Reszponzív design előnyei webáruházaknak

4

Manapság már szinte mindenki felismeri az okostelefonos internetezők fontosságát, és tesz azért, hogy webáruháza jól jelenjen meg kisebb méretű kijelzőkön is. Amíg korábban népszerű volt a külön monitorra és külön telefonra készített weboldal (m.valami.hu URL-lel), addig ma már a reszponzív design egyeduralkodónak számít a mobilbarát webáruházak között. Lássuk, minek köszönheti a reszponzív kialakítás szinte töretlen népszerűségét.

Reszponzív design előnyei webáruházaknak

Mi is az a reszponzív design?

A reszponzív design lényege, hogy a webáruház elrendezése, megjelenítése dinamikusan változik a felhasználó kijelző méretének függvényében. Reszponzív webshopok esetén a szövegek, képek, videók mind-mind dinamikusak, akkora méretben jelennek meg, amely optimális a vásárló eszközén. Emellett a gombok, linkek is akkorák, hogy okostelefonon, ujjal is könnyen rájuk lehessen kattintani. A vásárlók rengeteg különböző méretű telefont, tabletet, laptopot, monitort használnak a vásárláshoz, reszponzív design nélkül gyakorlatilag minden egyes méretre külön webshopot kellene készíteni, ha optimális megjelenést, működést szeretnél.

A reszponzív webáruház előnyei

Egy webshopra van csak szükség

Ha külön webáruházat készítesz mobilra és nagy monitorra, akkor az dupla annyi működtetési, karbantartási időt is fog jelenteni. Egyszerű weboldalaknál gyakran nem jelent ez olyan problémát, mivel nagyon ritkán változik csak a honlap tartalma, webáruház esetén azonban akár naponta kerülhetnek fel új termékek, hírek, cikkek, árváltozások, akciók történhetnek. Csak azzal sokkal jobban jársz, ha a két külön webshopra fordított időt egy webáruházra fordítod, és azt javítod, fejleszted inkább.

Az egy webshop alacsonyabb készítési, működési költségeket is fog jelenteni. A működtetésre fordított kevesebb időt is pénzre lehet váltani, de a javítások, fejlesztések egyszeri elvégzésének köszönhetően pénztárcád jelentősen könnyebb lesz. Vannak, akik úgy gondolkoznak, hogy egy webshop elkészítése után úgysem lesz szükség sok ideig fejlesztésekre, azonban gyakorlatban ez nem így működik. Ha a konkurencia fejleszt valamit webshopján, te sem maradhatsz le tőlük. Akkor sem, ha előre nem tervezted a bővülést, fejlesztéseket.

Reszponzív webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Keresőoptimalizálás, SEO

A Google hivatalosan is bejelentette, hogy a weboldalak közötti keresési rangsor felállításánál előnyben részesíti azokat a weboldalakat, webshopokat, melyek reszponzív megjelenéssel rendelkeznek. Ennek oka egyszerű, a Google számára fontos, hogy a felhasználói élmény minél jobb legyen. A legjobb felhasználói élményt pedig a reszponzív design nyújtja az internetezők számára. Ennek megfelelően a keresőoptimalizálás egyik alapja, hogy webáruházad reszponzív legyen.

További közvetett hatása is van a keresőoptimalizálásra a reszponzív designnak. Ilyen pl., hogy amennyiben nincs külön mobilos és asztali webáruházad, a látogatók sem fognak megoszlani köztük, így egy webshopod lesz sok látogatóval, nem két webshop kevesebbel.

A keresőoptimalizálás egyéb teendőit is csak egy helyen kell elvégezni ilyen esetben, ami különösen előnyös a tartalom szempontjából. A Google az egyedi tartalmakat szereti, sőt, előfordulhat, hogy a duplikált tartalmakat egyenesen bünteti. Két külön webshop esetén, ha biztosra akarsz menni, különböző tartalomra lenne szükséged, aminek elkészítése nem kis feladat. Gyakran egy webáruházra való tartalmakat sem tudnak összegyűjteni, elkészíteni a webshop működtetői, így jelentős problémát okozhat még egy webshopot feltölteni egyedi szövegekkel.

