Webáruházas termék ajánlási megoldások

3

Aki már vásárolt életében boltban, üzletben, tudja, hogy az eladók rendszeresen ajánlanak termékeket a vásárlóknak. Ez lehet ajánlás az alapján, amit a vásárló elmond, vagy akár a már kiválasztott termékhez is szoktak kiegészítőt, vagy esetleg a termék helyett egy jobbat ajánlani. Nincs ez másképp az internetes vásárlások, webáruházak esetén sem.

Webáruházas termék ajánlási megoldások

Webshopoknál a termékajánlásokat természetesen nem eladók, hanem algoritmusok, jól felépített rendszerek végzik. Ezeknek a rendszerek egyszerre két feladatot is ellátnak: olyan terméke ajánlásokat jelenítenek meg, melyek mind a vásárlók, mind a webshop tulajdonosok számára egyaránt hasznosak.

A termék ajánlások két nagy csoportba sorolhatók működésüket tekintve: személyre szabott és nem személyre szabott ajánlások.

Kérje ingyenes ajánlatunkat termék ajánlásokat tartalmazó webáruház készítéséről

Nem személyre szabott termék ajánlások

Az ajánlások e típusai a legelterjedtebbek, mivel nincs hozzájuk szükség semmilyen adatra a látogatókról, hanem mindenki számára ugyanazokat a termékeket mutatja a rendszer, valamilyen előre beállított jellemző alapján. Nem csak a webshop felületén lehet alkalmazni a továbbiakban felsorolt megoldásokat, hanem akár hírlevélben is ki lehet őket küldeni. Ez különösen előnyös a személyre szabott megoldások esetén.

Leggyakoribb megoldások:

  • Népszerű termékek: Ennek a lényege, hogy a látogatók egy helyen, csoportosítva láthatják azokat a termékeket, melyeket az adott webshopban a legnépszerűbbek. A népszerű termékek csoportosítása történhet eladott darabok, vagy akár felhasználói értékelések alapján is.
  • Új termékek: Az új termékek megjelenítése sem igényel személyre szabást. Ennek ellenére kiváló megoldás a visszatérő vásárlók figyelmének felkeltésére, mivel itt láthatják azokat a termékeket, melyek az utolsó látogatásuk óta kerültek fel a webáruház kínálatába.
  • Leárazások: Sokan szeretnek az akciós, kedvezményes árú termékek között válogatni. Ezt elő lehet segíteni azzal, ha az ilyen termékeket egy helyre csoportosítjuk. Ez a fajta termék ajánlás jó megoldás arra az esetre is, ha a kevésbé népszerű termékek készletét ki szeretnénk söpörni, és gyorsan megszabadulni tőlük.
  • Üres oldali ajánlások: Gyakran előfordul, hogy a felhasználók olyan kifejezésre keresnek, melyre nincs találat. Ilyen esetben sem szabad üres oldalt megjeleníteni nekik. Helyette jó megoldás, ha jelezzük, hogy nincs találat arra, amire keresett, de tekintse meg a következő termékeket, hátha érdeklik.

Személyre szabott termék ajánlások

Az előzőekben bemutattuk az általános lehetőségeket termék ajánlásra, ebben a fejezetben a speciális, személyre szabott megoldásokról lesz szó. Ezek már komolyabb rendszert igényelnek, viszont cserébe rengeteg előnnyel is rendelkeznek. Szükség van hozzájuk adatokra látogatókról, vásárlókról, valamint esetlegesen arról a vásárlóról is, akinek éppen az ajánlásokat mutatjuk. Ha van lehetőség termékek értékelésére webáruházunkban, akkor az ajánlott termékek mellett célszerű megjeleníteni az értékeléseiket is, hogy a vásárlók lássák, tényleg minőségi ajánlatokat mutatunk számukra.

Leggyakoribb megoldások:

  • Nemrég megnézett termékek: Mivel az internetes vásárlás során nem látja a vásárló, hogy más mit csinál, így egy ilyen lehetőség segítségével meg lehet mutatni a látogatóknak, hogy a többiek milyen termékek iránt érdeklődnek.
  • Kapcsolódó termékek: Ezeket meg lehet jeleníteni az egyes termékek oldalain, valamint akkor is, amikor már a kosárba tette a vásárló az adott terméket. A kapcsolódó termékek segítségével el lehet adni további hasznos termékeket a vásárlóknak a már általuk kinézettek mellé. Olyan dolgokra kell itt gondolni, hogy pl. laptopok mellé lehet laptop táskát, vagy egeret ajánlani stb. Nem csak a termékoldalon lehet ezeket megjeleníteni, hanem akár a kosár oldalon is, mivel akkor már biztosan érdekli a vásárlót az adott termék.
  • Gyakran egyszerre vásárolt termékek: Ez a kapcsolódó termékek továbbfejlesztett változata, azok a termékek kerülnek ide, melyeket a vásárlók együtt szoktak vásárolni. Hasonló a kapcsolódó termékekhez, azonban (megfelelő nagyságú minta esetén) pontosabb ajánlásokat lehet tenni a többi vásárló viselkedése alapján, mint manuálisan.
  • Hasonló termékek: A hasonló termékek megjelenítésének feladata, hogy a vásárlók lássanak az általuk nézett termékhez hasonló (általában drágább) termékeket is. Ennek segítségével gyakrabban fognak a kinézett terméknél jobbat, drágábbat választani, ami növeli egy webáruház bevételeit. A termékek hasonlónak jelölése történhet manuálisan is, de meg lehet oldani a vásárlók böngészési előzményeinek felhasználásával is, melyekhez sütik (cookie-k) használatával tudunk hozzájutni.
  • Egyénre szabott termékek: Ez a hasonló termékek egy továbbfejlesztett változata, nem a vásárlók összességét vizsgálja, hanem csak az adott látogató böngészési előzményeit. Azokból állít össze a rendszer olyan termékeket, melyek valószínűleg érdekelhetik az adott látogatót.

Összefoglalás

A webáruházas termék ajánlások hasonló célt szolgálnak, mint amikor az eladók az üzletben segítséget nyújtanak, új termékeket mutatnak be a vásárlóknak, azonban webshopok esetén nincs szükség eladókra, hanem a megfelelő rendszer kiépítésével az egész folyamat automatizálható. A bemutatott megoldások segítségével nem csak a vásárlói élmény javítható, hanem plusz bevételhez is lehet jutni, mivel garantáltan növelik az eladásokat.

Vissza a listába!