Mi az a Facebook Marketplace és hogy működik?

3

A Facebook Marketplace a Facebook azon része, ahol termékeket lehet eladni/megvásárolni helyi szinten. Mivel a Facebook csoportokban mindig is működött ez az adok-veszek, így a vállalatnál úgy gondolták, megkönnyítik ezeket a folyamatokat egy saját felülettel, melyet kifejezetten erre a célra fejlesztettek ki. Ez lett a Marketplace. Fejlesztése nem állt meg az elkészítéssel, folyamatosan vezetnek be további újdonságokat, valamint teszik lehetővé egyre több országban (Magyarországon is használható már).

Hogyan működik a Facebook Marketplace?

Aki eladni akar, csak feltölti az eladásra kívánt terméket, egy rövid leírást hozzá, valamint mellékel néhány képet. A termék lehet gyakorlatilag bármi, árulhatók itt autók, ruhák, videojátékok.

Aki vásárolni akar, még könnyebb dolga van, csak megnyitja az alkalmazást, beírja, hogy mit keres, és az app mutatja számára, hogy a közelében milyen lehetőségei vannak megvásárolni azt, majd fel tudja keresni egy üzenettel az eladót.

A tranzakció része az üzletnek a Facebookon kívül történik, tehát a Marketplace egyfajta közvetítőként működik a két fél között, hogy egymásra találjanak.

Ránézésre tehát olyan a Marketplace, mint egy általános, helyi adok-veszek honlap, előnye azonban, hogy mindenki láthatja a másik Facebook profilját, ezzel is elősegítve a megbízhatóságot, nem csak név nélküli emberekkel kell üzletelni, valamint a Facebook Messenger segítségével lehet könnyen kommunikálni egymással.

Milyen előnyei vannak?

Az egyik legnagyobb előnye, ami általában minden Facebookhoz kapcsolható alkalmazásnak, hogy az emberek általában sok időt töltenek el az oldalon, kommunikálnak egymással, termékeket keresnek. Ezt az aktivitást lehet kihasználni azoknak, akik eladni szeretnének dolgokat a környezetükben.

Korábban az egyes zárt csoportokban mindent lehetet árulni gyakorlatilag, olyan dolgokat is, amik nem felelnek meg a Facebook szabályzatának, helyette most van egy egységes felület, amik a Facebook ellenőrizni tud, és sokkal könnyebb a használata a vásárlás résztvevői számára.

Tippek eladáshoz

Minőségi képek

Ahogy az internetes árusítás többi fajtájához, a Facebook Marketplace kihasználásához is szükség van a minőségi képekre a termékekről. Nem kell profi képekre gondolni, de mindenképpen érdemes néhány alapszabályt betartani, hogy kiemelkedj a tömegből. Ez gyakorlatban a következőket jelenti:

  • Ne legyen a termékképek hátterében semmi felesleges dolog.
  • Legyen egy teljes kép az egész termékről, a részleteket külön képeken meg lehet jeleníteni, ha szükség van rá.
  • Ne csak egy képet tölts fel, hanem mindenképpen többet, kihangsúlyozva a fontos részleteket.
  • Használj rendes megvilágítást.
  • Saját képeket használj, soha ne általános, internetről letöltött képet arról, amit árusítasz. A vásárlók arra kíváncsiak, hogy pontosan mit kapnak vásárláskor.

Hirdess drágán, és készülj fel az alkudozásra

Mivel nem webáruházról van szó, és nem lehet néhány kattintással megvásárolni a termékeket, így a vásárlók gyakran megpróbálnak majd alkudozni. Erre fel kell készülni pl. azzal, hogy kicsit magasabb áron hirdeted a termékeket, mint amennyiért hajlandó lennél megválni tőlük.

Minden termékedet külön hirdesd

Sokkal gyorsabb egy helyre feltölteni minden képet, megadni egy általános leírást, mint külön feltölteni mindent, amit fel szeretnél tölteni. A vásárlók azonban nem fogják végignézni az egy termékhez feltöltött képeket, ha nem kelti fel elsőre a figyelmüket. Pont emiatt kell minden terméket külön feltölteni, saját képekkel, hogy könnyebben rá lehessen találni minden egyes termékre.

A Facebook profil rendbetétele

Ahogy írtuk korábban a cikkben, az eladó profilja különösen fontos az eladáshoz. Itt nem csak egy külön erre a célra elkészített profilt lát a vásárló, mint egyéb apróhirdetés oldalon, hanem egy Facebook profilt. Ennek megfelelően úgy kell kialakítani a profilt, hogy az megbízható ember benyomását keltse, mivel ez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a vásárlók megbízzanak annyira benned, hogy tőled vásárolnak.

Összefoglalás

Nem mindenki akar webáruházban árusítani, főleg, ha nem nagyban szeretné az internetes kereskedelmet folytatni, hanem csak egyes saját dolgokat szeretne eladni. Ezt rengeteg egyéni adok-veszek honlap használja ki már régóta. Ebbe a versenybe szállt be a Facebook saját alkalmazásával, aminek érdemes egy lehetőséget adni, ha el akarsz kezdeni az interneten árulni dolgokat.

Vissza a listába!