Egyszerűbb linképítés

A linképítés a keresőoptimalizálás fontos része, de érdemes külön is kiemelni. A webshop Google-ben elfoglalt helyére jelentős hatással van a webshopra mutató linkek minősége, száma. Ha két külön webáruházad van, akkor eloszlanak a rájuk mutató linkek is, és az általuk szerezett linkerő is feleződik.

Konverziók növelése

Nem elég azonban a látogatókat megszerezni, hanem rá is kell őket venni arra, hogy vásároljanak webáruházadból. Ez a folyamat a konverziók növelése. Erre is kitűnő lehetőséget biztosít a reszponzív kialakítás. Ahogy írtuk, a reszponzív designnak köszönhetően, okostelefonos elrendezésben nagyobbak a gombok, linkek. Ez azt jelenti, hogy aki pl. mobilról keresi fel webshopod, könnyedén ki fogja tudni választani a termékeket, kosárba tudja őket rakni, le tudja adni a rendelését. Minél egyszerűbben megy ez a folyamat, annál több rendelésed lesz.

A közösségi média és a linkek

A mai világban a közösségi média oldalak böngészése teszi ki az internet használat nagy részét. A közösségi médiában egyszerre van jelen rengeteg ember rengeteg különböző eszközről. Külön mobilos és asztali webshop esetén ez azt jelenti, hogy a megosztott linkek, melyek gyakorlatilag új látogatókat jelentenek webáruházadnak, nem biztos, hogy az új látogatóknak megfelelők. Ha valaki mobilról oszt meg egy m.valami linket, mások pedig pl. laptopot használva kattintanak rá, akkor nem optimális élményben lesz részük. Plusz ugyanez igaz fordítva is.

Reszponzív webshop esetén nincs ilyen probléma, ugyanis webáruházad az adott eszköznek megfelelően fog megjelenni, és mindenki ugyanazt a linket osztja meg, ugyanarra a linkre kattint.

A vállalkozás hírnevének növelése

Az első benyomás kiemelten fontos az internet világában. Amikor ismeretlen felhasználó érkezik webshopodra, mindent be kell vetni, hogy jó élménnyel gazdagodjon, hogy emlékezzen vállalkozásodra. Erre kiváló lehetőséget nyújt a reszponzív design, ugyanis biztos lehetsz abban, hogy a látogatók a számukra legjobb elrendezéssel, designnal fogják szembetalálni magukat, aminek köszönhetően jó véleménnyel lesznek cégedről is.

Alacsonyabb visszafordulási arány

A visszafordulási arányt azoknak a felhasználóknak az arányát mutatja meg, akik csak egy aloldalt néznek meg webáruházadon, ahova érkeznek, és továbbkattintás nélkül elhagyják webshopod. Minél magasabb ez az arány, annál rosszabb az webáruházad számára, mivel ezek a látogatók érdemi tevékenység, vásárlás, ajánlatkérés nélkül fogják elhagyni webshopod.

A reszponzív designnal járó legjobb elrendezésnek köszönhetően a design miatt nem fog növekedni a visszafordulási arány.

A visszafordulási arány ráadásul a keresőoptimalizálásra is hatással van, ugyanis a Google figyelembe veszi a weboldalak sorrendjének meghatározásakor.

Összefoglalás

A mai világban már elengedhetetlen, hogy egy webáruház reszponzív designnal legyen elkészítve. A reszponzív designnak csak előnyei vannak, semmilyen hátránnyal nem kell számolnod. Ezek az előnyök többek között a könnyebb és olcsóbb webáruház működtetés, jobb felhasználói élmény, sikeresebb és egyszerűbb keresőoptimalizálás is.

Reszponzív webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!