Milyen webáruházat érdemes nyitni?

4

Webáruházat szeretnél nyitni, de nem tudod, hogy milyen úton indulj el? Van már webshop ötleted, de nem tudod, hogy mennyire lesz kereslet a kiválasztott termékekre? Cikkünkben azt fogjuk bemutatni, milyen szempontokat vegyél figyelembe, hogy tudod kitalálni, milyen webáruházat csinálj.

Termékek kiválasztásának különböző lehetőségei

  • Kulcsszó keresés alapján: Ha az árult termékeidet az internetes keresések alapján választod ki, akkor könnyebben fog menni később a keresőoptimalizálás. A módszer lényege, hogy olyan termékeket kell találnod, melyre sokan keresnek, de kicsi a konkurencia. Ez a lehetőség különösen jól jöhet dropshipping webáruház nyitásakor, mert az általában kis haszonnal jár termékenként, így nem tudsz majd elég sok erőforrást marketingre fordítani.
  • Érdekes és egyedi márka kiépítése: Egy saját márka kiépítése azzal jár, hogy a potenciális vásárlókat minél jobban meg kell tudnod érteni, fel kell térképezni, hogy mi az, amire szükségük lesz. Ha olyan termékeket választasz, ahol nagy a verseny, akkor valami egyedit, akár saját kézzel készített termékeket kell kitalálnod.
  • Betörés egy hiányos piacra: Az egyik legjobb módja sikeres webshop indításának, ha olyan területet fogsz lefedni, amire kereslet van, de kevés az ajánlott minőségi megoldás.
  • Tartozékok szenvedélyhez, hobbihoz: Vásárlók általában többet hajlandók költeni olyan dolgokra, amiket szívesen csinálnak. Ha találsz, egy olyan hobbit, sportot, időtöltést, amit sokan szeretnek, de kevés olyan webshop van, mely kiszolgálja őket, ez egy jó megoldás lehet.
  • Tartozékok saját szenvedélyhez, hobbihoz: Ha valamilyen saját hobbid van, amihez értesz, és szereted csinálni, és tudod, hogy nincs megfelelő kínálat hozzá, érdemes elgondolkodni azon, hogy a hiánycikkeket kezded el árusítani. Természetesen, ha olyan időtöltésről van szó, amit nagyon kevesen folytatnak, akkor nem biztos, hogy lesz hozzá elég nagy célközönség, szóval ezt is figyelembe kell venni.
  • Újdonságok forgalmazása: Valamilyen új termékek felfedezése és forgalmazása az egyik olyan termékfajta, mely legnagyobb hatással járhat. A lényege, hogy ha találsz valamit, ami pl. külföldön elterjed, vagy nemrég lett kitalálva, de nincs még sehol árusítva, akkor ezeket kezded el itthon forgalmazni. Mivel te leszel az első, aki ilyen termékeket árul, így az internetes keresők (Google) a te webshopod fogják először megtalálni, ami nagyon jó hatással lesz a keresőoptimalizálásra (SEO).

Most már tudod, hogy milyen kategóriákba tudod sorolni a termékeket, a következő lépés, hogy honnan tudsz ötleteket találni. A legkézenfekvőbb megoldás természetesen az internet használata. Ha jó ötletet találsz, minden alkalommal írd fel.

Ötletek szerzése

  • Saját ötletek, saját problémák megoldása: Ha van valami olyan problémád, amire nem találsz megoldást, és úgy gondolod, hogy más is járhat hasonló cipőben, akkor érdemes azt feltérképezni
  • Közeli boltok, áruházak, helyi újságok: A következő lehetőség környezeted vizsgálata, hogy mi az, amilyen vállalkozás működik, de interneten nem elterjedt, vagy mi az, ami egyáltalán nem működik.
  • Internetes fórumok: Különböző internetes fórumokon összegyűlnek azok az emberek, akiket az adott témák érdeklik, és megbeszélik élményeiket, problémáikat. Innen tudsz ötletet meríteni, ha sok embernek nincs megfelelő szolgáltatás, termékek, elkezdheted azok árusítását.
  • Pinterest: A Pinterest az egyik leggyorsabban növekvő közösségi média portál. A friss trendeket, újdonságokat tudod megtalálni rajta.
  • Egyéb közösségi média: Ide tartozik a Facebook, Instagram, Twitter. A különböző „hashtag”-eket böngészve találhatsz olyan ötleteket, melyek sokakat mozgatnak meg.
  • Külföldi áruházak: Az Amazon, eBay, Kickstarter, Aliexpress stb. böngészésével találhatsz termékeket, ötleteket, melyek most népszerűek, de esetlegesen hazánkban még nem elterjedtek.

