Mi az a Google Trends és mire jó?

3

Az ingyenesen használható Google Trends lényege, hogy megmutatja az egyes keresési kulcsszavakhoz, kifejezésekhez tartozó statisztikákat különböző területekre bontva. Ez a terület lehet akár az egész világ is, de lehet kifejezetten a magyarországi keresésekre szűrni, sőt, akár hazánk egyes megyéire is le lehet bontani a statisztikákat, ha elég adat áll rendelkezésre.

Mi az a Google Trends és mire jó?

A Google Trends használata

A https://trends.google.hu linkre kattintva a megjelenő keresési mezőbe beírod a kifejezést, aminek statisztikáira kíváncsi vagy és már láthatod is, hogy az adott kifejezés az év melyik részében mennyire népszerű a Google keresései között.

A Google Trends gyakorlati alkalmazása

A Google Trends egyik legnagyobb előnye, hogy fel lehet vele térképezni a célközönség szokásait, és úgy alakítani honlapodat, webáruházad, hogy ezeket a szokásokat ki tudd használni.

Honlap, webáruház keresőoptimalizálása (SEO)

A honlap, webáruház keresőoptimalizálása az internetes jelenlét egyik legfontosabb része. Minél előbb jelenik meg weboldalad a Google keresési találati között releváns kifejezésekre, annál több látogató fog eljutni weboldaladra.

A Google Trends és a Google Ads kulcsszótervezőjének (szintén ingyenes) segítségével meg tudod határozni azokat a kulcsszavakat, kifejezéseket, amikre célszerű optimalizálni webáruházad, honlapodat. A Google Trends megmutatja, hogy melyik időszakokban keresnek az emberek az adott kifejezésekre, a Google Ads kulcsszótervezője pedig megmutatja a konkrét számokat, hogy hányan keresnek.

A két program előnye, hogy nem csak azt mutatja meg, amire konkrétan keresel, hanem a kulcsszavakhoz hasonló kifejezéseket is ajánlanak. Ez különösen jól jön, ha minél több olyan kifejezésre szeretnéd weboldalad optimalizálni, ami releváns vállalkozásod, weboldalad, webshopod számára.

Webáruháza keresőoptimalizálását bízza profi szakemberekre! Kérje ajánlatunkat!

Tartalommarketing

Ugyan a keresőoptimalizáláshoz tartozik, de érdemes külön szót ejteni a tartalommarketingről. Számos olyan kifejezéssel fogsz találkozni, különösen webáruházak esetén, amire nehéz a teljes webshopot, vagy akár a főoldalt, kategória oldalt optimalizálni, viszont szeretnéd, ha a Google-ben az első között szerepelne rá webshopod. Ilyenkor jó megoldás, ha valamilyen tartalmat generálsz az adott kifejezés köré.

Erre az egyik legjobb megoldás, ha cikket, blog bejegyzést készítesz. Tegyük fel, hogy kerti gépeket árusítasz, és észreveszed a trendek között, hogy tavasszal sokan keresnek arra, hogy „fűnyíró olajcsere”, azonban nem tudod erre a kifejezésre optimalizálni webshopod egyetlen részét sem. Ilyenkor kiváló lehetőség egy blog bejegyzést készíteni erről a témáról, amivel meg lehet fogni a látogatókat, akiket aztán egyéb eszközökkel megpróbálhatsz vásárlókká konvertálni.

Új termékek keresése webshopodhoz

Maradjunk az előző, kerti gépes példánál. Tegyük fel, hogy eddig csak kisebb gépeket árusítottál, de kíváncsi vagy arra, hogy elég ember érdeklődik-e pl. fűnyíró traktorok iránt, és mikor teszik ezt. Ha rákeresel Google Trendsben, láthatod, hogy az őszi/téli időszakban nagyon kevesen keresnek ilyen gépeket, azonban március végén, amikor elkezd kijönni a jó idő, ugrásszerűen megnő az érdeklődők száma.

A statisztikák alapján láthatod, hogy felesleges novemberben elkezdeni fűnyíró traktorokat árulni, ha ilyennel akarsz foglalkozni, akkor márciusra kell időzíteni az új eszközök beszerzését, árusítását, különben csak hónapokig porosodnak a traktorok a raktáradban.

Új webáruház indítása

Ha vállalkozás ötletet keresel, a webshop indítás kiváló választás lehet, köszönhetően az internetes kereskedelem számos előnyének. Ha úgy gondolod, hogy új webáruházat indítanál, de nem tudod, hogy milyen termékeket árusíts, akkor a Google Trends az egyik legjobb eszköz, ami segítségedre lesz a termékek megtalálásában.

Bármilyen ötleted is van, mindenképpen érdemes azzal kezdeni, hogy megnézed, az év melyik részében keresik az adott termékeket az emberek. Sőt, azt is érdemes szemügyre venni, hogy az utóbbi évek során hogyan alakul a termék iránti kereslet. Előfordulhat, hogy most még elég sokan keresnek valamilyen terméket, de az utóbbi évek alatt jelentősen csökkent a népszerűségük. Ha ez a trend folytatódik, akkor nem biztos, hogy érdemes egy egyre kevésbé keresett termékre egy teljes webshopot felhúzni.

Új webshop indítása esetén is jól jön a „hasonló kifejezések” funkció, mivel itt is olyan potenciális termékeket ajánlhat a Google, amire magadtól nem biztos, hogy gondoltál volna.

Összegzés

A Google Trends kiváló eszköz, ha fejleszteni szeretnél webshopodon, honlapodon. Segítségével új termékeket, kulcsszavakat, lehet találni, valamint olyan statisztikákhoz lehet jutni, amik alapján lehet arra következtetni, hogy az adott termékek iránti kereslet hogyan változik időben és helyileg. Szintén hasznos megoldás a Google Trends statisztikáinak felhasználása a webáruház keresőoptimalizálásához, amivel több látogatóhoz, vásárlóhoz juthatsz.

Vissza a listába!