Webshop készítés: a Rólunk oldal elkészítése

3

A webáruházaknál a Rólunk (Bemutatkozás) oldal az egyik legfontosabb, nem közvetlenül a termékekhez kapcsolódó oldal. Ennek ellenére sokan nem fordítanak elég figyelmet kialakítására, sőt, jó néhány olyan webáruházzal is találkothatunk, ahol egyáltalán nincs bemutatkozó oldal. Cikkünkben azt fogjuk megvizsgálni, hogy miért fontos ez az oldal, és hogyan kell jól elkészíteni.

Webshop készítés: a Rólunk oldal elkészítése

Megbízhatóság, információszerzés

A kisebb vagy most induló webshopok számára az egyik legnehezebb feladat, hogy meggyőzzék a látogatókat, vásárlókat arról, hogy hiteles, megbízható webáruházzal van dolguk. Erre az egyik legjobb megoldás, ha minél több információt elárulnak magukról. Az egyik első oldal, amit a látogatók felkeresnek, ha meg akarják ismerni a webshop mögött álló a céget, az a bemutatkozás oldal (a kapcsolat oldal mellett).

Ennek megfelelően nem csak el kell készíteni, hanem olyan helyre kell elhelyezni a menüben, a webshop felületén, hogy könnyedén felfedezhető legyen.

Mit tartalmazzon a bemutatkozás oldal?

Amire általában a vásárlók kíváncsiak, hogy milyen céggel is találták szembe magukat. Ez azt jelenti, hogy egy rövid bemutatót érdemes írni a vállalkozásról: mikor indult, miért, milyen célt szolgál stb. valamint képeket mellékelni. Emellett, ha saját magad készíted termékeidet, akkor a készítés menetéről is lehet egy rövid leírást készíteni, videót feltölteni.

Kiváló megoldás még a megbízhatóság növelésére, ha nem csak a vállalkozást mutatod be, hanem a mögötte álló embereket is. A látogatók szívesebben vásárolnak olyan webáruházból, ahol a tulajdonosok, dolgozók fel merik vállalni nevüket, fényképüket, mivel ez megbízhatóságot sugároz.

Tippek a szövegek megírásához

Sokan azért nem fordítanak figyelmet a bemutatkozás elkészítésére, mert nem elég gyakorlottak a szövegírásban, nem tudják, hogyan lehetne egy egész oldalt megtölteni bemutatkozással. Nekik segítünk ebben a fejezetben, hogy ez ne akadályozzon meg senkit a kiváló webáruház elkészítésében.

A megírt szöveg természetesen vállalkozásonként változó, egyedi lesz, de az alap tudnivalók minden egyes webshop számára hasznosíthatók lesznek.

A szöveg stílusa

Olyan stílusban kell megírni a szövegeket, hogy az illeszkedjen a webshop stílusához. Amennyiben játékos, ajándéktárgyas, gyerekek számára árult termékekkel teli stb. a webáruház, akkor a szöveg is lehet játékos, kötetlenebb. Ha komoly webáruházról van szó, akkor formálisabb bemutatkozást leeht írni.

Képek használata

A képek használata, ahogy a webshop egészénél, a bemutatkozásnál is rengeteget segít az oldalnak. Néhány jól megválasztott képpel el lehet mondani több oldalnyi szöveget is. Lehet használni képet a termékek gyártási folyamatáról, a vállalkozásról (ha rendelkezik fizikai bolttal, üzlettel is), a dolgozókról, bármiről, ami a webshophoz kapcsolódik, és a látogatók számára érdekes lehet.

Egyedi jellemzők kiemelése

Ahhoz, hogy ki tudj tűnni a sok hasonló webáruház közül, egyedi tulajdonságokra, jellemzőkre van szükség. Ha vállalkozásod, webshopod rendelkezik ilyenekkel, akkor azokat meg kell osztani a látogatókkal is. Olyan dolgokra gondolunk itt, mint pl. az egyedi gyártási folyamat, kézzel történő gyártás, egyedi termékek, minőségi termékek, a cég által nyert díjak stb. Minden, ami a konkurencia elé helyezhet a vásárlók szemében.

Keresőoptimalizálás (SEO)

A rólunk oldal elsősorban a látogatók számára készül, azonban nem szabad megfeledkezni a keresőoptimalizálásról sem. Ahol lehetőség van rá, célszerű kulcsszavak, kifejezéseket használni, valamint megformázni a szöveget fejlécekkel, kiemelésekkel. A webshop minél több oldalán figyelsz a SEO-ra, annál nagyobb esélye van webshopodnak jól szerepelni a Google keresési találatai között.

Ha olyan webshopot szeretne, amely alkalmazza a bemutatott tippeket, kérje ajánlatunkat!

Egyéb tudnivaló, tanácsok

Közösségi média ikonok megjelenítése

Azok számára, akik még több információt szeretnének megtudni webshopodról, célszerű megjeleníteni a vállalkozás közösségi média elérhetőségeit. Ha nincs is minden közösségi oldalra regisztrálva vállalkozásod, ma már a céges Facebook elengedhetetlen a marketing és a kapcsolattartás miatt, azt mindenképpen célszerű működtetni és itt megjeleníteni.

Rendszeres frissítés

Az itt megjelenített információk legyenek mindig naprakészek. Ennek megfelelően, ha bármiben változás következik be, akkor azt a bemutatkozás oldalon is frissíteni kell. Ha a látogató olyan információt talál itt, ami már nem releváns, akkor könnyen rossz véleményt tud kialakítani a webshopról.

Link a kapcsolat oldalra

Ahogy írtuk már, a kapcsolat oldal és a bemutatkozás oldal az a két oldal, amit először megnéznek a vásárlók, ha információra van szükségük. Ennek megfelelően a bemutatkozás oldalról érdemes belinkelni a kapcsolat oldalt, hogy könnyedén eljusson egyikről a másikra a látogató, ha kapcsolatba akar lépni az adott webshoppal.

Konkrét számok használata

Melyik hangzik megbízhatóbbnak?

  • „Rengeteg elégedett ügyfél”
  • „Több mint 1000 elégedett ügyfél”

Az, amelyik konkrét számot tartalmaz, mivel ezt konkrétan tudja értékelni a látogató. Ennek megfelelően, ahol lehetőség van rá, kerüld az általánosításokat és használj konkrét, a valóságnak megfelelő értékeket.

Összefoglalás

Jól látható, hogy a Rólunk oldal nem egy olyan része a webáruháznak, melynek elkészítésén túl kell lenni, hanem megfelelő kialakításával előnyhöz lehet jutni a konkurenciához képest, valamint minél több információval lehet a látogatók, vásárlók rendelkezésére állni, akik ezek birtokában szívesebben fognak webáruházadból, cégedtől vásárolni.

Vissza a listába!