Hogyan szerezz új vásárlókat webáruházadhoz?

3

Amennyiben webáruházat nyitottál, az első és legnagyobb kihívás az új látogatók webshopodra csábítása, majd ezen látogatók eladásokká történő konvertálása. Ezt a két folyamatot fogjuk részletesen bemutatni cikkünkben.

Látogatók szerzése

Minőségi tartalom

Az egyik leggyakoribb hiba, ha webáruházak másolt termékleírásokat, tartalmat használnak. Ez időmegtakarítást jelent ugyan, viszont a Google (és a többi internetes kereső is) jobban szereti, ha webáruházad egyedi termékleírásokat, szövegetek tartalmaz, az ilyen webshopokat részesíti előnyben.

A minőségi tartalomhoz nem csak ez tartozik hozzá, hanem egy egyéni blog is, mely jó hatással van a webáruház keresőoptimalizálására (SEO) is, és egyéni látogatókat is hozhat, akik érdeklődnek a téma iránt, és esetlegesen a későbbiekben vásárolni fognak termékeid közül.

Webáruház keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás lassú marketing folyamat, de hatékonysága megkérdőjelezhetetlen. A webáruházak keresőoptimalizálásáról itt írtunk bővebben.

Email marketing

Az internetes keresőkből érkező látogatók mellett jó megoldás egy hírlevél lista használata. Aki szeretne, erre feliratkozhat, régi vásárlók, vagy akár csak látogatók, akikhez később könnyen tudsz ajánlatokat, új termékeket eljuttatni egy egyszerű email segítségével.

Közösségi média

A Facebook (és kisebb mértékben a Twitter és a Google+) elterjedésének köszönhetően gyorsan, könnyen lehet sok emberhez eljuttatni webshopod. Érdemes mindegyik közösségi média oldalon (de legfőképpen Facebookon) profilt létrehoznod webáruházad számára, és folyamatos, aktív jelenléttel alátámasztani, hogy megéri nálad vásárolni. Itt tudsz új termékekről, akciókról hírt eljuttatni minden érdeklődő számára anélkül, hogy nekik keresniük kelljen.

Ár összehasonlító oldalak

Amennyiben olyan terméket árusítasz, melyeket több más cég is, érdemes beregisztrálni néhány ár összehasonlító oldalra. Ki tudod emelni az extra ajánlataidat (pl. ingyenes szállítás, akciók), és a vásárlók, akik rákeresnek, hogy melyik webshopban mennyibe kerül a termék, egyből eljuthatnak oldaladra. Emellett az ilyen oldalakon véleményeket is hagyhatnak, vagy osztályozhatják az általad nyújtott szolgáltatásokat, így ha minőségi szolgáltatással áll vásárlóid rendelkezésére, akkor ezt mutatni fogja az ár összehasonlító oldalon kapott jó értékelés, mely több vásárlóhoz vezethet.

Google Adwords

A Google Adwords egy olyan fizetős hirdetési lehetőség, ahol az egyes látogató után kell fizetned, akik az Adwords segítségével jutottak el webshopodra. Előnye, hogy csak akkor kell fizetned, ha valaki meglátogatja oldalad.

Webáruház látogatóinak vásárlókká konvertálása

Webáruház termékeinek részletes bemutatása

Ha az előbbi módszerek valamelyike után megérkezett a látogató az oldaladra, meg kell győznöd, hogy vásároljon is. Az egyik legfontosabb dolog, hogy a termékek, szolgáltatások, amiket árusítasz, megfelelően legyenek bemutatva. Ebbe beletartozik a részletes leírás, a magas felbontású, több szögből készült képek, esetlegesen videó a termékekről működés közben. A vásárlók szeretnek biztosak lenni abban, hogy azt kapják, amit megrendelnek.

A termékek bemutatásába beletartozik egy „vélemények” fül kialakítása is, ahol korábbi vásárlók oszthatják meg tapasztalataikat, véleményüket a már megvásárolt termékről. Ez ösztönzi az új látogatókat arra, hogy vásároljanak a termékekből, mert tudják, hogy mire számíthatnak.

Milyen legyen egy jól felépített webáruház termék oldala?

Webshop kialakítása, működése

Hiába árulsz kiváló termékeket, ha azokat körülményes megrendelni. Törekedni kell arra, hogy a vásárlási folyamat egyszerű, jól követhető legyen. Nem mindenki szeret pl. regisztrációval vásárolni, érdemes a regisztráció nélküli vásárlás lehetőségét felajánlani. A termékek kosárba rakása egy kattintással történjen, a kosár könnyen elérhető legyen a webshop minden oldaláról, a fizetési folyamat egyszerűen menjen.

Mobilbarát webáruház kialakítás

A mobilbarát kialakítás reszponzív webdizájnt jelent. A Google előnyben részesíti keresőoptimalizálás szempontjából, emellett az okos telefonok elterjedésének köszönhetően egyre többen vásárolnak mobilról, melyet jelentősen könnyít, ha webshopod optimalizálva van a készülékre.

Mobilbarát webáruház készítés

Fizetési és szállítási lehetőségek

Amennyiben lehetőséged van rá, érdemes mindenfajta fizetési és szállítási lehetőséged ajánlanod. Ha egy potenciális vásárló eljut addig a vásárlási folyamatban, hogy fizetne/kiválasztaná a számára megfelelő szállítási lehetőséget, de nincs az az opció, amit szeretne, könnyen lehet, hogy nem választ másikat, hanem vásárlás nélkül tovább áll.

A fizetési lehetőségeknél biztosítanod kell a vásárlókat arról, hogy pénzük jó kezekben van. Amennyiben megjeleníted partnereid nevét, logóját, akkor tudni fogják, hogy fizetésük milyen rendszeren megy majd keresztül.

 

Amint látható, nem egyszerű új vásárlókat szerezni webshopodhoz, azonban ha az előző tanácsokat megfogadod, nagyobb eséllyel fogsz tudni egyről a kettőre lépni.

Vissza a listába!