A termék kiválasztása

A feljegyzett ötletek után a következő lépés a megfelelő termék kiválasztása. Ez nem egy egzakt tudomány, a lényeg, hogy a szerinted legjobbat kell kiválasztanod. Erre mutatunk pár dolgot, ami segítségedre lehet:

  • Google keresés: a kiválasztott termékre keresés után feltérképezheted konkurenciád, hogy árulják mások ezeket a termékeket, milyen áron.
  • Kulcsszó keresés: A Google Adwords kulcsszó tervezőjének segítségével felmérheted a keresések számát hasonló termékekre, és a versenyt, amire számíthatsz.

Amiket vegyél figyelembe kiválasztáskor:

  • A piac mérete: Nem könnyű meghatározni, de egy körülbelüli értéket be tudsz lőni kezdés előtt, hogy hányan lehetnek, akiket érdekelni fognak termékeid.
  • Konkurencia feltérképezése: Te leszel az első ezen a területen? Tudsz jobbat ajánlani, mint az eddigi vállalkozások, akik hasonló témában utaznak?
  • Szezonális, csökkenő, stabil vagy növekvő piac?
  • Elérhetők termékeid a közelben? Pl. ha valamit nem tudnak emberek megvásárolni a közelben, akkor keresnek interneten. Azonban ha olyan terméket árusítanál, ami mindenhol könnyen beszerezhető boltból, akkor lehet, hogy inkább azt választják többen.
  • Kik fognak nálad vásárolni? Ha fiatalok számára árusítasz termékeket, előfordulhat, hogy még nem használhatnak bankkártyád, ha öregek számára, akkor nem értenek a számítógéphez, internethez annyira.
  • Várható eladási árak meghatározása
  • A termékek mérete és súlya: Ezeknek a szállítási költségekkor lesz jelentősége, úgyhogy megéri előre gondolkodni. Mivel minél olcsóbb szállítást várnak el a vásárlók, így ha ingyenes szállítást vállalsz, neked kell fizetni ezeket a költségeket, ami nehéz termékeknél jelentős kiadás lehet.
  • Gyorsan használódó-e a termék: Ha a vásárlók gyorsan elhasználják a termékeket, akkor többször visszatérhetnek vásárolni, így nem kell olyan sok új vásárlód szerezned folyamatosan.
  • Törvények, szabályok, korlátozások az adott termékekre vonatkozóan

A termékek előállítása, beszerzése

Az adott termék függvényében tudod kiválasztani, hogy fogod azt beszerezni. Erre lehetőségek:

  • saját magad készíted el őket (olcsó, de ha növekszik a vállalkozás, valahogy meg kell oldani nagyüzemi előállításukat)
  • valaki legyártja neked (lehet belföldi vagy külföldi is, olcsó, de cserébe nagy tételben kell megvásárolni a termékeket)
  • nagykereskedelmi beszerzés (olcsó, de nem egyedi termékek, nagy tételben kell szintén megvásárolni)
  • dropshipping (erről a linken írtunk bővebben)

Amint látható, nem egyszerű kitalálni, milyen webáruházat indíts, viszont ha megfogadod tanácsainkat, figyelembe veszed az itt leírt dolgokat, akkor közelebb kerülhetsz ahhoz, hogy a megfelelő termékeket kezdd el árusítani.

Vissza a listába!