy nem releváns oldalról jönne.
  • Domain Authority (DA): A Domain Authority a Moz által kifejlesztett skála, mely azt mutatja meg, hogy egy weboldalt hova fog várhatóan rangsorolni a Google. A mutató 0-100-ig terjedő értékeket jelent, ahol a 100 jelenti a legjobb értéket. Minél jobb DA-val rendelkező weboldalakról szerzel webáruházadra linkeket, annál jobban fog szerepelni webshopod a keresőkben. A New York Times honlapja 95-ös DA-val, az index.hu 80-as DA-val rendelkezik, ezek kiemelkedően magas értékeknek számítanak a nemzetközi és hazai viszonylatban.
  • Page Authority (PA): A Page Authority szintén a Moz által kifejlesztett mérőszám, azt mutatja meg, hogy az adott aloldal hogyan fog szerepelni a Google keresési listájában.
  • A link horgonyszövege: Mivel a keresőmotorok magából a linkből nem tudják megállapítani, hogy milyen tartalomra mutat az adott link, így azt a szöveget használják, amire a link rá van ültetve, ez a horgonyszöveg. Ha a webshopodra mutató link horgonyszövege pl. az, hogy „divat webshop”, akkor ebből a Google tudni fogja, hogy egy divat webshopra fog érkezni, aki a linkre kattint, és erre a kifejezésre fogja előrébb sorolni webáruházad.
  • A link környezete: A témán belüli népszerűséghez hasonló összetevő a link környezete is, csak nem a teljes linkelő weboldalt vizsgálja a Google, hanem a link melletti szövegeket, kifejezéseket. Minél több releváns szöveg van a link mellett, annál erősebbnek ítéli meg a Google.

Hogyan lehet viszontlinkeket szerezni?

A linképítésnek két nagy területe van, a mesterséges és a természetes linkek. A mesterséges linképítés a Google irányelveivel ütközik, így saját felelősségre szabad csak alkalmazni, ráadásul kisebb eredménnyel jár, mint a természetes linképítés.

Vendégcikkek

A természetes linképítés egyik legegyszerűbb módja, ha különböző releváns blogokról tudsz webáruházadra mutató linkeket szerezni. Ha pl. a divat webshop témánál maradunk, akkor, ha divat blogokra tudsz linket elhelyezni, azok erősíteni fogják webshopod. Ha felkeresel különböző blogokat, oldalakat, akkor biztosan lesz olyan, ahova lehet vendég bejegyzést készíteni egy linkért cserébe. Ha nem tudsz minőségi cikkeket írni, még mindig marad az a lehetőség, hogy fizetsz egy linkért ezeknek a blogoknak.

Hasznos, minőségi tartalmak

Ha teljesen természetes linkeket szeretnél, akkor a legjobb megoldás, ha minőségi tartalmakat készítesz webshopod felületén, és utána azokat olvasni, linkelni fogják az érdeklődők maguktól. Ennek a folyamata természetesen nem olyan gyors, mint ha fizetnél valakinek, hogy helyezzen el webshopodra mutató linket saját honlapján, de ez garantáltan természetes linképítés, ráadásul nem csak linkeket, hanem látogatókat is fog jelenteni webshopodra.

Nofollow és follow linkek

Ha azt akarod, hogy egy link ne adjon át linkerőt webshopodnak, akkor „nofollow” html címkével kell azt ellátni. A nofollow linkek több célt is szolgálnak: ezeket ajánlott használni fizetett hirdetésekben, mivel a Google szerint a hirdetések nem természetes linkek, így a kereső befolyásolásának is tekintheti azokat. Egy másik népszerű alkalmazásuk a kifelé mutató linkek: ha pl. egy blog bejegyzésedben a konkurenciáról beszélsz, de nem akarod, hogy linkeddel erősítsd a konkurens webáruházat, akkor azt a linket nofollow címkével kell ellátni.

A webshopodra mutató nofollow linket tehát közvetlenül nem, de közvetve segítik a SEO-t. Az így szerzett látogatók ugyanúgy hosszú időt tölthetnek el webshopod felületén, plusz általában a fizetett hirdetésekből érkező látogatók visszafordulási aránya is alacsonyabb.

Belső linképítés

Láthatjuk, hogy a külső linképítésben számos olyan tényező van, amit természetes linkek során nehéz befolyásolni (a horgonyszöveg, a linkelő oldal minősége, melyik aloldalra mutat a link). Ezeket a külső tényezőket lehet javítani belső linképítéssel.

A belső linképítés azokat a linkeket jelenti, melyeket webshopod felületén helyezel el, és webáruházad egyéb aloldalaira mutatnak. Ennek előnye, hogy saját magad tudod megadni a horgonyszövegeket, hogy melyik aloldalakra mutassanak (a külső linkek túlnyomó többsége a főoldalra fog mutatni), és biztosítani tudod, hogy a linkelő oldalon minőségi, releváns tartalom legyen.

Ezek a belső linkek természetesen nem lesznek olyan értékesek, mint a külső linkek, de remekül alkalmasak a nem tökéletes küldő linkek kiegészítésére.

Összefoglalás

A keresőoptimalizálás minden jól működő, profittermelő webáruház számára kötelező feladatnak számít. A SEO fő része a linképítés, amely külső és belső linkekből áll. Minél több releváns, minőségi, természetes viszontlinket tudsz szerezni webshopodra, annál előrébb fog webáruházad szerepelni a Google találati listáiban, ami több látogatót, bevételt fog eredményezni.

Keresőoptimalizált webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!