Hogyan indíts webáruházat fizikai üzlet, bolt mellett?

4

Az internetes kereskedelem jelentősen átalakítja a vásárlási szokásokat, így egyre több vállalkozás gondolja úgy, hogy ideje webáruházat készíttetne. A webáruházak előnyeiről vállalkozások számára már írtunk korábban, ebben a cikkben arról lesz szó, hogyan lehet váltani, mire kell figyelni, ha offline vállalkozásod, fizikai üzleted mellett webáruházat szeretnél indítani.

Hogyan indíts webáruházat fizikai üzlet, bolt mellett?

Ne zárd be fizikai üzletedet

Az első kérdés gyakran az, hogy érdemes-e megtartani a fizikai boltot, üzletet a webáruház indítása után is. Az esetek többségében a jó megoldás a fizikai üzlet megtartása, különösen akkor, ha az nyereségesen működik. Egy sikeres webáruház nem készül el egyik napról a másikra, és ha el is készül, gyakran idő, amíg a látogatók, vásárlók megérkeznek, lehet rájuk számítani. Ebben a kezdeti időszakban különösen jól jön, ha fizikai boltod bevételt hoz.

A működő fizikai üzlet előnyt jelenthet a szállítási lehetőségeknél is, ugyanis ha üzleted népszerű helyen, vagy pl. egy városban található, akkor biztosan lesznek olyan webáruházas vásárlók, akik a házhoz szállítás helyett a személyes csomagátvételt fogják választani, hogy előbb hozzá tudjanak jutni a megrendelt termékekhez. Ezt pedig könnyedén le lehet bonyolítani egy üzletben.

A webáruház kiválasztása

A webáruház készítésével kapcsolatban az első feladat, hogy eldöntsd, saját webáruházat szeretnél készíttetni, vagy webáruházat szeretnél bérelni. Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai is, de ha hosszú távra tervezel, vagy ha speciális igényeid vannak, akkor valószínűleg az egyedi webáruházzal jobban fogsz járni.

Egyedi webdesign

Az egyedi design elengedhetetlen manapság, ha sikeres webshopot szeretnél. Webáruház bérlés esetén általában az egyedi design feláras szokott lenni, ráadásul elég magas árakkal, webáruház készítés során azonban, pl. a mi is az InfoNetfort Kft-nél, egyedi designt készítenek minden egyes webáruházhoz.

Az egyedi design hasonlóan működik, mint a fizikai üzletek kialakítása, esztétikussága. Ahogy élőben, úgy az interneten is jóval kevesebben fogják üzletedet látogatni, ha az nem megfelelően van kialakítva. A design elkészítésébe nem csak a logó és a színvilág tartozik bele, hanem a webshop menüjének, navigációnak a megtervezése és elkészítése is. Ha nem találják meg a látogatók a termékeket, akkor nem is fogják megvásárolni azokat.

Ha webáruházat szeretne készíttetni vállalkozásának, keressen minket!

Mobilbarát, reszponzív kialakítás

A reszponzív webáruházak lényege, hogy a reszponzív designnak köszönhetően a webshop minden eszközön egyformán jól jelenjen meg, könnyen használható legyen. Ha webáruházad nem mobilbarát, akkor nagy valószínűség szerint lemondhatsz azokról a vásárlókról, akik okostelefont vagy tabletet használnak online vásárláshoz.

A termékoldalak kialakítása

A webáruházak és a fizikai üzletek közötti legnagyobb különbséget az jelenti, hogy online nem tudják az érdeklődők megfogni, megtapintani, közelről szemügyre venni a termékeket. A vásárlás előtt csak a termékoldalak állnak rendelkezésre, így a feladat, hogy a termékoldalak úgy legyenek kialakítva, hogy minden szükséges információt tartalmazzanak.

Ezek az információk általában a termék részletes leírása, méretei, jellemzői, ára és a termékek képei is. A kiváló minőségű képek elengedhetetlenek, ugyanis általában a képek számítanak legjobban a vásárlás előtt álló látogatók számára.

Digitális marketing

Ha vállalkozásod helyi, regionális szinten működik, akkor könnyen lehet, hogy egyáltalán nem kell marketingre költened, az ismertség, a szűkebb közösségek segítségével meg van oldva az új vásárlók szerzése. Az interneten azonban sokkal nehezebb dolgod lesz.

