Webshop keresőoptimalizálás: a meta címkék elkészítése

4

A webáruházak számára az egyik legfontosabb feladat, hogy minél több látogatót, vásárlót tudjanak szerezni, aminek elengedhetetlen eleme a keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálás (SEO) több részfolyamatáról írtunk már bővebben, ilyen volt a blog indítása (tartalommarketing), az egyedi termékleírások elkészítése vagy a főoldal keresőoptimalizálása. Ebben a cikkben a meta címkék (cím – title, és leírás – description) keresőbarát, felhasználóbarát megírásához fogunk tippeket, tanácsokat adni.

Webshop keresőoptimalizálás: a meta címkék elkészítése

Mik azok a meta címkék?

A meta címkék html kódok, amik a weboldalak html kódjának fejlécében találhatók. Ma már nem kell azonban programozni, ha ezeket hozzá akarod adni honlapodhoz, vagy változtatni akarsz rajtuk, mivel a fejlett tartalomkezelő (CMS) rendszerek felhasználói felületén könnyedén megadhatók ezek a szövegek.

Gyakorlatban ezeket a megadott címkéket láthatod a Google keresési találatai között, amikor valamire rákeresel. Az így megadott meta cím lesz a Google-ben a cím (ami weboldaladra, webáruházadra linkel), a leírás pedig az a szöveg, amit a link alatt olvashatnak az érdeklődők.

A meta címkék és a SEO

A keresőoptimalizálás szempontjából a meta címeknek közvetlen, a leírásoknak közvetett jelentőségük van. A címben megadott szavakat, kifejezéseket úgy értékeli a Google, hogy azok fontosak a webáruház adott oldalára nézve. A leírások ugyan nem járulnak hozzá ilyen formában a keresőkben elfoglalt helyekhez, azonban a jól megírt leírások javítják az átkattintási arányt (több ember kattint minőségi, jól elkészített szövegek alapján), ami közvetetten javítja a keresőkben elfoglalt pozíciókat is.

Megjegyezzük, hogy nem kötelező manuálisan megírni mindent, gyakran a generált szövegek is teljesen jók kiindulásnak, de az egyedi, gondosan elkészített szövegeket nem valószínű, hogy felülmúlják.

Ha olyan webshopot szeretne, ahol automatizálható a meta címkék elkészítése, kérje ingyenes ajánlatunkat!

A meta cím (title)

A meta title tehát lehetőleg mindig tartalmazza a kulcsszót, kifejezéseket, amik köré az adott oldalt optimalizálni szeretnéd. Mivel ez webáruházad nem minden aloldalánál ugyanaz a szöveg lesz, így érdemes megvizsgálnunk a legfőbb oldalakat külön-külön, amik a webshopokra jellemzők.

Kezdőoldal

A webshop kezdőoldala általában egy általános bemutatkozást szokott tartalmazni az adott cégről, vállalkozásról, valamint a webáruház témájával kapcsolatban. Néhány fontos szolgáltatás, és a kiemelt termékek találhatók még meg a kezdőoldalon.

Gyakorlatban tehát érdemes úgy megírnod a főoldal meta címét, hogy az érdeklődők (és a Google) egy általános képet kapjanak a webshopról. A cím tartalmazza a fő kulcsszót, kulcsszavakat, legyen minimum 50 karakter, de semmiképpen se legyen több 60 karakternél. Pl. ruha webshop esetén lehet: „Divat webáruház, ruha webshop – CÉGNÉV”.

Kategóriaoldalak

A kategóriaoldalaknál már találkozhatunk az automatizálás lehetőségével. A meta címet lehet itt generálni úgy, hogy a kategória neve lesz a meta cím is. Ha a kategóriák nevei a keresőoptimalizálást figyelembe véve lettek megírva, akkor könnyen lehet, hogy végleges megoldást is jelentenek az így generált szövegek.

Ha újat szeretnél írni, akkor itt is a cél az 50-60 karakteres, kulcsszavas szöveg. Pl. lehet, hogy a ruha webshopban a kategória neve csak annyi, hogy „övek”. Ennek a meta címét mindenképpen érdemes átírni, kibővíteni.

Termékoldalak

Termékoldalak esetén lehet igazán kihasználni az automatizálás nyújtotta lehetőségeket. Amíg kategóriaoldalból maximum néhány tíz szokott lenni általában egy webáruházban, addig termékből lehet több ezer is. Ilyenkor gyakori megoldás, hogy a termék neve lesz a termékoldal meta címe is. Ez különösen előnyös, ha keresőoptimalizált termékneveket használsz.

Egyéb oldalak, blog bejegyzések

A blog bejegyzések meta címe általában maga a cikk címe lesz. Ha figyelsz a SEO-ra, akkor már a cikk címe is optimalizált, így nem kell külön foglalkozni ezzel. Az egyéb oldalak esetén (pl. vásárlási feltételek, szállítási feltételek stb.) nem olyan fontos egyedi címeket készíteni, mivel valószínűleg ezeket az oldalakat a Google nem fogja előre sorolni.

