A webáruházak előnyei vállalkozások számára

4

Az internetes kereskedelem a virágkorát éli manapság, és valószínűleg népszerűségének növekedése nem fog megállni ezen a ponton, hanem várhatóan tovább emelkedik majd. Mivel a vásárlók körében rendkívül népszerű a webshopokból történő rendelés, így azok a cégek is elgondolkodhatnak egy webáruház indításán, melyek csak fizikai bolttal, üzlettel rendelkeznek. Cikkünkben azt fogjuk megvizsgálni, hogy milyen előnyei vannak egy webshopnak a fizikai üzlet mellé/helyett.

A webáruházak előnyei vállalkozások számára

A vásárlók igényeinek kielégítése

A kereskedők legfontosabb feladata, hogy azt csinálják, amit a vásárlók szeretnének. Manapság a fejlett országok vásárlóinak több mint 60%-a az internetet is használja vásárlásra, rendelésre, információszerzésre. Mivel akár otthonról is meg tudnak rendelni mindent, amire szükségük van, sokan nem fáradnak már be a legközelebbi boltba sem, hanem megrendelik a termékeket, és azokat kiszállítják nekik.

Ha csak fizikai bolttal rendelkezel, és a közeli vásárlók elkezdenek az internetről rendelni maguknak termékeket, akkor könnyen elveszítheted őket. Saját honlap, webshop nélkül viszont nehezen fogsz tudni helyettük új ügyfeleket szerezni, vagy a korábbi vásárlókat megtartani, ami bevételkieséshez vezethet.

Ha webáruházat szeretne készíttetni vállalkozásának, keressen minket!

Új vásárlók szerzése

Ahogy írtuk az előző fejezetben is, egy webáruházzal olyan vásárlókat, ügyfeleket tudsz találni, akik webshop nélkül talán soha nem hallottak volna cégedről. Ha vállalkozásod jól működik, akkor egy idő után nehezen tudsz csak új vásárlókhoz jutni, mivel elfogynak az emberek boltod környezetében. Ilyenkor általában két lehetőség áll rendelkezésedre:

  • Bolt nyitása másik városban, területen
  • Webáruház indítása

Ezek közül valószínűleg a webshop indítása jár kevesebb költséggel (a következő fejezetben bővebben tárgyaljuk ezt a témát), valamint sokkal nagyobb területet tudsz vele lefedni, mivel akár az egész ország területéről – sőt, más országokból is, ha megszervezed – érkezhetnek rendelések.

Természetesen nem elég csak elindítani a webshopot, hanem el is kell érni, hogy az érdeklődők rátaláljanak, amihez keresőoptimalizálásra, hirdetésekre lesz szükség. Ezek megfelelő használata, alkalmazása azonban sokkal több új vásárlót hozhat, mint egy marketing kampány céged vonzáskörzetében.

Alacsonyabb indítási, működtetési költségek

Sok olyan vállalkozás indul manapság, amely egyáltalán nem rendelkezik fizikai bolttal, csak webshoppal. Ennek az oka egészen egyszerű: olcsóbb elindítani, működtetni egy webáruházat, mint egy üzlettel rendelkező boltot, vállalkozást. Kevesebb alkalmazottra van szükség, nem kell üzletet bérelni, valamint nincs szükség olyan nagy raktárhelyiségre, mint egy fizikai bolt esetén.

Ha már rendelkezel üzlettel, akkor még könnyebb dolgod van: a raktár, az alkalmazottak, és az üzlethelyiség is valószínűleg adott számodra, így ezek nem jelentenek plusz költséget. Akkor kell csak több dolgozót foglalkoztatni, ha a webshop befut, és nagyon sok rendelés jön be naponta. Kezdetben valószínűleg a rendelések feldolgozását, a termékek csomagolását minimális plusz ráfordítással meg tudod oldani.

Folyamatos rendelkezésre állás

A fizikai boltok egyik legnagyobb hátránya (a távolságok mellett) a nyitvatartási idő. Csak akkor tudnak az emberek vásárolni, amikor nyitva van az üzleted. Ez általában napi 8-10 órát jelent, hétvégén pedig sokkal kevesebbet. Webáruházak esetén ilyen probléma nem áll fenn, ugyanis bármikor elérhető a vásárlók számára. A kiszállítás természetesen eltarthat néhány napig, azonban aki vasárnap este szeretne megrendelni valamit, webshopodban megteheti.