Mivel az egész ország területéről tudnak vásárolni az emberek, így országos marketingre lesz szükséged, ráadásul konkurencia is az egész ország területéről lehet.

A digitális marketing egyik legkedveltebb formája az e-mail marketing, a hírlevelek. E-mail marketinget lehet működtetni fizikai üzletek esetén is, de igazán kihasználni akkor tudod, ha elkészül webáruházad. Ha még nem gyűjtöd az ügyfelek, érdeklődők e-mail címét, érdemes nekiállnod, akkor is, ha a webáruház készítés még csak tervben van. A webáruház elindítása után egy kiküldött hírlevéllel azonnal látogatókat tudsz szerezni.

A keresőoptimalizálás, SEO

Az egyik legnagyobb különbséget az offline és az online boltok között a keresőoptimalizálás jelenti. A SEO-nak nincs offline megfelelője, azokat a folyamatokat, javításokat jelenti, melyek segítségével webáruházad előrébb tud kerülni az internetes keresők, pl. a Google találatai között. Ez ugyan a digitális marketing megoldások közé tartozik, de mindenképpen érdemes kiemelni, ugyanis keresőoptimalizálás nélkül szinte lehetetlen manapság profittermelő webáruházat üzemeltetni.

A vásárlók jelentős része a Google segítségével keres rá azokra a termékekre, amelyek érdeklik. Ha a te webáruházad nem jelenik majd meg a releváns keresési kifejezésekre a Google első oldalán, akkor fizetett hirdetésekre lesz szükséged, ha látogatókat szeretnél.

A keresőoptimalizálás része a tartalommarketing is. Lényege, hogy olyan minőségi tartalmakat, cikkeket, videókat kell készíteni, melyek segítségével látogatókat lehet szerezni webshopodra, valamint segíteni lehet az eladásokat.

A kommunikáció fontossága

Ahogy fizikai üzletek esetén, úgy az online kereskedelem világában is kiemelten fontos a vásárlókkal történő kommunikáció. Az interneten azonban sokkal nehezebb dolgod van, ha webshopod látogatóival, érdeklődőivel szeretnél kapcsolatot kialakítani.

Amire mindenképpen szükséged lesz, hogy webshopod felületén jelenítsd meg elérhetőségeidet, hogy akinek kérdése van, minél könnyebben tudjon veled kapcsolatba lépni. Manapság azonban ez már nem biztos, hogy elegendő, hanem érdemes kihasználni a közösségi média előnyeit is.

A közösségi média, elsősorban a Facebook az a weboldal, ahol az emberek szabadidejük jelentős részét töltik. Ha sikeres webshopot akarsz, akkor szükséged lesz céges Facebook profilra, és rendszeresen kell kommunikálnod Facebookon az érdeklődőkkel, vásárlókkal.

Raktárkészlet, készletkezelés

Ha fizikai üzlettel rendelkezel, akkor valószínűleg már termékeid és raktárhelyiséged is van, így nem kell erre külön költeni, ha webshopot indítanál. A webáruházak előnye, hogy összeköthetők a készletkezelő rendszerekkel, vagy ha még nem volt ilyened korábban, akkor a webshopon belül elvégezhető a készletkezelés is, így mindig tudni fogod, hogy melyik termékből mennyi áll rendelkezésedre, mikor kell újakat készíteni, beszerezni.

A szállítás

Fizikai üzletek, boltok esetén általában nincs szükség arra, hogy a termékeket eljuttasd a vásárlókhoz, ugyanis a vásárlók befáradnak boltodba, ha vásárolni szeretnének. Webáruházas kereskedelem esetén azonban a megrendelések nagy részét ki kell szállítani a vásárlók számára.

Szerencsére ezt nem saját magadnak kell megoldanod, hanem kapcsolatot lehet kialakítani futárszolgálatokkal, akiknek a feladata a csomagok kézbesítése lesz, természetesen díjazás fejében.

Összefoglalás

Egyre több olyan vállalkozás van, amely az offline jelenlét mellett webáruház készítésén gondolkodik. Vannak ugyan hasonlóságok a két kereskedelmi forma között, azonban webshop indítása előtt érdemes megtervezni magát a webáruházat, és a marketing megoldásokat, melyek segítségével látogatókat, vásárlókat lehet szerezni.

Ha webáruházat szeretne készíttetni vállalkozásának, keressen minket!

Vissza a listába!