Meta leírások

A leírásoknál is van maximális hosszúság, amit általában 155-160 karakterben szoktak meghatározni. Manapság már ennél hosszabb leírásokat is megjelenít a Google (kb. 320 karakterig), de nem minden esetben. Minimális hosszúság nincs, azonban, ha a Google úgy ítéli meg, hogy túl rövid, vagy nem elég jó az elkészített leírás minősége, akkor könnyen felülírhatja a megjelenített szöveget egy, az oldal tartalmából kivágott szövegrésszel. Ugyanez történik ki nem töltött leírás esetén, a Google saját maga választ egy relevánsnak vélt részletet az oldal tartalmából.

Ennek az automatikus kitöltésnek köszönhetően találkozhatunk olyan meta leírásokkal Google-ben, ami a cookie sáv szövegét tartalmazza releváns tartalom helyett, mivel nincs más tartalom az oldalon.

A meta leírások fő feladata tehát, hogy rávegye a Google-t használó embereket arra, hogy rákattintsanak az oldaladra mutató linkekre, keresési találatokra. Ennek megfelelően úgy kell őket elkészíteni, hogy kattintásra késztessék az embereket.

Egy apró technikai részlet, amire érdemes figyelni, a kulcsszavakat itt is érdemes használni, mivel a Google félkövérrel kiemeli azokat a szavakat a meta leírásban, melyek megegyeznek a felhasználó keresési kifejezésével.

Ha úgy gondolod, hogy van elég tartalom az adott oldalon, akkor hagyhatod a választást a Google számára, és legtöbbször olyan részletet fog kiválasztani, ami tartalmazza a keresési kifejezéseket.

Kezdőoldal

A webáruház főoldal leírására általában egy általános bemutatást szoktak elkészíteni, ami kiemeli a témát, a fő termékeket, valamint a webshop előnyeit, szolgáltatásait. Ide be lehet pl. írni, hogy ingyenes a szállítás, vagy hasonló előnyöket, amit értékelnek a látogatók.

Kategóriaoldalak

A kategóriaoldalak gyakran nem tartalmaznak összefüggő szöveget, hanem csak az egyes termékek vannak felsorolva itt, így mindenképpen érdemes ide saját szövegeket készíteni. A cél, hogy az ide tartozó termékek iránt felkeltsd a kereső emberek figyelmét.

A SEO szempontjából előnyös, ha ezek az oldalak nem csak a termékeket, hanem egy összefüggő szöveges, egyedi bemutatást is tartalmaznak. Ha rendelkezel ilyennel, akkor itt is rábízhatod a megjelenített szöveget a Google-re.

Termékoldalak

Minden egyes termék meta leírását kitölteni a meta címhez hasonló munka lenne. Ilyenkor bevett megoldás a Google-re bízni a döntést, különösen, ha termékeid rendelkeznek egyedi, minőségi termékleírásokkal. Ha a termékoldalakon csak egy kép, ár és két sor leírás szerepel, akkor nehéz lesz abból a Google-nek bármit is kihoznia.

Egyéb oldalak, blog bejegyzések

Blog bejegyzések esetén általában nem az a fontos, hogy eladj valamit az embereknek a meta leírással, hanem az, hogy minél pontosabban írd le a bejegyzés, cikk tartalmát, Amennyiben valaki a Google-ben a linkre kattint, de nem a cikk tartalma nem egyezik meg a Google-ben látott meta leírás tartalmával, akkor könnyen olvasás nélkül továbbáll.

Amikor valaki azt találja a webshop blogban, amire számít, akkor valószínűleg körül fog nézni webshopodban magától is. A cikkekben persze már lehet termékeket, szolgáltatásokat linkelni, bemutatni. Ha már felkeltetted a látogatók érdeklődését, akkor mindent el kell követni, hogy vásárlókká tudd őket konvertálni.

Meta kulcsszavak

Van egy harmadik meta címke csoport is, a meta kulcsszavak. Ezt korábban figyelembe vette a Google, azonban ma már nem használatos semmire, sőt, egyes vélemények szerint akár árthat is oldaladnak, így ezeket soha ne töltsd ki.

Összefoglalás

A meta címkék nem tűnnek nagy dolognak, azonban megfelelő kitöltésüknek jelentős részük lehet egy webáruház sikerében. Ha nulláról kezded, akkor érdemes kintről haladni befelé, a főoldallal kezdve, aztán kategória-, majd termékoldalak. Ennek oka, hogy minél szűkebb egy csoport, valószínűleg annál kevesebben fognak érdeklődni iránta, kisebb sikereket lehet vele elérni.

A meta címkék kitöltése csak egy apró része a teljes keresőoptimalizálásnak, azonban minél több SEO feladatot csinálsz meg webáruházadban, annál előrébb fogsz kerülni a Google keresési találatai között.

Keresőoptimalizált webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!