Itt természetesen nem csak a vásárlásokra kell gondolni, hanem az egyéb információkra is. Ha nincs webshopod, akkor információt is csak munkaidőben tudnak kérni az érdeklődők, azonban, ha webáruházad hasznos, minőségi tartalommal töltöd fel, akkor azt megtalálhatják az emberek bármikor. Itt olyan dolgokra kell gondolni, mint az egyes termékek jellemzői, működése, tulajdonságai stb. Ezek a leírások rengeteget segíthetnek abban, hogy az érdeklődők nálad találják meg az információkat, amikre a vásárláshoz szükségük van. Ha nem is vásárolnak egyből tőled, akkor is megismerkednek cégeddel, webshopoddal, és később szívesebben rendelnek tőled, ha látják, hogy rendszeresen hasznos információkat találnak meg webshopodon, weboldaladon.

Vásárlási szokások megfigyelése, használata

A webshop tökéletes megoldás arra, hogy információkat gyűjt az emberek vásárlási szokásairól. Itt olyan dolgokra gondolunk, mint pl. az egyes termékek szezonja, milyen termékeket vásárolnak egyszerre emberek stb. Gyakorlatilag a hasznos statisztikák száma végtelen, melyeket aztán fel tudsz használni a bevételeid növelésére. Pl. a gyakran együtt vásárolt termékeket meg jeleníteni egy helyen, az szezonális terméket jobban ki tudod emelni webshopod felületén, amikor nagyobb rá a kereslet stb. Ezek a megoldások nem csak neked segítenek az eladásoknál, hanem jelentősen megkönnyítik a vásárlók életét is, ugyanis nem kell perceket tölteniük a kereséssel, hanem gyorsan meg tudják rendelni, amire szükségük van.

Nem csak általánosságban jó a szokások megfigyelése, hanem konkrétan vásárlónként is. Ha tudod, hogy egy vásárló milyen termékeket néz meg, vásárol, akkor ebből tudsz arra következtetni, hogy mik érdeklik, és ezt biztosítani tudod neki, akár kedvezményesen is, aminek hatására a későbbiekben is rendelni fog tőled.

Könnyebb készletellenőrzés

A fizikai boltok, üzletek számára a készleten levő termékek kezelése bonyolult, időigényes feladat lehet, főleg, ha nem rendelkezel automatizált rendszerrel. Webáruházak esetén könnyedén kiépíthető egy ilyen rendszer, ami nem csak gépesített lesz, hanem össze lehet kötni a fizikai bolttal is, így a webshop fel tudja gyorsítani az egész céged készletének kezelését.

Könnyű bővíthetőség

Ha egy fizikai üzlet befut, akkor hamar ki lehet nőni az üzlet területét, és új, nagyobb hely (épület, bolt, telek) után kell nézni. Webáruház esetén ez a probléma, ugyanis minimális fejlesztésekkel sokkal több embert ki lehet szolgálni. Csak azért, mert mondjuk tízszeresére nő a vásárlók száma, nem lesz szükség tízszeres erőforrásokra, ugyanis a webshop motorja bármennyi vásárlót tud kezelni. Maximum az ügyfélszolgálatot és a dolgozók számát kell bővíteni. Fizikai boltnál, ha nem fejlesztesz időben, akkor lehet, hogy a vásárlóknak egy órán keresztül kell sorban állniuk vásárláskor, webshopnál ilyen problémák nem fognak jelentkezni.

Konklúzió

Jól látható, hogy a webáruház indítása számos ok miatt megéri vállalkozások számára. Az egyik legegyszerűbb módja a vállalkozás fejlesztésének. Egy webshoppal új vásárlókat lehet szerezni, akik nagy valószínűség szerint a fizikai bolt vonzáskörzetén kívülről fognak érkezni, akik elérésére más lehetőség nem lenne. Ha a következő szintre szeretnéd emelni vállalkozásod, mindenképpen gondolkodj el egy webshop indításán!

Vissza a listába!