Mi az a Facebook webáruház és hogyan használjuk ki?

3

A közösségi média jelenlét ma már minden webáruház, sőt, vállalkozás számára elengedhetetlen. Az ilyen oldalak között a Facebook a piacvezető, a legtöbben ezt használják. Ezt lehet kihasználni a Facebook saját webáruházas felületével is.

Miért jó a Facebook webáruház?

Azok a cégek, akik rendszeresen használják a közösségi médiát, valószínűleg rendelkeznek már egy jól kiépült bázissal, akik rendszeresen olvassák, követik őket. Ezt a bázist lehet kihasználni egy Facebook webáruházzal. Az emberek szeretnek minél könnyebben, gyorsabban vásárolni az interneten keresztül, és amúgy is rengeteg időt töltenek Facebookon, a két dolgot össze lehet kötni, és a Facebook felületén lehet nekik termékeket eladni.

Az itt létrehozott webshop felület segítségével közvetlenül el tudjuk érni azokat az embereket, akik érdeklődnek cégünk, termékeink iránt. Az itt történő fizetésre egyelőre csak az USA területén van lehetőség, azonban a termékeinket feltölthetjük, az árakat is megjeleníthetjük, és az érdeklődőket a már meglévő, különálló webáruházunkhoz irányíthatjuk, ahol a vásárlás folyamata lezajlik majd.

Ennek megfelelően tehát a különálló webáruházat és a Facebook felületén létrehozottat összehangolva tudunk még több vevőt szerezni, eladást generálni.

Tippek sikeres Facebook webáruházhoz

Természetesen nem elég csak létrehozni egy ilyen boltot, hanem fel kell építeni azt is, hogyan fogjuk működtetni. Úgy kell erre gondolni, mintha egyéni webáruházat csináltatnánk, reklámozni kell, látogatókat szerezni, majd ezeket a látogatókat vásárlókká kell konvertálni. Itt sincs ez másképp.

Hirdetések

A Facebook felületén lehetőség van célzott reklámok elhelyezésére. A hirdetések költsége attól függ, hogy hányan kattintanak az adott hirdetésre (be lehet állítani megjelenés-alapúra is), olyan emberek számára tudjuk őket megjeleníteni, akiket a legnagyobb valószínűséggel érdekelnek termékeink, szolgáltatásaink.

Megosztások elősegítése

Akik eljutnak a termékeinkhez, azoknak minél egyszerűbb módot kell biztosítani arra, hogy meg tudják osztani azokat, vagy akár az egész webáruházas felületet. Ennek segítségével még több emebrhez tudunk eljutni, és fizetnünk sem kell érte, mint a hirdetések esetén. Emellett azok az ajánlások, lájkok, melyek ismerősöktől, barátoktól jönnek, sokkal hitelesebbek, mint a reklámok. Mindenki szívesebben vásárol olyan helyen, ahol ismerőseik jó tapasztalatokat szereztek.

Promóciók, akciók

Akik rendelkeznek már saját, különálló webshoppal, tudják, hogy a vásárlók szeretik a kedvezményeket, akciókat. Nincs ez másképp a Facebook webáruház felületén sem. Ha rendszeresen tartunk leárazásokat, promóciókat, akkor ezzel több eladást tudunk generálni, valamint az emberek is szívesebben osztják meg egymásnak a termékeinket.

Rendszeres frissítések

Sok különálló webáruház csinálja azt, hogy feltöltik a termékeiket induláskor, és hosszú ideig nem változtatnak semmit. A közösségi média világában (sőt, általában a különálló webshopok esetén sem) ez nem jó megoldás. Itt szükség van a rendszeres, friss termékekre, leírásokra, valamint az új, minőségi képekre. Mindezek mellett kell találni kreatív módokat arra, hogy megjelenítsük termékeinket.

Ezek a frissítések ne csak annyiból álljanak, hogy „vásároljátok meg”, hanem be kell mutatni az egyes termékeket, milyen előnyeik vannak, mire lehet őket használni, miért lesz jó a vásárlónak, ha beszerez belőlük egyet.

Amit még előtérbe kell helyezni, a korábbi vásárlók kommentjeinek megjelenítése. Ezek alapján tudni fogja az új látogató, hogy megbízható bolttal van dolga, szívesebben fog nálunk vásárolni.

Összefoglalás

A Facebook webáruház része, összehangolva különálló webshopunkkal, kiváló megoldás arra, hogy több emberhez juttassuk el vállalkozásunkat a közösségi média segítségével. Mivel az emberek, akik rendszeresen használják a Facebookot, sok időt töltenek el az oldalon, ezért böngészés közben egyből értesülhetnek termékeinkről, szolgáltatásainkról, anélkül, hogy el kellene hagyniuk kedvenc honlapjukat hozzá.

Vissza a listába!